Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onko kellään tietoa suomeen tuotujen autoje lukumääristä ja malleista ?

 

Esim. 850, Super, Super De Luxe, Cooperit, farmarit ja mitä niitä onkaan?

 

Olisi todella mukava tietää. Jossain 1965 painetussa kirjassa kerrottiin jo siihen mennessä tuodun yli 20,000 autoa.

Posted

Vuosittaiset tuonti/rekisteröintimäärät 1959-1980 on julkaistu kerholehdessä about 8 kertaa, mutta jos "lehdentekijä" laittais ne taas framille seuraavaan .

  • 1 month later...
Posted

No niimpäs on :)

 

Tuota materiaalia tosiaan on hyllymetreittäin. Olen niitä kaivellut aina kansion kerrallaan, ja eiköhän kohta löydy kansio jossa sekin lappunen on. Täytyy katsoa saisiko tosiaan seuraavaan numeroon upotettua. Jos ei mahdu, niin laitan tänne...

 

Sami

Posted

Kellä niistä tuontimääristä on tietoa, niin laittaa vaikkapa yv:tä.

 

Minä kun olen "myöhäisherännäinen", vaikkakin muunmerkkisten parissa jo yli xxvuotta...

 

Kiitos

 

tv

 

jäsen Rauno

Posted

Rekisteröidyt Minit: 1959 12 kpl 1971 850 kpl 1981 -1995 noin 7 kpl ??? 2008 37 kpl

1960 350 " 72 780 " 96 1 " 9 32 "

61 500" 73 290" 97 1 " 10 18 "

62 1200" 74 302" 98 3 " 11 2" tammi-helmik.

63 2250" 75 346" 1999- 2000 ???

64 5500" 76 200" 2001 1kpl

65 5200" 77 450" 2002 ????

66 3300" 78 345" 2003 8 kpl

67 4100" 79 307" 4 6"

68 1900" 80 119" 5 33kpl

69 3200" Virallinen maahantuonti loppui 6 28"

70 1800 " 7 22" tuonnit loka-jouluk puuttuu

Kaikki yhteensä ~~~~ noin 33 502 kpl (ainakin)

 

Huom alkupää kerätty aikoinaan autolehdistä 1980 asti, sen jälkeen ei virallisia tietoja. Kerätty maahantuodyt Minit tietoja kerholaisilta jne vuoteen 2005.

Itse tuomani yms kuullut Minit. Senjälkeen tullin tilastoista ( ei sis Wolseley ;Riley yms). Nekin ovat epätäydellisiä, jostain syystä puuttuu kuukausia. Tosin tullin tiedot ilmoittavat vain verot yms , onko rekisteröity , sitä en tiedä.

Jos joku haluaa voi vapaasti kerätä tarkempia tietoja 50vuoden takaa.

 

Joskus voisin laittaa maahantuodut Minit tilaston, sitä on mielemkiintoinen verrata rekisteröityihin Minien määrään. Ei ihme, että Minin rekisteröinti ja siinä olevat laitteet ovat erikoisia , sillä autoja tuotiin välillä optimistesesti maahan ja myytiin varmaan vielä pari vuotta jälkeen uusina autoina.

 

Merkkikohtaisina löytyy vain Morriksen määrät ja nekin vain 1959 - 1964 tai -65.

 

Eiköhän tossa alkuunsa.

Timo Salminen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...