Jump to content

keinuvivut


club75
 Share

Recommended Posts

Otetaanpas kysely että mitä olette mieltä noista eri keinuista, valikoimaa on mutta mitkä on hintansa arvoiset. Onko käytännön kokemusta esim. 1.5:1 keinuvivuista tuplajousilla tai muutenkin kannattaako lievästi viritettyyn 1275 moottoriin sellaisia laittaa? Tuleeko tuplajousien kanssa ongelmia noin yleisesti ottaen eli riittääkö niissä joustovara? Noka on koneistettu mutta asteita en tähän hätään muista, kansi viilattu mutta näistä varmaan saadaan lisätietoa. Yhdellä foorumilaisella olkaa kohta oleen ajankohtainen keinujen valinta ja kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan. Britti foorumeilla on vähän kokemusta suuntaan ja toiseen ja siksi sitä kyselen täkäläisiltäkin. Kaikki kommentit kiinnostaa että saa kirjoittaa.

 

mm. minisportin tarjontaa => http://www.minisport.com/mini-spare-par ... ckers.html

sparesin tarjontaa ilman rullanokkaa => http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=34870

Link to comment
Share on other sites

Keinuvipppojen vipusuhteesta ollaan monia mieliä. Itse olen virtauspenkissä imuttanut useampaakin kantta(imu 36, pako31) ja 11 mm noston jälkeen muutokset virtauksessa on olleet olemattomia, niinpä en ole koskaan käyttänyt muuta kuin alkuperäistä vippasuhdetta. Isommalla suhteellahan kaikki on venttiilityöhön liittyvät on kovemmalla.

Mielenkiintoista olisi kokeilla, joku varmaan kokeillut, pienellä asteella olevaa nokkaa ja isommalla vippasuhteella jolloin pääsee kohtuullisiin aukioloaikoihin. Vähän kuin nokassa VP8 jota en vieläkään ole saanut.

:)

Link to comment
Share on other sites

joo'o sitäpä tässä mietittiin että onko vastaavaa hyötyä, tässä sitä kuuluisaa hinta/laatu/tarve/teho/järki suhdetta metsästetään

 

ei muutakuin kaikki kommentoimaan, vaikka huhuja jos ei ole omaa kokemusta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Moottori Austin Allegron 1275 GT

kampiakseli hiouttu pintakarkaistu vakioakseli

Nokka-akseli Kent MD 286,imu 280 pako 290 astetta

Venttiili koneisto vakio+säädettävä jakopää kaksirivisellä ketjulla A+-Laahukiristin

sylinterikansi Longmanin 1275 12G940

Pakosarja LCB tyyppinen 3-2-1

Kaasutin Dellorto DHLA 45 (free Technics)

reilu sata heppaa...

 

ite olen kanssa miettinyt että pitäiskö olla välitetyt keinut tai että olisiko niistä hyötyä?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...