Jump to content

Etuvalojen korkeussäätö


jarna

Recommended Posts

etuvalojen korkeussäädöt molemmissa lampuissa jäävät jumiin meisselillä vääntämällä kun auttaa niin vähän aikaa pelaavat ja taas jää jukeliin. rakenne  näyttäisi olevan sellainen että koko umpio uusittava. eikä varmaan saa ku laakkoselt tilattua tietyst onko kukaan muu vaihtannu umpioita ai jaa 03 cooper kyseessä.

Link to comment
Share on other sites

Itellä sama homma... Viime talvena ei toiminu ku oikeanpuoleinen, ja nyt ei toimi kumpikaan. Jänskättää vaan viedä katsastukseen, kun mun tietojen mukaan ne testaa siellä, että toimiiko toi korkeussäätö.

 

Mun mielestä ihan turha koko systeemi, eikä huvittais katsastusmiehen

takia ruveta hommaamaan uusia umpioita =)

Link to comment
Share on other sites

Itellä sama homma... Viime talvena ei toiminu ku oikeanpuoleinen, ja nyt ei toimi kumpikaan. Jänskättää vaan viedä katsastukseen, kun mun tietojen mukaan ne testaa siellä, että toimiiko toi korkeussäätö.

 

Mun mielestä ihan turha koko systeemi, eikä huvittais katsastusmiehen

takia ruveta hommaamaan uusia umpioita =)

Joo ne on pelattava katsastuksessa vm 97 ja uudemmat autot valojen korkeussäätö pelattava jos on asennettu kyselin umpioiden hintaakin laakkoselta 290 egee kappale et sillee

Link to comment
Share on other sites

Kattelin just tossa motonetin sivuja, ni sieltä löytyy H7+H7 umpiot 2002-2004 mallin miniin (ei lyhdynpesimelliisiin) hintaan 89 kpl. Eli aika paljon edullisemmin ku laakkoselta.

 

Sitäkin ajattelin, että pystyykö ton korkeussäädön poistamaan kokonaan ottamalla vaan sen katkaisijan irti ja laittamalla jonkun tulpan siihen tilalle, vai pitäiskö ne moottoritkin saada sieltä pois...

 

Ku ite oon ymmärtäny et toi korkeussäätö on hyödyllinen vaan jos vetää peräkärryä tai asuntovaunua, ku sillon auton keula nousee ja siitä saa sitten säädettyä taas valot kohdalleen. En ite ole ainakaan tota miniä veturiks ostanu  :-/

Link to comment
Share on other sites

Saako noita umpioita helposti avattua itse? Vai onko sen verran tiukka paketti ettei parane koskea...

Ei saa avattua kun rikkomalla lasi liimattu niin kovasti kiinni eikä muuta kautta pääse koivusen tukun kautta sain uudet umpiot 125 egee kpl tänään laitoin kiinni ja taas pelittää säädöt ja valotkin taas kirkkaammat ja sana valmistaja kun alkuperäisillä motonetin lamput tehty jossain indokiinassa ei halvinta voi laittaa et kestäävät edes jonkun vuoden

Link to comment
Share on other sites

Saako noita umpioita helposti avattua itse? Vai onko sen verran tiukka paketti ettei parane koskea...

 

Ne on yleensä liimattu kasaan. Minin umpiosta en tiedä, mutta siis normaalisti umpiot saa auki kun pistää uuniin 200 asteeseen pellille 15 minuutiksi -> joustava liiima antaa periksi. Tarvii tietysti hanskat ja uutta liimaa vanhan tilalle. Jos googlettaa ahkerasti, niin löytynee ohjeita. Esim. bmw angel eyes asentajilla pitäisi olla kokemusta aiheesta. Jos ei liimaa huolellisesti kasaan, voi kerätätä ylimääräistä kosteutta sinne umpioon.

 

Mamma saattaa tosin suuttua uunin väärinkäytöstä.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...