Jump to content

Ruttutukku Cooper


jampe74

Recommended Posts

Morjens

 

Täytyy kai munkin laittaa tuosta uusimmasta tulokkaasta jotain juttua tänne. Mini ostettiin avk:lta lievästi kolaroituna (molemmat takakyljet), tarkoitus olis lievästi "tuunata" uus maali, puskurit ja jotain muuta pientä muutosta tulossa.

 

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... b199ca91e4

Link to comment
Share on other sites

on kiva seurata miten mini edistyy,itse korjailin avk:n miniä parivuotta sitten se oli pyörinyt muutaman kerran ympäri ja hypännyt kaiteen yli korjattavaa oli etukelkan vaihto takalokasuojan vaihto katon oikaisu toisen kyljen oikaisu ja nokan vaihto yms ja tietenkin korin mittoihin veto ja nelipyöräsuuntaus.kun itse tekee kaikki korjaukset niin silloin tulee mini halvaksi mutta jos joutuu teettämään niin silloin hintaa kertyy melkein yhtäpaljon kuin ostais ehjän auton oma minini tuli maksamaan 6000e kun oli kilvissä,toki varaosat tuli suurimilta osin englannista missä on tarjontaa enempi ja osat ovat halpoja,minin kunnostukseen meni vapaaikaa noin puolivuotta iltatyönä,kannatti uhrata tuo vapaaaika saihan kokea millainen tuollainen mini oli kiva kesällä huono talvella :)

Link to comment
Share on other sites

Tällä viikolla on ruvennu tapahtuun edistystä 2kuukauden osien odottelun jälkeen, takakyljet on korjattu ja tänään sai mini osittain maalin päälle, taas saa itteensä syyttää jos pohjatyöt on tehty huonosti.

Link to comment
Share on other sites

Maalari ei aivan hyväksyny mun tekemiä pohjia, muutama pieni lommo oli jääny kittaammatta. Takalokarit meni vaihtoon ei viittiny ruveta oikoon enkä ruvennu itte vaihtaankaan niitä vaan peltiseppä vaihto ne, siitä operaatiosta ei ikävä kyllä ole kuvia, mutta kohta saa kameran kotio niin pystyy laittaan muita kuvia.Tossa on maalatusta katosta kuva.

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4234_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

374696_2620617168871_1658434466_2307759_634020777_n.jpg374696_2620617008867_1658434466_2307756_1756339920_n.jpg

Kuvaus ilma ei ollu paras mahdollinen ei pääse väri oikein oikeuksiin.

hei oikeesti, mikä on tuo takapuskuri????
Kyllä se mun mielestä näyttää ihan puskurilta ;D .
ihan tyylikäs kotterohan siitä on valmistumassa' date=' kromiki sopii tähän väritykseen mainiosti :D mitäs jouduit maalauksesta pulittamaan??[/quote'] Maalaus makso maaleineen ja pohjatöineen mitä joutuvat tekeen noin 1200.
Link to comment
Share on other sites

en nyt osaa edes sanoa onko 1200 maalauksesta paljon vai vähän.. ?? itse oon vaan miettinyt oman auton teippausta, ja se kuulemma maksaa saman verran kuin maalaus. teippauksesta 1200 olisi kyl mun mielestä turhan paljon. :o

 

mites sul on tossa eri takalyhdyt.. loppuun asti mietitty yksityiskohta tietysti :D ja ilmeisesti samalla kaksi eri pakkivaloa :p

Link to comment
Share on other sites

Maalaushinta on HALPA ja hiton kaukana listahinnasta... Ihan sama kuin jos puhutaan yliteippauksesta niin senkin hinta on helposti 2k€. Teippauksesta ihmisillä on jostain syystä käsitys, että ei se ole kallista. Väärin, se on ihan yhtä kallista kuin maalauttaminen. Syy miksi niitä tehdään on helppous, nopeus ja mahdollisuus palata alkuperäiseen.

