Jump to content

Minin vakuutusarvo/korvausmäärä?


soppa

Recommended Posts

Tällainen kysymys askarruttaa nyt, kun tuo auto alkaa tuolta valmistua. Eli mitä voisi kuvitella saavansa tai voivansa laittaa minin arvoksi kaskoon? Autosta on kaikki kuitit ja kuvadokumentaatiot olemassa, työtunnit on suunnilleen tiedossa. Mikä olisi täysin läpi kolutusta mk2 ja vuoden 1969 ministä käypä arvo jos myisi sen?

 

Ne jotka on uhrannut aikaa ja rahaa mininsä ehostamiseen, niin millaisia summia olette kuvitelleet saavanne?

Link to comment
Share on other sites

Työtunneille tuskin lasketaan minkään näköstä arvoa korvauksissa.Tai jos laskettais toi mun valkonen olis satojen tuhansien arvonen  ;D

 

Tavallaan kiinnostais muakin noi vakuutusasiat koska en ole itsekkään noihin laittanut sen kummempaa vakuutusta mitä nyt pakolliset.

Mun tiedon mukaan vakuutus ei korvaa erikseen jos on autoa rakenneltu paljon, eli vakuutus korvais auton vain perusmallin arvon mukaan. tollasen leimatun 1000cc perusmininhän saa noin 2000e ---> ja suunnilleen ne varmaan tota sieltä ensimmäisenä tarjoaa ?

 

edit: niin siis 2000e saa jonkun toimivan lotjakkeen ei täysin läpikäytyä..vaikea tollaselle mitään arvoa on laskea. Työtunteja noista ei saa ikinä takaisin eikä varmaan edes niitä osien hintoja jos myy pois.. Toi oma valkonen ei lähde pihasta alle 8000e eikä kukaan täysjärkinen siitä noi paljoa maksaiskaan.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Kaverilla oli joskus aikoinaan tuunattu volkkari (golf4) ja siinä oli korisarjaa ja kasitoistaista vannetta ym,ym.

Muistaakseni se soitti vakuutusyhtiöön ja ilmoitti autossa olevat erikoisosat ja vakuutusyhtiö kirjasi ne ylös.

Homma oli sillä selvä,vakuutusmaksutkaan ei siitä noussut, tuninki osat vaan piti ymmärtää itse ilmoittaa sinne.

Joskus joku vakuutusyhtiö on mainostanut että "me ymmärrämme autosi arvon" ja kaupannut vakuutuksia klassikko ja erikoisautolle.en muista mikä yhtiö oli kyseessä.Tuolla sloganilla varmaan ku googlettaa niin vois löytyä.

 

Tällainen löytyi yhtäkkiä: http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/C638 ... te2006.pdf

Link to comment
Share on other sites

"arvo määritellään valokuvien ja autosta saatujen tietojen mukaan. Lähtökohtana on summa joka autosta olisi myytäessä saatavissa"

 

noi tavallaan kumoaa jo toisensa.. ::) ikinähän noista ei myytäessä saa erikoisosien tms. oikeata arvoa.

 

"vakuutusta tehtäessä tapiolan asiantuntijat arvioivat lopullisen vakuutusmäärän"

 

Olispa kiva nähdä esimerkki joko täysin orkkiskuntoon laitetusta tai muuten rahalla/vaivalla rakennetusta pelistä että miten on arvioitu..

Link to comment
Share on other sites

joo nuatten vakuutusyhtiöitten kans saa aina tapella oli vakuutus sitten mikä tahansa....Noo kyllä nuata vakuutuksia kumminkin on saatavilla näihin harrasteautoihinkin,ainakin jonkunlaisia!Turha on kuvitella että ikinä sais niin palio ku haluaas koska oman rakennetun auton arvon ymmärtää ja tuntee vain rakentaja/omistaja itse!!

Link to comment
Share on other sites

Joo ei noi työtunnit mitään meinaa... :-[ No soittelin vakuutusyhtiööni ja kyselin asiasta, sain vastaukseksi että autoa ei välttämättä tarvitse käydä näyttämässä saadakseen jonkun arvon. Auto pitää olla hyvin dokumentoitu, eli kuvat ennen ja jälkeen + välivaiheita. Kuitit kaikista mitä on autoon hankkinut parantaakseen sitä. Arvion voi tehdä itse autosta... 8-) niin kerrottiin mutta tietysti jossain realistisessa arvossa, ei tietenkään mitään >10 k. Tapellahan siitä korvaus summasta joka tapauksessa saa, jos auto onkin joku aamu hävinnyt pihasta >:(

 

Silloin viime kesänä kun ostin tuon, niin ne lämäs siihen 3000 korvaussumman! Nyt sen varmaan saa kertoa ainakin 2 tai 2,5 ::) Varmaan voisin kuvitella, että johonkin 5000-1000 väliin se asettuu.... Pistää vaan jo nyt vihaksi, että jos joku saata¤%&¤& kus¤#pää tekee sille jotain tai varastaa!!! ja sit saa tapella korvauksista ja siinä häviää varmasti :'(

Link to comment
Share on other sites

Minun 90-luvun alussa entisöimästä 65 mallin Cooper S:stä pyydellään nykyisen omistajan toimesta 25000 euroa !

Itse arvioitin sitä Tapiolassa 90 luvun puolivälissä, he arvioivat sen 40000 mk:n arvoiseksi. En hyväksynyt arviota, enkä tehnyt vakuutusta. Vakuutusmaksu olisi ollut aika korkea.

Myydessä v. 99 sain autosta 68000 mk.

 

Aikaa on kulunut paljon. Millaisiahan nykyiset arviot Mineistä vakuutusyhtiöissä ovat.?

En ole sen koommin omiini kysellyt

Link to comment
Share on other sites

Viime keväänä kaveri möi pois tuommoisen siistiksi laitetun perusmetallisinisen MK III minin.

Meni viikossa kaupaksi 5500 .. Ja hintakehitys näyttää olevan aika kovasti nousemaan

päin. Vakuutus yhtiöhän arvioi auton arvon aikapitkäli markkinahintojen perusteella aina-

kin lunastus tapahtumissa. Pari vuotta sitten kun edellinen Golffi meni lunariin varkaiden

jäljiltä niin vakuutustarkastajan kanssa selattiin nettiautosta hintoja vastaavalle, joiden

mukaan sain korvaukset. Ja kun tarpeeksi osas perustella varusteita yms niin kyllä se

korvaus arvo nousi varsin hyvin ensimmäisestä arviosta. Ja kun auto oli löytynyt varkaiden

jäljilät sain luvan vaihtaa vakio sisusta takaisin ilman vaikutusta korvausarvoon.

 

Mutta kyllä mun mielestä hyvin rakennettu tai harvinainen auto kannattaa käydä näyttämässä,

että varmasti ovat nähneet sen oikeassa kunnossa.

Link to comment
Share on other sites

Kokemus on kyllä osoittanut, että kun lähtee perus, vakio Miniä, tai  Vania myymään, niin jos hintapyynti kohoaa yli 6000 euron, alkaa ostajaehdokkaat olla aika vähissä.

 

Vaikka olisi uudenveroiseksi kaikilta osin kunnostettu. Ostajia on teoriassa paljon, mutta tosiostajia ei löydy

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...