Jump to content

R56 Ulkomailta vai Suomesta?


Blundell

Recommended Posts

Moi

Minikuume iski pahasti ja olen yrittänyt perehtyä Minien markkinoihin lähinnä siltä kannalta että kannattaako hakea Euroopasta vai onko suomalaisten hintataso kohdallaan.

Harkinnassa R56 alkupään (2006/7) Cooper tai Cooper Diesel (tuli 2008) eli tyypillinen ensimmäiseltä käyttäjältä vapautuva vaihdokki.

Näissä tuoreemmissa päästöt ja siten tuonti- ja käyttöverot kohtuullisempia vaikkei niillä ratkaisevaa merkitystä kokonaisuuteen olekaan.

 

-Tuodaanko näitä paljon käytettynä? Tullin listoilla aika vähän näyttää tulevan mutta onhan tämä muutenkin marginaaliauto Mersuihin verrattuna. http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp

 

-Onko jossain Euroopan maassa erityisen edullisia. Italiassa näyttää olevan paljon dieseleitä tyrkyllä.

 

-2009 eteenpäin One Dieselissä lienee sama peruskone kuin tehokkaammassa Cooper D:ssä. Saakohan sen helposti vapautettua Cooperin tehoiseksi? http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_(BMW)#Engine_summary

 

Ei ruveta spekuloimaan matkakuluja tai omaa vaivaa, mutta kokemukset markkinatilanteesta kiinnostavat.

Link to comment
Share on other sites

Ehkä tästä vastauksesta ei paljoa apua sinulle, mutta kerron jotakin oman Cooper S:n myymisestä. Eli viime keväänä myin oman Minin täällä Luxissa Ranskaan. Kyseessä oli siis MCS -07 erittäin hyvillä varusteilla ja kilometrejä vajaat 50000 mittarissa. Hinnaksi muodostui 15000e, joka jäi pari tonnia alle toivotun. Kyseessä oli siis erittäin siisti yksilö (niinkuin myyjän mielestä aina :D ) Ei kiven iskemiä, ei vuotavia tiivisteitä, ei sähkövikoja, ei nitinöitä ja natinoita ym.ym. Ainoa todellinen vika oli se nokkaketjun kiristäjä ongelma, joka näitä Ässiä vaivasi ainakin vm. 07-08. Kys. homma korjattiin merkkiliikkeessä takuisiin ja ilmeisesti auto pelittänyt sen jälkeen hyvin, koska ostaja ei ole ottanut mitään yhteyttä.

Eli summa summarum...en näe mitään ongelmaa hakea autoa myös keskieuroopasta. Ostohinta +maksuun tulevat verot ratkaisevat varmaankin aika paljon. Täällä ainakin tarjontaa aika tavalla enemmän. Ja esim. niitä kiveniskemiä huomattavasti vähemmän ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ulkomailta tuli.

2007 tavallinen bensa-Cooperi. Ensimmäinen uusiomini mulle, vanhoja oli aikoinaan. Saas nähdä kuinka kotiudun MINIin.

 

Aika kahlaamista oli kun yritin hahmottaa mitä kannattaa hankkia ja mistä.

*Saksaan päädyin kun se on niin koeteltu tapaus - Italiassa voisi olla enemmän ihmeellisyyksiä.

*Mobile.de oli hyvä työkalu alueiden ja hintatason valitsemiseen. (CarPark-vertailutoiminnossa olisi paljon kehitettävää jollekin koodarille)

*2007 tuntui hyvältä tapaukselta kun nelivuotiaana niitä on vapautunut juuri normaalilta ensikäyttäjältä eikä vanhakoppainen ollut oleellisesti edullisempi.

*R56 on vielä pitkään tuoreen oloinen vaikka uusia malleja tuleekin lisää.

*R56:ssa päästöt kohdillaan verotuksen ja sitä kautta käytön ja jälleenmyynnin kannalta. Dieselikin olisi käynyt mutta kilsat oli kovempia.

*Hintaskaalan alapuolikkaassa ei ollut suuriakaan varuste-eroja. Ei nahkapenkkejä, ei automaatti-ilmastointia ei lasikattoa eli yksilöt oli aika vertailukelpoisia. Ja toisaalta aika ankeita - miksiköhän haluan kalliimmalla pienemmän ankeamman auton kuin tavisautot?

 

Kotimaiset verrokit (R56) Nettiautossa lähtee 17.800 egestä johon verrattuna ei tämä itsehakeminen mikään Eldorado ole mutta harrastuksena halvemmasta päästä.

Olen harrastellut autoja laidasta laitaan ja juuri koskaan hauska ja järkevä eivät mene käsikädessä mutta innolla odotan miltä tämmöinen HomoHummeri rupeaa tuntumaan.

Huomenna talvirengaskauppaan ja Suomea kohti pienten lisälenkkien kautta.

Link to comment
Share on other sites

Ensivaikutelmat MINIstä on enemmän kuin positiiviset, 2000 km muutamassa päivässä tekivät vaikutuksen - tässä on iso pikkuauto jolla on hauska ajaa.

Mihin ihmeeseen olen tarvinnut ennen isoja autoja. Tämä on hyvä.

 

Kulkua piisaa sopivasti, 1000 km päivässä ei edes uuvuta kuskia. Tukeva ja mukava ajaa. Vielä kun olisi pyyhkijöissä sadetunnistin ,vakionopeussäädin ja automaatti-ilmastointi niin lähden mieluummin tällä matkaan kuin vaikkapa isolla Bemarilla.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Minä harkitsin myös pitkään Saksasta tuontia ja mobile.de sivustoa tuli selattua hartaasti kun etsin hyvin varusteltua Clubman dieseliä. Jos navi olisi ollut vaatimuslistalla, niin Saksasta hakemiselle ei olisi ollut vaihtoehtoja, mutta muuten sinne ei kannattanut lähteä. Nuuka Sakemanni arvostaa vähän kuluttavaa dieseliä ja se näkyy hinnoissa. Vähän otsikon sivusta siis, mutta R55 dieselin tuonti ei ainakaan ole mikään kultakaivosprojekti.

 

Kun lopulta Suomesta löytyi auto, jossa oli mm. xenonit, monitoimiohjauspyörä, sadetunnistin, parkkitutka ja automaatti-ilmaastointi ja väritkin olivat kohdallaan niin päätös oli helppo. Nyt "ykkös-auto", iso bemari on jäänyt pihaan pölyttymään ;D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...