Jump to content

850cc mäntien koot?


nevis84
 Share

Recommended Posts

Terve!

 

Saatiin eilen purettua jumittunut mylly päreiksi.

Miten pitkään lienekkään ollut kone jumissa kun sai hakata mäntiä pölkky männän ja lekan välissä

hiki otsalla.. Yksi mäntä lähti suht suosiolla mutta 3 viimeistä..

Ajan kanssa pyttyihin tullut pientä syöpymää, jota kaveri arveli että saa pois hoonaamalla pois, mutta

menee väljäksi..

Männät kun on jo valmiiksi 0,060 ylikoossa.

 

Tuosta isompia mäntiä ei taida olla edes tarjollakaan?

Pitäiskö lohko viskata kuutamolle ja aloittaa etsimään jostain suosiolla 1000 kuutioista

vai vieläkö tuosta saisi pelin?

 

Moottorilla nyt ei tiestysti mikään kiire olisi, kun koria katsoo ;D

Link to comment
Share on other sites

Joku aika sitten 850 männät oli kovasti kortilla. Eli jos tahtoo sen 850 cc koneen keulille, niin selvittäisin ensin männät. 850-lohkoja saa harrastajilta edullisesti, kun eivät tahdo oikein kellekkään kelvata.

 

Jos tekee kesäautoa eikä välitä auton alkuperäisestä moottorikoosta, on koon kasvattaminen houkuttelevaa, koska näin saa mukavamman kyydin, kun pysyy liikenteen seassa paremmin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Käyttäjällä apb-06 taitaa olla parikin 850 konetta ylimääräisenä. Luopunee niistä kohtuuhintaan...

 

ja tästä lähempääkin löytyy, koitas nimimerkkiä vanamees. On yksi käyntikuntoinen 850 valmiina portinpielessa odottamassa uutta omistajaa...

Link to comment
Share on other sites

Leeharveylle tiedoksi. että sylinterimitta on sama 849 ja 998 moottorilla. Iskunpitudella on hoidettu tämä kuutiotilavuuden mutos. Kampi on pitempi ja männäntapin paikka on eri. Aito 850ccm on meillä pihalla kaatosateessa.

 

Joo ei. Tarkoitit varmaan 948 ja 848 koneita. Niissä on sama poraus, kun 848 on tehty 948 koneesta

(62.9 mm). Tuosta ei vainen taida olla liiemmälti hyötyä, koska 948 männät on vielä hankalampia löytää.

998 ja 1098 koneessa on myös yhtenevä poraus, mutta kuitenkin eri kuin 848 ja 948 poraus(64.58 mm).

Link to comment
Share on other sites

itse törmäsin samaan juttuun kun tehtiin 998cooperin konetta niin männänrenkaita ei löytynyn helpolla kun oli standarti koko ja halusin säilyttää sellaisena,sitten 50-luvun brittipyörästäni hajos kone purinkoneen ja mäntä oli sulannut kas kummaa samankokoinen kuin mini 998 std mäntä mutta vähän erillainen mutta renkaat sammallaisia prittipyörä varaosakauppiailta löytyi osat suoraan hyllystä ja mini kauppurit sanoivat että kyseisiä renkaita ei ole eikä saa enään,kannattaa katella välillä muittenkin logojen alle kuin mini niin voi yllättyä mitä sieltä löytyy :)

Link to comment
Share on other sites

Kaikissa Minin koneissa on samanpituiset kiertokanget pl. 970 S, jossa hieman pidemmät.

Männät kuten LeeHarvey sanoi, paitsi ettei ole suoraan vaihtokelpoiset kun ovat vallan erikorkuiset, johtuen em. iskunpituudesta

Link to comment
Share on other sites

Käytin lohkoa paikallisella sepällä hoonauksen jälkeen ja hylkytuomiota ei tullut.. Sylinterit on ihan ok kunnossa.

ebaytä tarkkailla jos sattuisi meren tuolta puolen löytymään mäntiä.

 

Viikolla tulisi peltiä vinopino matkahuoltoon, joten tekemisen puute ei pääse iskemään ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...