Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onkohan jakopään tuplaketjussa kiristäjää normaalisti lainkaan? Minulla on yksi tällainen asetelma.

Katkooko liijan tiukka vai löysä asetus kiristäjän? Poikki on sinkkuketjun kiristäjä, mutta miksi?

Niin ja minkälaisissa hevosvoimissa kannattaisi siityä tuplaketjuun?

Posted

Tuplaketjussa ei ole kiristäjää, itse olen semmoisen kuitenkin kaksiriviseen laittanut kun osat sattui olemaan joutilaana. Tehoista en tiedä, tehtaalta ne laitettiin Cooper S malleihin, mitä niissä nyt sitten oli sitä tehoa, 60-75 hp koosta riippuen.

Posted

Moottoriteholla ei suoranaisesti ole mitaan tekemista sen kanssa, etta tarviiko tuplaketjun vai yksirivisen. Nokka-akselin profiili, valityssuhde ja venttiilienjousipaine merkitsee siihen asiaan. Sen ketjun kauttahan ei mene muuta voimaa kuin oljypumppu, jakaja ja venttiilikoneisto.

 

Toki kaytannossa usein kovemmat hevosvoimat tarkoittavat lisaantynytta venttiilikoneiston kuormaa, kun ei vakiohiluilla enaa parjaa.

  • 11 years later...
Posted

Omaan kysymykseeni vastaten, koitin toista ketjua ja se olikin jo paljon parempi. Ketjuissa näyttäisi olevan eroja vaikka uusia ovatkin. Toinen ketju selkeästi kireämpi eikä enää roikkunut, ja vaikutti jo normaalilta. Tässäkin hinta vaikuttaa.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...