Jump to content

Lohkolämppärin asennus ja huolto


Pke

Recommended Posts

Lohkolämppäri ja sisähaara sarja asennettu. Olihan urakka. :o

"Akunkenkä irti, irroita startin suojapelti, ja siirrä se sivuun. Poista tulppa moottorin kyljestä" jne. Eli em. oli Defan yksinkertaiselta kuulostava ohje...

 

-> Helpommin vaan sanottu kun tehty. Tilaa kun ei todellakaan ole. Mutta tulipahan tehtyä! Autonosturilla alakautta lopuksi onnistui tulpan poisto metrisellä 12mm tuurnalla ja vasaralla. Samoin lämppärinelementin paikalleen laitto alakautta tuntui luonnikkaammalta, vaikka väkisin joutuikin käden runnomaan pari senttiä liian pieneen rakoon.

 

En tiedä mitä merkkiliike ko hommasta ottaa, mutta sen verran pasha rasti kuitenkin, että tullee ehkä sielä helpommin/halvemmaksi kuin jossain Miniä tuntemattomalla korjaamolla. Saati sitten näin itse tekien kuten minä. Tuli toki asennettua "ilmaiseksi" mutta näin jälkeenpäin olisin siitä kyllä satkun pari voinut maksaakin... Menee meinaan homman miettimiseenkin jo aikansa, jos ei ole ennen lämppäriä Miniin asentanut.

Parissa kohdassa avustaja auttaa asiaa huomattavasti, mutta siltikin vähän sellanen turhan vaativa DIY juttu...

Link to comment
Share on other sites

En tiedä mitä merkkiliike ko hommasta ottaa, mutta sen verran pasha rasti kuitenkin, että tullee ehkä sielä helpommin/halvemmaksi kuin jossain Miniä tuntemattomalla korjaamolla.

 

Mulla on ensi viikolla lohkolämppärin ja sisäpistokkeen asennus Espoon Laakkosella. 550€ osineen ja asennuksineen on luvattu hinnaksi.

Link to comment
Share on other sites

Ainakin säteilyelementti kannattaa laittaa itse,ei menny aikaa ku tunti.Ei tartte läträtä nesteitten kanssa.

 

Joo, tuo säteilylämmitin on varmaa aika easy juttu laittaa. Varmaan ihan mukavaakin näprättävää, jos vaan nosturille pääsee.

Mutta toi "perinteinen blogi" vastus on vähän pahempi... No, tais onnistua kun ei ole glygolilammikkoa auton alla ja nesteetkin tuntuu kiertävän. :) :)

Ylävesiletkussa olevalle ilmausruuville olikin kyllä käyttöä. Ja oli muuten vihreät glygolit tässä -03 mallissa. Haulla kun etsin, niin jossain vanhassa topicissa oli siitäkin monenmoista mielipidettä.

 

Koko ilta tuossa meni, mutta tulipa vaihdettua samalla moniurahihna ja kiristinkin. Ps. niitäkin on saatava tarvikkeena. INA:n kiristin mulla, ja oli täysin sama kuin oe. Vain puolet halvempi, kun ei ollut Mini -logoa laatikossa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...