Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jep, elikkäs kiikarissa -02 cooper ajettu 184tkm. kosmeettiset viat havaittu ulkoa ja sisältä, kone käy nätisti ja kulku puolikin ok.

 

Moottoritilassa öljyntäyttö  ja ohjaustehostimen  korkin ympärys öljyssä, koneen alus hieman märkä öljystä (ei paljon), ohjaustehostin suhisee, taitaa kuulua asiaan

 

Mitäs sanotte noista havannoista ja mitä muuta kannattaa ottaa tarkkailuun, auto myynnissä yksityisellä. Vai jätetäänkö kärry ostamatta! ja siirrytään heti 4000e. kalliimpiin ja vähemmän ajettuihin?  Paljonko tuo kone yleensä kestää?

 

T.Marko

Posted

Meidän entinen -01 cooperi söi vähän öljyä, sitä kannattaa ainakin tarkkailla. Ojaustehostin ja vaihdelaatikko lienevät sellaisia kohteita mitä kannattaa ainakin testailla ja tarkkailla. Koita saada selville onko niille jossain vaiheessa tehty jotain. Tehostimen vinkuna on ainakin normaalia, vaihteista ei pitäs kuulua mitään kummallisempaa.

 

Katso vielä takaluukun märkyys, eli ovatko tiivisteet vuotaneet ja takaluukun verhoilut märkiä.

 

Ei kai siinä sen kummempaa, kai tuon verran ajettuun väkisinkin jotain remppaa tulee jossain vaiheessa vastaan.

  • 2 years later...
Posted

Lainataanpas vanhaa viestiä. Mahdollisesti tulee hankintaan (harkintaan) Cooper hintaluokassa 10-14t€ ja mielelläni haluaisin kuunnella minkälaisesta kulkineesta on kyse. Itsellä kun ei ole kokemusta kuin noista -60 luvun Coopereista :P

 

Elikkäs ne perusjutut mitä tulisi katsella läpi kun menee kinnereitä katselemaan ja toiseksi kiinnostaisi minkä verran tuota polttoainetta nämä kuluttavat ?

 

Kiitos ja anteeksi 8)

Posted

Vähän vaikee sanoa,mitä pitäs erikseen katsoa.Kaikki taitaa olla yksilöitä,kannattaa katsoa yleisesti niin kuin muitakin kulkineita.Vaimo sai menemään vähimmillään 6.2l maantie ajossa(-02 Cooper Pep)Ylärajahan riippuu kaasujalan painosta >:D .Suurin harmi meillä oli takajarruista,tuppasi kässäri jumittamaan.

Posted
Tankkaus.com - uudet bensa Minit noin 6,5 litran keskikulutuslukemilla näyttää olevan.
Tuorein malli ilmeisesti kuluttaa sen 2 litraa vähemmän ahtamattomana kuin edeltäjänsä. Ahdetuissa lienee vähintään sama ero vanhempi vs, nykyinen. Eli uusin ahtamaton 6-7 l/100 ja edeltäjä 8-9 l/100.
Posted

Kiitoksia tiedoista,ilmeisemmin joudun tyytymään vapari bensa malliin,jotta nykyisen kulkineen (206 RC) kustannuksista pääsisi alemmaksi. Kilsoja autoon tulee kertymään max. 17tkm/vuodessa,joten tuon dieselin hankinta kariutuu siihen (omistuksessa jo yksi diesel pirssi,jolla pääosa ajoista suoritetaan).

 

Sellainen on pistänyt silmään että kosteahkolla/kylmällä säällä monen minin lasit ovat olleet kohtuu huurussa,onko tuo lämppärijärjestälmä kehno vai onko tuo vain ei ilmastoinnilla varustettujen ominaisuus ?

Posted

Huurussa?Omassa ei ole ollut lasit milloinkaan huurussa edes talvikelissä,tosin auto aina yöt tallissa(kylmä)ja sisätilan lämppäri.

Posted
Huurussa?Omassa ei ole ollut lasit milloinkaan huurussa edes talvikelissä,tosin auto aina yöt tallissa(kylmä)ja sisätilan lämppäri.

 

Tuota Tre-Hki väliä kun joutuu aina silloin tällöin hinkkaan,niin siinä on hyvin aikaa pällistellä vastakkaista liikennettä,niin useampi kippo on tullut vastaan jossa kaikki ikkunat ihan huurussa :( Tai sit mä oon ollut ihan unessa 8)

Posted

Joko ne ei osaa käyttää puhallusta oikein tai sitten on sisätilat erittäin kosteina eli vuoto jossain tiivisteissä.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...