Jump to content

Prosenttisäännöt muuttuvat


Nik0

Recommended Posts

Jospas spekuloin täällä ihan ittekseni. Tuossa uudessa säännössä ei taida olla enään pykälää että kannen vaihtaminen laskettaisiin moottorinvaihdoksi? Eli tuolla perusteellahan noista Works kiteistä saisi kaikki prosentit pois? Kaiken lisäksi liikenneturvallisuutta lisäävät muutoksia ei lasketa prosentteihin niin tuohan vaan lisää ohitus turvallisuutta yms.  ;D

Link to comment
Share on other sites

Ajatus kannen vaihdosta on ollut enemmänkin rinnastus koneen vaihtoon kohonneiden tehojen vuoksi (+20 %) eikä prosenntirokotus. Lakiteksti on kieltämättä ollut tulkinnanvarainen. Jos siinä kuitenkin prosentteja on miinustettu niin tuntuu aika tiukkapipoiselta käytännöltä. Paljonko noista on mennut prossia ?

Link to comment
Share on other sites

Tossa suoraan lainaus rek.otteen lisätiedoissa:

Erik.ehdot: kolmitoimikatalysaattori

               ajoneuvoon asenettu: JCW Mini Cooper S tuning kit no S3759

               muutos sarja.

               Auton rakenne muutettu AKE:n luvalla nro 129/203/2004.

               Ajoneuvoon vaihdettu:

               Mekaaninen ahdin (11650300354), sylinterikansi (JCWRA050), taka-

               vaimennin (JCW0301874/75) ja moottorin ohjainyksikkö ohjelmoitu

               uudelleen.

               Vaihdettujen osien määrä 01.04.2004 yhteensä 6.0 %.

               Yhdistetty polttoaineenkulutus: 8.4 L /100 km

               ...

Minun mielestäni aivan naurettavat prosentit.

Link to comment
Share on other sites

Kaikenlaiset kit car - hörhöilyt voi ainakin suoraan unohtaa. Jos pelkkä korikehikko on 46% ja kori varusteineen 58%, niin ei tarvi matikkaa kertomaan, että ainakaan 7-kloonit ei onnistu. Westfieldillä olisi myös "single donor" elikkä yhden kanta-auton (Sierra) klooni, mutta siinäkin tulee tietysti putkirunko  :(.

 

Mutta mitä Miniin tulee, niin onko jollain sattumalta käsitystä olisko Suomessa mahdollista rakentaa tuollaista juutuubista tuttua takavetominiä, käyttäen esimerkiksi Z-carsin takakelkan korvaavaa putkihässäkkää. Siis jos unohdetaan koneenvaihto-ongelmat, pelkkä rakennemuutos käyttäen alkuperäistä konetta. Ei niin että tiedolla olisi väliä... :) Ja prosentit ei taatusti ole tässä se mikä ratkaisee...  :)    

Link to comment
Share on other sites

Itsekantavaa koria, taikka rungollisen auton runkoa ei saa vaihtaa. Eli sitä osaa missä on runkonumero.

 

Tuollainen takavetokitti voisi onnistua, mutta vähän harmailla vesillä ollaan. Mikäli on tekemässä sellaista katupeliä, kannattaa selvitellä tarkkaan ennenkuin alkaa hommiin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...