Jump to content

Bypass valve recalibration


Silli

Recommended Posts

Noniin, eli tuollainen aihe. Kertookin kaiken.

 

Kuulemma useimmissa ässissä tuo bypass valve on huonossa säädössä. Eli jää hiukan raolleen silloin kun pitäisi olla kiinni jolloin osa ahtopaineista pääsee livahtamaan.

 

Itse nyt uuden pulleyn-asennuksen yhteydessä ajattelin säätää tuon kohdilleen. Voitaisiin tietty tehdä taas porukalla jos halukkaita riittää?

 

tässä linkki aiheeseen: http://www.mini2.com/forum/engine-drivetrain-tuning/105348-bypass-valve-recalibration.html

 

 

 

.silli

Link to comment
Share on other sites

Nojoo, tutkin lisää Bypassventtiilijuttuja ja tuli tällainen eteen. Itse siis ajattelin ehdottomasti tehdä tämän VGS-modin samalla kun säädetään bypassventtiili kohilleen. (linkki vgs:modiin http://www.northamericanmotoring.com/forums/showthread.php?t=38268 ..)

Kannattaa ehdottomasti lukea threadi läpi, vaikuttaa todella positiiviselta muutokselta, itse ainakin kärsin tehottomasta alarekisteristä ja juuri tuo "honottava" ja nykivä kiihtyvyys alarekisterissä olisi saatava pois.

 

Ei sitten kun tekemään?

Link to comment
Share on other sites

Jos mä nyt oikein tuosta pikaisella lukemisella ymmärsin, niin taitaa olla ässässä "pieniä" painehäviöitä siellä sun täällä... Jos tuolla sais omasta Cooperistakin sen surullisen kuuluisan jojon pois ja viime aikoina yleistyneen kylmänä nykimisen alakierroksilla, niin hienoa olis. Ei vaan taida Cooperissa olla tommosia tsydeemeitä...

 

Mulla pukkaa reissua tässä taas ja viikonloputkin alkaa olla buukattuna, mutta tuun mielelläni mukaan potkimaan renkaita, työkaluja ja muutakin roinaa ympäriinsä, kunhan saadaan sovittua aika ja paikka. Lupaan ladata kameran akun ennen tota miittiä, niin tulee kaikki työvaiheet dokumentoitua... ;)

 

n.

 

edit: Hannoverissa ma-ke, joten mukavaa alkavaa viikkoa kaikille. Mä palaan linjoille viimeistään torstaina, jos siellä saksanmaalla ei kuso kulje. ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Nii'in... HiFi-Hiffe... jos sattuu kännykkä oleman Wapun jälkeisessä kadotustilassa edelleen ja satut kuitenkin olemaan jo nettisurffailu kunnossa... ollaan Sillin kanssa suunnitelmien mukaan huomenna ropaamassa S:iä  ;)

 

Mitä, missä, milloin? Laita tekstariin!!! ;D

 

Ei vaines. Olkaa rauhassa, en tuu häirittemään, muuten kuin pyynnöstä. Se Sillin halogeeni on vielä täällä mulla edellisten asennusten jäljiltä, joten voisin tuoda sen sinne jonnekin huomenissa illalla, jos sopii.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

 

Mitä, missä, milloin? Laita tekstariin!!! ;D

 

Ei vaines. Olkaa rauhassa, en tuu häirittemään, muuten kuin pyynnöstä. Se Sillin halogeeni on vielä täällä mulla edellisten asennusten jäljiltä, joten voisin tuoda sen sinne jonnekin huomenissa illalla, jos sopii.

 

n.

Eikäq Hiffeä yritin saada kiinni, mutta...

