Jump to content

Perä märkänä


JP

Recommended Posts

Hei,

 

onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia. Aina kun sataa rankemmin (kuten nyt viimepäivinä), niin mun auton perän sisätiloihin pääsee jostain vettä. Auto on yleensä hallissa, mutta kun se nyt oli pari päivää vesisateessa, niin hattuhylly, kaikki tavaratilassa olleet kamat, tavaratilan lattia ja takapenkit olivat ihan kosteita/märkiä. Jostain siis pääsee vettä sisään... olen asiasta takuuaikana reklamoinut kahdesti, mutta eipä ole ongelma poistunut. Nyt ei tietenkään ole enää takuu voimassa.  :(

 

Olenko ainoa tällaisen ongelman kanssa?

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

onko kenelläkään muulla vastaavia kokemuksia. Aina kun sataa rankemmin (kuten nyt viimepäivinä), niin mun auton perän sisätiloihin pääsee jostain vettä. Auto on yleensä hallissa, mutta kun se nyt oli pari päivää vesisateessa, niin hattuhylly, kaikki tavaratilassa olleet kamat, tavaratilan lattia ja takapenkit olivat ihan kosteita/märkiä. Jostain siis pääsee vettä sisään... olen asiasta takuuaikana reklamoinut kahdesti, mutta eipä ole ongelma poistunut. Nyt ei tietenkään ole enää takuu voimassa.  :(

 

Olenko ainoa tällaisen ongelman kanssa?

 

t. JP

 

Olet tietysti tsekannut takaluukun tiivisteet ja niiden asenuksen? Itse huomasin poppiksia asentaessa, kun koko sisusta (verhoilut) oli ulkona, että takakontin etureunassa sijaitseva "suodatin" oli aivan tukkeessa jostain valkeasta töhnästä. Olisiko ollut jonkin sortin poistoilmarako tai joku semmoinen.

 

Tehtiinkö tuolle vialle takuuaikana jotain?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Olet tietysti tsekannut takaluukun tiivisteet ja niiden asenuksen? Itse huomasin poppiksia asentaessa, kun koko sisusta (verhoilut) oli ulkona, että takakontin etureunassa sijaitseva "suodatin" oli aivan tukkeessa jostain valkeasta töhnästä. Olisiko ollut jonkin sortin poistoilmarako tai joku semmoinen.

 

Tehtiinkö tuolle vialle takuuaikana jotain?

 

n.

 

Vika "korjattiin" Herttoniemen Laakkosella kaksi kertaa. Ensimmäisen korjauksen jälkeen sade teki ihan saman kuin ennenkin. Toisen korjauksen jälkeen auto ei ole ollut rankkasateessa, kuten nyt, joten minä jo luulin vian poistuneen, mutta luulin vaan. Takuuaikana siis reklamoitu ja korjattu 2 kertaa. Nyt ei enää takuu voimassa... no on tai ei ja maksaa tai ei, mutta ongelma ois tietty hyvä saada selvitettyä. Laitoin nyt illalla asiasta viestiä Laakkoselle ja jään odottelemaan vastausta.

 

Tiivisteessä yms. en huomaa mitään mistä vika voisi johtua. Ehkä peräluukku ei ole oikein kohdillaan tai sitten ehkä tiivisteen vaihto voisi auttaa. Mutta jos jollain kokemusta vastaavasta ja ongelmaan löytynyt ratkaisu, niin kuulisin mielelläni.

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

Edellisellä ja tällä on samankaltainen ominaisuus, mutta ilmenee vain autopesussa.

Takalasin jostain hemmetin välistä tihkuu vähän vettä. En saanut edellisessä enkä tässäkään paikallistettua, mistä perhanasta se tihkuu.

No sen saa aina kuntoon kuivaamalla takaikkunan, koska tihkuu niin vähän.

 

Muuta en oo huomannu, koska ei sillai juoksemalla vuoda tms.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on kerran päässy sen verran perseestä (anteeksi kielenkäyttö =) vettä, että on takapenkitkin kastunu.. Paksin verhoilu sen sijaan on kosteena varsinkin näillä sateilla tuon tuosta. Sen verran huomannu kuivuneen veden kalkkijäljistä, että vuotokohta on takaluukun yläkulmissa.. jossain siellä. Pitäs ottaa pää käteen ja purkaa vähän verhoiluja, että näkis mistä pissii.

 

-Mason kiittää ja kuittaa

Link to comment
Share on other sites

Mulla on kerran päässy sen verran perseestä (anteeksi kielenkäyttö =) vettä, että on takapenkitkin kastunu.. Paksin verhoilu sen sijaan on kosteena varsinkin näillä sateilla tuon tuosta. Sen verran huomannu kuivuneen veden kalkkijäljistä, että vuotokohta on takaluukun yläkulmissa.. jossain siellä. Pitäs ottaa pää käteen ja purkaa vähän verhoiluja, että näkis mistä pissii.

