Jump to content

jakopää


mikeb
 Share

Recommended Posts

Onkohan jakopään tuplaketjussa kiristäjää normaalisti lainkaan? Minulla on yksi tällainen asetelma.

Katkooko liijan tiukka vai löysä asetus kiristäjän? Poikki on sinkkuketjun kiristäjä, mutta miksi?

Niin ja minkälaisissa hevosvoimissa kannattaisi siityä tuplaketjuun?

Link to comment
Share on other sites

Moottoriteholla ei suoranaisesti ole mitaan tekemista sen kanssa, etta tarviiko tuplaketjun vai yksirivisen. Nokka-akselin profiili, valityssuhde ja venttiilienjousipaine merkitsee siihen asiaan. Sen ketjun kauttahan ei mene muuta voimaa kuin oljypumppu, jakaja ja venttiilikoneisto.

 

Toki kaytannossa usein kovemmat hevosvoimat tarkoittavat lisaantynytta venttiilikoneiston kuormaa, kun ei vakiohiluilla enaa parjaa.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...