SiK Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Projekti alkaa olla siinä vaiheessa, että voisi laittaa kelkat kiinni ja auton jaloilleen. Ostin takakelkkaan tuollaisen holkkisarjan, ja sen kiinnitys näyttää muutenkin aika yksinkertaiselta. Etukelkkaan tarvii ilmeisesti myös jonkunlaisen kiinnityspuslasarjan? Onko kokemusta minkälainen kannattaisi hommata? Ilmeisesti noita on metallisia kiinteitä, kumisia ja nylon puslia. Tommoset metalliset kuulostaisi jämäkimmiltä, mutta onko liiasta jäykkyydestä haittaa, vai kuuluuko kelkan vähän joustaa? Niin ja mistähän tuollaisia löytyisi, kaikkialla näkyy vain -76 ja uudempiin sopivia, oma auto on -70. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
SiK Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Niin tosiaan kuivat kelkat kyseessä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 kiinnitys erillainen oli sitten kyseessä hydrolastic tai "kuiva".. Täh ??? Jos etukelkasta on puhe niin vanhemmissa peleissä sekä hydro että kuiva kelkka on samoilla kiinnityksillä. Eli poikkipalkin läpi 4 pitkää pulttia (2 per puoli), etuhelman läpi 1 pultti / puoli ja kelkan takaosasta pohjan läpi 2/ puoli. 1970 mallisessa on tällä tavalla. Mitään holkkeja ei tarvita, kelkka tulee suoraan koppaan kiinni. Auton korissa on erona se että hydron vaatima letkun läpivienti on poikkipalkissa isompireikäinen. Kuivassa on pienempi reikä jousen kokoonpuristamista varten. 1976 kieppeillä kelkka muuttui erilaiseksi (mun mielestä huonommaksi mutta se on makuasia) ja noi uudemmat kelkat vaatii sitten niitä kumi/nailon tai mitä lie holkkeja kiinnitystä varten. Korjatkaa jos vanha ja huonomuistinen meni harhaan :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Jep, uudemman kelkan tunnistaa helpoiten siitä että se tulee poikkipalkkiin kahdella isolla pultilla kiinni, siis yks per torni, pultit on keskellä tornia ja luokkaa 20mm> halkasijaltaan. Kelkkojen takapää tulee moottorin alakumeja muistuttavilla kumeilla autoon kiinni. Vanha systeemi on noin milljoona kertaa tukevampi, uusi voi olla aavistuksen hiljaisempi ratkaisu mutta ajettavuus kärsii. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
SiK Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 3. Syyskuuta, 2007 Selevä, kiitos asiantuntevista vastauksista! Täytyy koittaa sovittaa ilman holkkeja. Jotenkin noin silmämääräisesti katsoen kelkan takapään kiinnityskohdat ei sopisi suoraan lattiassa oleviin vastaaviin, mutta en ole vielä tosissani sovittanut. Ja etupäähän tarvii varmaan jotain tukirautaa kehittää, kun on keula pätkäisty flippiä varten. Tämä on sitä autuasta tietämättömyyttä, kun on ostanut auton laatikoissa ja irtohylsynä.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään