Jump to content

Airbag valo syttyi!


fabsu

Recommended Posts

Todella ihanaa. Nyt on Mini ollut alla puoli vuotta ja kilometrejä saatu kerättyä mittariin huikeat 5 tkm sinä aikana. Nyt sitten syttyi airbagin valo palamaan! Mikäs siinä mahtaapi olla? Ekana hajos ohjaustehostin ja nyt sitten tämä. S****tana!

Link to comment
Share on other sites

Joo, olen ihmetellyt näitä ongelmajuttuja. Aika paljon tuntuis jengillä olevan hämminkiä MINIn kanssa. Tuntuu siltä, että yksilöiden välillä on paljon eroja.

Mulla on nyt ollut Cooper kolme vuotta ja 30 000 lasissa, muttei mitään - siis ei mitään - vikoja ole ilmennyt (koputtaa puuta).

Aikoinaanhan tällaista samanlaista meininkiä oli amerikkalaisten autojen kanssa. Ns. "maanantaikappaleita" oli aika paljon.

Olisko MINIn kanssa vähän sama juttu? Periaatteessa hyvä tuote, mutta laadunvalvonnassa puutteita...

Link to comment
Share on other sites

Todennäköisin syy tosiaan on jomman kumman penkin siirtelystä häiriintyneet airbagin tai turvavöiden kiristäjien johdotukset.

Kyseessä on kosketushäiriö, joka laukaisee airbag-valon ja valo jää palamaan vaikka kosketushäiriö korjataan tai se itsekseen korjaantuu.

 

Palamaan jäänyt airbag-valo täytyy nollata obd-portin kautta.

Sen voi teettää merkkikorjaamossa tai about samaan hintaan voi ostaa omaksi laitteen B-200, jolla voi sitten aina vian uusiessa itse sammuttaa valon.

Suosittelen laitteen hankintaa omaksi.

 

http://www.sixtek.fi/koodiesitt.php

Link to comment
Share on other sites

Löytyi näköjään kohtalotovereita. Missä Minissä sijaitsee se obd-portti ja entäs noi johtojen liittimet? Pääseekö niihin helposti käsiksi? Veljesfoorumilla (www.btcf.fi) oli useassa tapauksessa otettu liitin kokonaan pois ja tinattu johdot yhteen ja laitettu kuristesukka päälle. Merkkikorjaamossakin tehdään usein kyseisellä tavalla.

Link to comment
Share on other sites

Eli tässä vielä kuva, mikä liitin se noista on: http://img95.imageshack.us/img95/5063/img0171w.jpg Oletko muuten itse pystynyt fiksaamaan noita liittimiä, vai joutunut viemään korjaamolle?

Link to comment
Share on other sites

Ensiksi akun miinus irti, suosittelevat odottamaan 5 min ennenkuin liittimiä aletaan irroitella.

Itse puhdistin ja herkistelin sekä sinisen että keltaisen liittimen ja sen jälkeen B-200 -laitteella sammutin airbag-valon.

Hyvin on jo about 3 kk pelittänyt, tosin olen ollutkin erittäin varovainen etupenkkejä liu´uttaessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...