Jump to content

MINI COOPER CLUBMAN S R56 VIRITYS/PARANNUS


Superman
 Share

Recommended Posts

Moro, tuli hommattua 08 s clubman ja tekis mieli hieman piristää autoa sekä ulkoa että koneeltaan.

Oon tutkiskellut tota jwc-kittiä mutta itseäni on alkanut arveluttamaan tuo imusarjan toimivuus.

En ole vielä ehtinyt tarkastamaan onko autooni vaihdettu ns3-version imusarja:/ mutta ehkä eniten kiinnostaa onko porukat heittänyt alkuperäisen imusarjan nurkkaan ja vaihtanut jonkun paremman tillalle?

 

Alkuperäiset minin palikathan ei kai ole parasta mitä rahalla saa? mutta tiedän että miniin saa palikkaa jos jonkinmoista:)

 

Onko joku siis piristänyt r56 s-konetta, ja miten? tai miten paljon?

Entä tuo jwc-kitti mitä kaikkee siihen "oikeesti kuuluu" meinaan että rapakontakaahan löytyy erivalmistajien stage 1-3 sarjoja,

joilla tästä koneesta saa potkua irti jo ihan mukavasti C:-)

Eli mikä on parasta mitä rahalla saa 8)

Link to comment
Share on other sites

Minulla oli omassa vastaavassa Minissäni tuo tehtaan oma JCW-kitti asennettuna. Tuo taisi silloin olla ensimmäinen Suomessa tehty JCW-päivitys, eikä noita varmaan paljoa sen jälkeen ole muita tehty. Tuo tehonlisäys 192 hevosvoimaan ei ole mikään suunnaton ja ehkä isommat muutokset tuntuivat vääntöpuolella ja teho/vääntökäyrissä. Kaupanpäälle tuossa sai tietysti hieman mehevämmät äänet ja paukkeet, jotka eivät tosin mielestäni auton sisään kuuluneet juurikaan orggissoundeja paremmin.

 

Hintahan tuolla paketilla oli aika suolainen, muistaakseni asennuksineen jonkin verran yli 2000€. Tulihan tuossa jonkin verran rompetta mukana, muistaakseni paketissa oli uusi pakosarja, putkisto, ECU-upgrade ja badgeja ympäri autoa. Mutta varmasti Ministä saa enemmän tehoja irti halvemmallakin, itse valitsin tuon kuitenkin aikanaan, jotta auton takuu pysyi voimassa ja tuo tuntui silloin "varmimmalta" viritysvaihtoehdolta mitä Suomesta löytyi.

 

Vanha Minini näkyy olevan nykyään Tuusulassa myynnissä, että siellähän tuon JCW-kitin voi käydä koeajamassa: http://www.nettiauto.com/mini/cooper/3815921

Tuossa ilmoituksessa on muuten virheellisesti JCW-mallin tehot, tuossa jälkiasennetussa JCW-kitissä hevosvoimia pitäisi tulla tosiaan 192.

Link to comment
Share on other sites

Jep, olinkin aikeissa ostaa tuon vanhan autosi:) mutta tykästyin tuohon kerman väriseen miniin ja se oli sitten menoa:) Miltekin koko putkisto "kat yms...antaisi "kuulemma" n.+20hp joten sekään ei varmastikkaan ole huono sijoitus:) voi olla että jwc-kitti tulee tilattua ihan jo senkin takia että tarkoitus on rakennella autoa parhailla mahdollisilla palikoilla:) on vaan käynyt mielessä että onkuo tuo JWC parasta mitä rahalla saa? Miltekissä kuulemma ollut ainakin ongelmia katsastus sedän kanssa:/ AC Schnitzer ois kanssa kiinnostava mutta ton satsin asentaminen suomessa on kivenalla:(

Link to comment
Share on other sites

Näistä aina "oikeat ainoan oikean classic minin virittäjät" solvaavat "gen 2 autoista mitään ymmärtämättömiä internet voorumeilta tietojaan hankkivia massimiehiä" mutta olkoon:

 

Edullisimmillaan saat lisätehoja ecun optimoinnilla ja downpipen vaihdolla. Ecun saat optimoitua etäisesti (Euroopassa ainakin Evolve-R ja lätäkön takaa RMW) taikka oikea oppisesti rullien päällä vaikka turbotecillä. Näistä etäisistä ainakin RMW:llä voit parissa minuutissa palauttaa orkkis ECUn halutessasi ja muutenkin asiakaspalvelu on toiminut ainakin omalla kohdalla. Tällä pelkästään saavuttanet maltillisella optimoinilla n. + 30 bhp.

 

Downpipen vaihdolla saavuttanet lisäksi ehkä n. 20 bhp. Alkupään R55 ja R56 eivät olleet Ecultaan niin säikkyjä avaralle downpipelle, mutta uudemmissa firmiksissä arvoja tiekennettiin. Koko putkiston vaihdosta hyödyt lisäksi lähinnä rayhäkämmillä äänillä.

 

Muiden hilkkeiden laitto näyttäisi olevan enemmän tai vähemmän ulkonäkö, fiilis taikka äänimaailman parantelua ehkä OCC lukuunottamatta. Maailmalla tuntuu nykyään olevan myös muodissa laittaa JCW:n puhallinta, mutta miten tunnetusti luotettavaksi todettu PSAn kone tuon kestää jäänee nähtäväksi.

 

Jos laitat molemmat (Ecun ja DP:n) on välijäähdyttimen vaihto tehokkaampaan paikallaan. Myöskään scangauge 2 tahi vastaava härpätin ei ole pahitteeksi, jotta voit seurata lämpötiloja, AFR:rää, ahtopaineita yms. Ja jos DP aiheuttaa CELlejä saat ne tuolla kuitattua.

 

Lohenilla ei ole R56/R55 stage packeja ja Altan accessport ei ainakaan vielä toimi EU-speksit omaavissa autossa. Evolvea oli joku näillä foorumeilla hommannut - itsellä Revolution Motor Worksin etätuunaus (Dimsportin My Genius) vekotin ollut 1,5 vuotta käytössä ilman ongelmia. RMW Jan on vastannut aina sähköposteihin todella nopeasti ja Ecua on säädetty useampaan otteeseen (ainakin 6 eri Ecua) ilman lisämaksua.

 

Hinta/teho suhteella et tuolla JCW kitillä saavuta juuri mitään verrattuina muihin vaihtoehtoihin varsinkin kun autossa ei enää ole takuuta voimassa ja et ole nk ensimmäinen omistaja. Ja noita JCW tarroja ja merkkejä saat halvalla vaikka ebaystä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...