Nik0 Posted November 29, 2006 Report Share Posted November 29, 2006 Elikkä prosenttisäännöt muuttuvat vuodenvaihteen jälkeen helpottamaan autojen rakentamista: Liikenneministeriön tiedote Uusi prosenttisäädös Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nik0 Posted December 1, 2006 Author Report Share Posted December 1, 2006 Jospas spekuloin täällä ihan ittekseni. Tuossa uudessa säännössä ei taida olla enään pykälää että kannen vaihtaminen laskettaisiin moottorinvaihdoksi? Eli tuolla perusteellahan noista Works kiteistä saisi kaikki prosentit pois? Kaiken lisäksi liikenneturvallisuutta lisäävät muutoksia ei lasketa prosentteihin niin tuohan vaan lisää ohitus turvallisuutta yms. ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted December 7, 2006 Report Share Posted December 7, 2006 Ajatus kannen vaihdosta on ollut enemmänkin rinnastus koneen vaihtoon kohonneiden tehojen vuoksi (+20 %) eikä prosenntirokotus. Lakiteksti on kieltämättä ollut tulkinnanvarainen. Jos siinä kuitenkin prosentteja on miinustettu niin tuntuu aika tiukkapipoiselta käytännöltä. Paljonko noista on mennut prossia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nik0 Posted December 8, 2006 Author Report Share Posted December 8, 2006 Tossa suoraan lainaus rek.otteen lisätiedoissa:Erik.ehdot: kolmitoimikatalysaattori ajoneuvoon asenettu: JCW Mini Cooper S tuning kit no S3759 muutos sarja. Auton rakenne muutettu AKE:n luvalla nro 129/203/2004. Ajoneuvoon vaihdettu: Mekaaninen ahdin (11650300354), sylinterikansi (JCWRA050), taka- vaimennin (JCW0301874/75) ja moottorin ohjainyksikkö ohjelmoitu uudelleen. Vaihdettujen osien määrä 01.04.2004 yhteensä 6.0 %. Yhdistetty polttoaineenkulutus: 8.4 L /100 km ... Minun mielestäni aivan naurettavat prosentit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Niin munkin mielestä, mulla lukee 48,9 % ... vaihdettu vähän sitä sun tätä. Tuossa homma on kuitenkn mennyt oikein siinä mielessä ettei ole rokotettu koko moottorin osuutta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiffe Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Kaikenlaiset kit car - hörhöilyt voi ainakin suoraan unohtaa. Jos pelkkä korikehikko on 46% ja kori varusteineen 58%, niin ei tarvi matikkaa kertomaan, että ainakaan 7-kloonit ei onnistu. Westfieldillä olisi myös "single donor" elikkä yhden kanta-auton (Sierra) klooni, mutta siinäkin tulee tietysti putkirunko :(. Mutta mitä Miniin tulee, niin onko jollain sattumalta käsitystä olisko Suomessa mahdollista rakentaa tuollaista juutuubista tuttua takavetominiä, käyttäen esimerkiksi Z-carsin takakelkan korvaavaa putkihässäkkää. Siis jos unohdetaan koneenvaihto-ongelmat, pelkkä rakennemuutos käyttäen alkuperäistä konetta. Ei niin että tiedolla olisi väliä... :) Ja prosentit ei taatusti ole tässä se mikä ratkaisee... :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaJ Posted December 8, 2006 Report Share Posted December 8, 2006 Itsekantavaa koria, taikka rungollisen auton runkoa ei saa vaihtaa. Eli sitä osaa missä on runkonumero. Tuollainen takavetokitti voisi onnistua, mutta vähän harmailla vesillä ollaan. Mikäli on tekemässä sellaista katupeliä, kannattaa selvitellä tarkkaan ennenkuin alkaa hommiin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiffe Posted December 20, 2006 Report Share Posted December 20, 2006 Itsekantavaa koria, taikka rungollisen auton runkoa ei saa vaihtaa. Eli sitä osaa missä on runkonumero. Vaikka ei siis meillä käviskään päinsä, niin ihmetelkääs tuota. Osui silmään vanhassa Which Kit?-lehden numerossa (Sept -99): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now