Tuo maalaushinnan edullisuus vielä korostuu jos ovet/luukut yms maalattiin kahta puolta. Sanoisin, että jos viet tuollaisen projektin normimaalaamoon ja annat niiden tehdä pohjat/maalauksen eli koko homman niin voi varautua 2-2.5k€ hintaan PIMEÄNÄ. Suurin osa maalaamoista ei edes ota ylimaalausprojekteja, etenkään värinvaihtoja. Paremmat ansiot saa vakuutusyhtiöiden osamaalauksia tekemällä ja nopeammin/helpommin. Ai mistäkö tiedän? Kolarikorjauksia pääkaupunkiseudulla vuosien kokemuksella ;D

 

Edit: tuolta voi lukea miten ylimaalauksiin suhtaudutaan normimaalaamossa ;)

http://www.seutulanautomaalaamo.fi/index.php?page=51

Link to comment
Share on other sites

Vuosi 2005, maalautin auton eräällä pajalla. Äijä tekee töitä vuoden jokaisena päivänä aamusta myöhään yöhön. Silloin teki mulle autoon pohjatyöt ja ylimaalauksen (värin vaihto harmaasta mustaksi). Hintaa työlle kertyi maaleineen 700€. Nykyään en tiedä mitä moinen työ samalla pajalla maksaisi mutta silloin se oli ihan oikeasti noin halpaa.

Link to comment
Share on other sites

Hintaa työlle kertyi maaleineen 700€.

 

No lähdetään siitä, että tuollaisen ylivedon materiaalit pohja/pinta maksaa jo useamman satasen helposti... Tuo 700€:kin on ollut poskettoman halpa jo 2005. Mikäs siinä jos ei omaa työtään arvosta.

Annan esimerkin tältä syksyltä, asiakas olisi halunnut maalauttaa 124-korisen mersunsa yli alkuperäisellä värillä. Käytiin näyttämässä autoa maalaamossa jota normaalistikin käytän (huippulaatu, aikataulut pitää ja fiksut hinnat). Tarkoitus oli, että maalaamo olisi tehnyt kaiken, purkanut auton, korjannut muutamat ruostepiskut ja vaihtanut uudet etulokasuojat, pohjatyöt, maalaus (metalliväri) ja kasaus. Hinta-arvio himmeänä ilman osia 3-3.5k€, firman kautta tehtynä ei ota ollenkaan. Viikko ja auton olisi saanut hakea takaisin. Asiakas ei halunnut maalauttaa mersuansa yli. Ylimaalaus hyvin tehtynä on aivan järkyttävä homma, pelkästään auton purku ja kasaus vie aikaa (ja miljoona erilaista muovikiinnikettä) niin paljon ettei sitä useimmat ymmärrä. Toki esimerkin mersu on jättiläinen miniin verrattuna mutta kuitenkin...

Toinen esimerkki, useimpien nykyautojen etupuskuri, tuo iso maalattu muovimöhkäle. Jos sille katsotaan maalaushinta vakuutusyhtiöiden käyttämällä CABAS-ohjelmistolla, värin ollessa joku uusi 3-kerros helmiäinen, maksaa UUDEN osan maalaus vaivattomasti 500€. Maalaushinnat, ns. kirjahinnat, ovat laillistettu ryöstö nykyään ;D

 

edit: Nykyisten maalaushintojen takia maalaankin itse minini kaikki sisäosat ja ovien/luukkujen sisäosat pajalla. Maalaamolle jätän pintatyöt. Siitä huolimatta olen varautunut vanhan minin maalauksesta maksamaan 1.5k€ mutta lupaan, että on se sen näköinenkin.

Link to comment
Share on other sites

kyllähän maalaus maksaakin nykyjään paljon varsinkin jos maalauttaa pääkaupunkiseudulla,kun kyselee hintoja vähän syrjäisimmistä paikoista niin hinta on ihan toinen,pääkaupunkiseudulla on työstä ylitarjontaa jonka seurauksena ylimaalaukset hinnotellaan pitkäksi.jokainen ylimaalaus hinnotellaa yleensä tapauskohtaisesti ja kyllähän syrjäisemmissäkin paikoissa osataan autojamaalata.2010vuoden S mersun ylimaalaus ja pohjatyöt maksoi 1700e (kolarivaurio auto) ja jälki oli loistavaa vaikka työ teetettiinkin muualla kuin ruuhkasuomessa ;)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...