Jump to content

Kuvan/kuvien liittäminen ilmoitukseen/juttuun?


koirankoppi

Recommended Posts

Koska olen täydellinen juntti tietotekniikassa (siinäkin), niin minulle on pysynyt arvoituksena mitenkä näitten tarinoitten yhteyteen voi liittää kuvia?

Pitääkö olla jokin "palvelin"? käytössä?? Vai mitä? Joissain on kuva suoraan näkyvissä ja joissain linkin takana?

Pystyykö joku riittävän kansanomaisesti selittämään rahvaan kielellä jutun juonen?

Vai onko niin simppeli asia, ettei viisaat selkäkeikkanaurultaan kykene siihen ;)

Link to comment
Share on other sites

Moro,

 

Ensiksi täytyy olla kuva jossain netissä jonka voi liittää, eli omalta koneelta ei voi liittää kuvaa viestiin. Esimerkiksi kaikki ne kuvat jotka liitän mukaan muuten vaan (eli ei projektisivuilla olevia projektikuvia) on minulla tallennettu kotisivuilleni piiloon sekalaista sivulle. Jotkut ovat avanneet tilin esimerkiksi kuvat.fi palveluun tai vastaavaan vain näitä linkitettyjä kuvia varten.

 

Itse liittäminen menee näin:

 

1. mene kuvan kohdalle jonka haluat liittää viestiin

2. paina hiiren oikeaa näppäintä, ja avautuvasta ikkunasta valitse "properties" tai "ominaisuudet"

3. avautuu ikkuna jossa on kuvan tiedot mm kuvan suora webbi osoite

4. kopioi tuo osoite maalaamalla se ja Ctrl+C

5. nyt voit mennä foorumille ja avata uuden viestin. Tässä kirjoituskentän yläpuolella on paljon työkaluja, ja valitse "Img"

6. nyt tekstin joukkoon ilmestyy image linkkaus, jonka sulkeiden väliin menet ja liitä suora osoite Ctrl+V

7. kannattaa vielä painaa esikatselu nappulaa jotta näkee onhan osoite tullut oikein ja kuva näkyy tekstin seassa...

 

Mutta pääpointti on että kuvan on oltava jossain netissä valmiina. Jos haluat myydä jotain ja laittaa kuvan mukaan, sun täytyy ensin laittaa se jonnekin esim kuvapalveluun tarjolle...Eli periaatteessa kaikki jotka pystyy tarjoamaan linkin kuviin, pystyy liittämään sen suoraan viestiinkin. Foorumin serveriltä se ei vie tallennustilaa, sillä kuvaa ei säilytetä foorumin viestissä, vaan se haetaan muualta ja näytetään viestin yhteydessä.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos selvityksestä.

Asia on siis juuri niin monimutkainen kuin aavistelinkin ;)

Pääongelma on ettei omalta koneelta voi liittää kuvia.

Taitaa jäädä tyhmemmiltä kuvat edelleen julkaisematta ???

Link to comment
Share on other sites

Liitetiedostojen lisääminen viestiin on hieman piilossa tuossa viestin kirjoituslaatikon alla, mutta voit liittää viestiin yhden tai useamman liitetiedoston.

 

Liitetiedostoilla on kokorajoitus määritetty siten, että lähes mitkä tahansa kuvat pitäisi onnistua liittää ongelmitta.

 

Liitteenä vielä havainnoillistamiskuva mistä löytyy liitetiedostojen liittäminen :)

Screen-Shot-2011-11-17-at-9.32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kato ni o ! :D

Tämä kuva ei ollut syy miksi halusin asian tietää, mutta kuvasta voi arvuutella missä mun cooperi odottelee radalle pääsyä Kaaauan sitten tositoimissa.

Link to comment
Share on other sites

Niin kuvassa en ole minä ;) .

Ihan noin iso poika en vielä 60-70 luvun taitteessa ollut.

Siinä on edellisen omistajan Puhakan Riston huoltomies, jolta kuvan sain. Nimeä en muista.

Link to comment
Share on other sites

Minäkin tunnen toisinaan olevani henkisesti teini-iässä, mutta valitettavasti se ei ole päivittynyt tähän päivään.

Se pysyy vaan siellä 70/80 luvun taitteessa ;) .

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...