 

-Mason kiittää ja kuittaa

 

Tuo verhoilujen purkaminen ei ole sitten mikään ihan pikku homma. Sivuissa verhoilupaneeli on yhteinäistä aina oviaukon reunasta takapaksiin saakka, joten takapenkki pitää poistaa kokonaan. Aikaa tuohon irroittamiseen meni kuvallisten ohjeiden kanssa ensikertalaisella n. 2 tuntia. Takaisinasennus meni sitten nopeammin. Kattoverhoilua en ole irroittanut.

 

Tuo veden vuotaminen takaluukun kautta auton sisälle haiskahtaa kyllä IMHO paksin luukun ja tiivsteiden yhteensopimattomuudesta. Pitääpä vähän kaivella, jos jostain löytyis tuon tiivisteen mitat ja materiaali.

 

n.

 

edit: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=60

 

Löytyy paksin räjäytyskuva sekä varaosnumerot.

Link to comment
Share on other sites

s....tana, mun miniin oli tullu tohon kuskin puoleisen turvavyön koteloon vettä, jäässä oli aamulla >:( voiko olla mahdollista? onks sielläpäin jotain tuuletus tms, tiivisteasiaa?epäilin eka et turvavyö olis jääny oven väliin ja sit kastunu mutta se jää? vai tuliko se jää mun vaatteista, löytyykö selitystä vai lähdenkö kiljuun metro-autoon ;D ;D

ei kehtaa ennen mennä, jos onkin omaa vikaa ;)

Link to comment
Share on other sites

s....tana, mun miniin oli tullu tohon kuskin puoleisen turvavyön koteloon vettä, jäässä oli aamulla >:( voiko olla mahdollista? onks sielläpäin jotain tuuletus tms, tiivisteasiaa?epäilin eka et turvavyö olis jääny oven väliin ja sit kastunu mutta se jää? vai tuliko se jää mun vaatteista, löytyykö selitystä vai lähdenkö kiljuun metro-autoon ;D ;D

ei kehtaa ennen mennä, jos onkin omaa vikaa ;)

 

Turvavyökotelohan on sen sivuverhoilun sisällä ja ei pitäis olla missään tekemisissä ulkoa tulevien aineiden kanssa. Jos takuu on voimassa, niin Metroautoon vaan. Kuskin puolellahan on myös bensatankin korkki, mutta olis kyllä todella epätodennäköistä, että sieltä olis päässyt vuotamaan vettä auton sisälle.

 

Oma villi veikkaus on, että vesi on päässyt sisään vuotavasta oven tiivisteestä ja valunut sinne verhoilun sisään jollain mystisellä tavalla.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Moikka..

 

MINI oli nyt tänään Laakkosella huollossa ja tuo perän kostuminen toivottavasti loppuu nyt...

 

Kertoivat, että siellä takaluukun yläkulmassa olevan lisäjarruvalon jostain välistä oli päässyt vesi läpi. Vian pitäisi nyt olla korjattu. Meni vielä takuuseen vaikka varsinainen takuuaika onkin jo umpeutunut  :)  Meni takuuseen siksi, koska mulla oli esittää sähköpostia siitä, että olin asiasta kahdesti takuuaikana reklamoinut, mutta vikaa ei ollut korjattu.... meni siis tälläkertaa korjaus joko takuun tai Laakkosen piikkiin  :)

 

Tälläkertaa plussaa Laakkoselle - kerrankin asia hoitui kuten sen pitäisikin hoitua (tietty hienoahan olisi ollut, että asia olisi hoitunut jo ensimmäisen reklamoinnin yhteydessä... mutta pääasia, että homma lienee nyt vihdoin kunnossa ja ilman kustannuksia).   :)

 

t. JP

Link to comment
Share on other sites

Moikka..

 

MINI oli nyt tänään Laakkosella huollossa ja tuo perän kostuminen toivottavasti loppuu nyt...

 

Kertoivat, että siellä takaluukun yläkulmassa olevan lisäjarruvalon jostain välistä oli päässyt vesi läpi. Vian pitäisi nyt olla korjattu. Meni vielä takuuseen vaikka varsinainen takuuaika onkin jo umpeutunut  :)  Meni takuuseen siksi, koska mulla oli esittää sähköpostia siitä, että olin asiasta kahdesti takuuaikana reklamoinut, mutta vikaa ei ollut korjattu.... meni siis tälläkertaa korjaus joko takuun tai Laakkosen piikkiin  :)

 

Tälläkertaa plussaa Laakkoselle - kerrankin asia hoitui kuten sen pitäisikin hoitua (tietty hienoahan olisi ollut, että asia olisi hoitunut jo ensimmäisen reklamoinnin yhteydessä... mutta pääasia, että homma lienee nyt vihdoin kunnossa ja ilman kustannuksia).   :)

 

t. JP

 

Hyvä vinkki, tarviipa tarkistaa itekin heti, jos olis noin yksinkertainen lopulta.  :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...