 

...jaajaa oliskos Nuno taas vapaaehtoinen toimimaan hostina  :P ;D

Muuten ollaan sitten tällä kertaa Siippooossa vissiin  ::)

Link to comment
Share on other sites

Nii'in... HiFi-Hiffe... jos sattuu kännykkä oleman Wapun jälkeisessä kadotustilassa edelleen ja satut kuitenkin olemaan jo nettisurffailu kunnossa... ollaan Sillin kanssa suunnitelmien mukaan huomenna ropaamassa S:iä  ;)

 

Täh? Puhelinkojeessa ei pitäis olla mitään vikaa, eikä oo ollu pois päältäkään. No se siitä.

 

Tuun ilman muuta paikalle, soitan päivän aikana  :)    

Link to comment
Share on other sites

Eikäq Hiffeä yritin saada kiinni, mutta...

 

...jaajaa oliskos Nuno taas vapaaehtoinen toimimaan hostina  :P ;D

Muuten ollaan sitten tällä kertaa Siippooossa vissiin  ::)

 

 

Kerpeles. Tänään on taloyhtlön yhtiökokous, niin en kyllä alkuillasta pysty olemaan itse paikalla. Halliin pääsette kyllä tuhertamaan, jos haluatte. Sillin halogeenikin olis valmiina jo paikalla, niin näettekin siellä jotain. Kilautellaan tässä vielä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Noniin, mulle tulikin sitten esteitä joten tänään ei sitten vissiin turata, sovittiin jo alustavasti scooperin kanssa että hoidetaan hommat ensiviikon lauantaina (20.5). Taas aamupäivästä kun yhden auton väsäämiseen menee varmaan se pari tuntia niin ei tuu kiireitä.

 

Haen US-Partsista ahtopainemittarit minulle ja scooperille (á 25 euroa asennuskuppeineen), jos hiffekin sellaisen haluaa niin voin napata samalla...

 

Asennus voidaan (sään salliessa) hoitaa sipoossa meikäläisen pihalla ja paikalle saa muutkin tulla morjenstamaan jos haluaa. Tai sitten jos nunolle aika sopii niin nunon hallissa(?).

 

 

.silli

Link to comment
Share on other sites

Noniin, mulle tulikin sitten esteitä joten tänään ei sitten vissiin turata, sovittiin jo alustavasti scooperin kanssa että hoidetaan hommat ensiviikon lauantaina (20.5). Taas aamupäivästä kun yhden auton väsäämiseen menee varmaan se pari tuntia niin ei tuu kiireitä.

 

Haen US-Partsista ahtopainemittarit minulle ja scooperille (á 25 euroa asennuskuppeineen), jos hiffekin sellaisen haluaa niin voin napata samalla...

 

Asennus voidaan (sään salliessa) hoitaa sipoossa meikäläisen pihalla ja paikalle saa muutkin tulla morjenstamaan jos haluaa. Tai sitten jos nunolle aika sopii niin nunon hallissa(?).

 

 

.silli

 

Katotaan tota vaikka ens viikolla tarkemmin. Annoin sen halogeenin scooperille säilytykseen, jos vaikka ei aikataulut osu mun kohdalta kohdilleen.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Juu ahtopainemittaria en halua. Ne muut kilkkeet eli yksi tiiviste ja haaroituskappale ei paljon maksa, vaikka tuo jälkimmäisen hankkeen osalta mulla kyllä on vielä pieni epäluulo päällänsä  :).

 

Tarkoitus olis kyllä ilmaantua silloin lauantaina paikalle  :).  

 

 

VGS-modia on kyllä NAM:ssa paljon kehuttu, ahtopaineet tulee paljon nopeammin ja hieman aikaisemmin jnejne.. Mutta se hyvä puoli tässä on se että mitään alkup. letkuja jne ei katkaista tai rikota, eli takaisin täysin vakiosysteemiin pääsee helposti ja nopeasti jolloin se on mielestäni ainakin kokeilemisen arvonen. Kyseessähän otetaan bypassventtiilin ohjaukseen käytettävä alipaine vaan toisesta linjasta jossa alipainetta on enemmän ja joka reagoi kaasuun nopeammin.

 

 

.silli

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...