mikeb Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 Onkohan jakopään tuplaketjussa kiristäjää normaalisti lainkaan? Minulla on yksi tällainen asetelma. Katkooko liijan tiukka vai löysä asetus kiristäjän? Poikki on sinkkuketjun kiristäjä, mutta miksi? Niin ja minkälaisissa hevosvoimissa kannattaisi siityä tuplaketjuun? Link to comment Share on other sites More sharing options...
minorv8 Posted November 2, 2011 Report Share Posted November 2, 2011 Tuplaketjussa ei ole kiristäjää, itse olen semmoisen kuitenkin kaksiriviseen laittanut kun osat sattui olemaan joutilaana. Tehoista en tiedä, tehtaalta ne laitettiin Cooper S malleihin, mitä niissä nyt sitten oli sitä tehoa, 60-75 hp koosta riippuen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaJ Posted November 5, 2011 Report Share Posted November 5, 2011 Moottoriteholla ei suoranaisesti ole mitaan tekemista sen kanssa, etta tarviiko tuplaketjun vai yksirivisen. Nokka-akselin profiili, valityssuhde ja venttiilienjousipaine merkitsee siihen asiaan. Sen ketjun kauttahan ei mene muuta voimaa kuin oljypumppu, jakaja ja venttiilikoneisto. Toki kaytannossa usein kovemmat hevosvoimat tarkoittavat lisaantynytta venttiilikoneiston kuormaa, kun ei vakiohiluilla enaa parjaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now