soppa Posted June 27, 2007 Report Posted June 27, 2007 Eli otsikko kertoo kaiken, ovatko ne samanlaisia? Tuli vaan sellainen mieleen, kun kunnostin noi säiliöt niin en ajatellut asiaa ja laitoin vaan takaisin mahdollisesti ristiin!! Tuli vaan tuon kytkimen kanssa sellainen ongelma, että ihan kuin pääsylinteri päästäisi nesteen takaisin säiliöön ja kytkin menettää paineen. Eikös siellä kytkimentyösylinterissä pitäisi pysyä paine, vaikka se palautusjousi vetää takaisin... nyt se menee ihan hölpäksi kun päästää polkimen. Vai onko työ tai pääsylinteri entinen? :-/
ville.sankari Posted June 28, 2007 Report Posted June 28, 2007 Tämä ei nyt kysymykseesi mitenkään vastaa, mutta itse pitäisi vko loppuna tehdä sama operaatio. Oliko siinä jotain erikoista jota pitäisi tietää ennen kuin hommaan alan? Mitään virheen mahdollisuutta? Muita vinkkejä? Kiitos, Ville
soppa Posted June 28, 2007 Author Report Posted June 28, 2007 Vastaan itse itselleni tutkittua asiaa... Eli onhan ne erilaiset, toisessa eli jarrujen pääsylinterissä on yksisuuntaventtiili. Eli neste ei palaa säiliöön, kytkimessähän se pitää palata, kun palautus jousi vetää kytkinvivun takaisin... :-? Muutenhan hetken poljettua sylinteri ei liikkuisi, koska se on nestettä täynnä. Ilmeisesti mulla on vai tuo kytkinvivun ja rajoitinmutterin säätö pielessä... Meneekö se säätö sit siten, että kierretään rajoitinmutteria niin paljon, että kytkinvivun liikevara siihen kytkinkopassa olevaan säätöruuviin jää annettuun arvoon?
Mini1380 Posted June 28, 2007 Report Posted June 28, 2007 Ne myös kääntyy hölmöön asentoon kun ne on väärinpäin. Se kytkinkopassa olevan säätöruuvin ja vivun välys säädetään vetämällä vipua kevyesti! kädellä taaksepäin ja ruuvaamalla pulttia sopivan välin saamiseksi, joka on noin 0.50mm.
soppa Posted June 28, 2007 Author Report Posted June 28, 2007 Ne myös kääntyy hölmöön asentoon kun ne on väärinpäin. Se kytkinkopassa olevan säätöruuvin ja vivun välys säädetään vetämällä vipua kevyesti! kädellä taaksepäin ja ruuvaamalla pulttia sopivan välin saamiseksi, joka on noin 0.50mm. Millai päin ne on oikein? Täyttökorkkit taaksepäin siten, että ovat oikealle ja vasemmalle? vai korkit eteenpäin samallalailla? Noista varmaan jompikumpi.. Edit. Onko siitä haittaa tai vaaraa taikka toimiiko jarrut ja kytkin oikein jos ne on väärinpäin?
Mini1380 Posted June 28, 2007 Report Posted June 28, 2007 Korkit taksepäin, on oikein. Muistaakseni ei mainittavaa vaikutusta jos ovat ristissä, ainakin olen joskus nähnyt jarrupurkin kytkinpurkin tilalla ja kytkin toimi. Voin toki olla väärässä, korjatkaa joku jos asia ei ole näin.
MikaJ Posted June 28, 2007 Report Posted June 28, 2007 Kytkinpääsylinterin tilalla toimii jarrusylinteri, mutta pitää myös muistaa että männän halkaisijoissa on eroja.
koirankoppi Posted June 29, 2007 Report Posted June 29, 2007 S Cooperin jarrupääsylinteri on korkeampi kuin rumpujarrullisen ja sitä perusteltiin muistaakseni sillä että levyjarrut ja tehostin vaatii suuremman nestetilan. En tiedä miten asia toimii "pikkupurkilla" käytännössä (ilmeisesti moni käyttää?), kun olen itse aina käyttänyt levyjarrujen kanssa S:n jarrupääsylinteriä. Kai sillä joku tarkoitus oli.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now