Jump to content

classic mini ei lähde käyntiin


jamboy

Recommended Posts

talven yli seisoi auto.

kaasari ja imusarja oli irti talven kun muutenkin kunnostin autoa.

uutta osaa puola, tulpan johdot, kärjet, pyörijä, konkka, virranjakajan kansi, ja tulpat.

 

ei lähde käyntiin enää talven jälkeen.

kipinä tulee ja bensaa, mutta tuntuu että bensaa tulee aivan liikaa.

aina kastuu tulpat.

moottori 99h 1000nen?

kaasari su hs4 .

 

miten tota kaasari pitäis säätää vai mistä etsiä vikaa??

 

löytyiskö jkl alueelta kaveria joka tietäisi asiasta.

 

-Jarno 044-2917561-

Link to comment
Share on other sites

Kato että kaasarin kaikki liikkuvat osat liikkuu. "uimuri" putoaa vapaasti, eikä jumittele ym. Neulan keskitys ok?

Kierrä pohjassa oleva säätömutteri kiinni ja avaa sitten reilu kierros. Siitä lähdet hienosäätämään

Link to comment
Share on other sites

kerran lähti käyntiin kävi hetken ja sammui.

taas tuntuu että saa liikaa bensaa kun tulpat aina märät.

säätömutteri on aivan kiinni ja silti bensaa tulee niin että tulpat kastuu.

 

millaista öljyä sinne mukiin pitää laittaa? ja kuinka paljon?

entäs mikä sen kaasarin kupeessa olevan tapin tarkoitus on jolla sitä mäntää voi nostaa vähän?

 

kun ei enää edes lupaa käyntiin.

 

loppuu ymmärrys ton hs4:sen kanssa.

pitää varmaan ostaa sinne joku toinen kaasari.

Link to comment
Share on other sites

No paljon yksinkertaisempaa ja varmatoimisempaa kaasaria ei Miniin juuri voi laittaa ;)

Liikkuuko se mäntä siellä, vai onko jumitteleeko? Sillä tapilla juuri kokeillaan liikkuuko mäntä vapaasti.

Öljyksi voi laittaa kesällä esim. Mobil 1:stä/vastaavaa. Ite käytän automaattiöljyä (töistä sopivasti saatavilla).

Jääkö ryyppy päälle? eli jääkö suutinholkki ala asentoon?

Kaasari on helppo purkaa ja herkistellä. Siinä ei montaa osaa ole.

Link to comment
Share on other sites

öljy nyt siellä mobilin gearlube jotain 85/90W??

onko liian jäykkää?

kaikki osat liikkuu ja suutinputki ei jää alaasentoon.

 

voihn se neula suutin putki olla myös kulunut.

Link to comment
Share on other sites

on ihan liian jäykkää!

Jotkut käytti talvella jarrunestettä.

Kaikki liikkuvat osat voivat olla myös kuluneita.

Tosin jos auto vuosi sitten toimi sillä, niin ei kai se hyllyssä ole kulunut pilalle?

Link to comment
Share on other sites

öljy on nyt tois notkeaa.

ei toimi vieläkään.

 

kun kaasarin on tyhjä bensasta ja tulpat olleet irti yön yli,

että pytyt kuivaneet niin sitten lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä

n.5 sek ja sammuu kun ottaa tulpat irti niin tulpat aivan märät.

 

suutin putken säätöruuvi aivan kiinni yläasennossa.

ei toimi.

aukaisin säätöruuvia 3/4kierrosta ei vaikutusta.

 

kun bensalinjaan laittaa lukkopihdit niin lupailee käyntiin,

mutta kun lukkopihdit ottaa pois ja yrittää startata niin ei lähde käyntiin.

Link to comment
Share on other sites

Jos se noin pahasti kastelee niin neulaventtiili ei pidä. Ota kaasarista kammio ja mäntä pois että näet suutinputkeen. Laita virrat päälle niin että sähköpumppu pyörii (olettaen että sulla on sähköinen bensapumppu...) Jos se neulaventtiili falskaa niin bensaa pitäis tulla solkenaan kaasarin kurkkuun. SU:n bensapumpun käyntiäänestä pitäis kyllä kuulla onko neulaventtiili kunnossa; tyhjä uimurikammio -> pumppu nakuttaa tiheään, kun uimurikammio täyttyy ja neulaventtiilu sulkeutuu niin pumppu rauhoittuu.

 

Ennen kuin ihmettelet enemmän niin suosittelen vaihtamaan uudet vakiotulpat. Noi on saanut varmaan sen verran bensahuuhtelua että ovat voineet ottaa herneet nekkuun.

Link to comment
Share on other sites

voi elämän kevät sentään, nyt nolottaa..

 

bensalinjat ristissä kerpeles.

ei ihme että bensaa tulee aivan solkenaan.

no vaihdan kuitenkin ne uudet tulpat ja laitan korjaussarjan,

jonka tilasin saanpahan uudet tiivisteet jne.

Link to comment
Share on other sites

siinä uimurikammion päällä on kaksi letkun paikkaa toinen ilmeisesti ylivuoto

putki ja toinen sisään meno.

ne oli ristissä.

 

siitä ylivuotoputkesta menee letku vaan auton alle.

 

varmaan vaihtunut tuo kansi joskus tai sitten se ei ole hs4??

 

peltiliuskassa lukee

 

FZX1415

ZWK08 91

Link to comment
Share on other sites

se on juuri se kaasari minkä minorv8 varmaan löysi.

ko.nettisivun puolivälissä on kaasari jonka tunnus on FZX1415

 

kaikki nyt toimii auto käy kukkuu.

tilaamani kaasari korjaus sarja mopospotilta ei käynytkään suutin putken osalta

se oli n.5-6mm liian lyhyt, ei toiminut sillä, sai liikaa bensaa.

 

huomenna varaan ajan konttorille niin saan ajaa sen leimalle sit (jos ny menee läpi)

päästöt voi heittää...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...