Jump to content

Jäähdytysnesteen hävikki ja tuo sivulasiongelma


minitys

Recommended Posts

Vein ajamalla auton huoltoon, joka ei nyttemmin enää ollutkaan valtuutettu Minin huolto.( asia selvisi vasta huollon jälkeen).Jäähdytysneste vajeni, ja vika oli vääntyneessä termostaatin kotelossa. Osat vaihdettu ja termari samalla uusittu. Siltäosin OK. Kuskin ikkuna oli ollut mykkä jo ennemmin ja muutaman millin alhaalla, joten ovi toimi moitteetta. Samoin keskuslukitus. Huollossa akun ollessa irrotettuna keskuslukko meni mykäksi, sivuikkuna on nyt n.5 cm alhaalla, joten ajaminen on aika vetoisaa puuhaa. Liikkeessä EI PYSTYTÄ koodaamaan noita vikoja pois, koska lisenssiä ei enää ole. Auto on Seinäjoella ja lähin valtuutettu merkkihuolto on Tampereella. Tässä on syntymässä pirullinen ongelma, eikä autoni varmaan ole ainut, joka olisi jotakin koodausta vailla. Millä tuon nyt näillä pakkasilla Tampereelle viet?????

Link to comment
Share on other sites

Vaadit liikkeeltä että auto on vähintään siinä kunnossa kuin se oli tullessaan. Käytännössä se on liikkeen ongelma toimittaa se auto tampereelle jos ei siellä onnistu. Paikalliseen kuluttaja-asiamieheen yhteyttä vaan jos ei puhe mene perille.

Link to comment
Share on other sites

auto vietiin huoltoon jäähdytysnesteen vajauksen vuoksi ja koska kuskin oven lasi ei toimi (lasi oli koko ajan yläasennossa). huollosta haettiin auto josta oli korjattu jäähdytinongelma mutta uusina vaivoina oli keskuslukon toimimattomuus ja lasi oli laskenut senttejä alemmas. eli autoon tuli uusia vikoja huollossa. mikä sitten on kenenkin korvattava, on toinen juttu. jää nähtäväksi.

Link to comment
Share on other sites

On tuossakin pointti että olemassa olevan vian paheneminen huollossa ei ole huoltoliikkeen vastuulla. Ottaisin silti yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyisin mielipidettä. Ei maksa mitään.

 

Jäähdytinnesteen lisäys ei kyllä vaadi mitään sellaista toimenpidettä joka vaatisi esim. akun irroittamisen joka olisi voinut "itsestään" aiheuttaa nuo viat.

 

Perusteena korvausvaatimukselle voi käyttää myös maahantuojan mielipidettä asiaan. Senkin saa puhelimessa ja voi antaa vaikka Tampereen huollon numeron suoraan asiamiehelle jos haluaa kysellä tarkennusta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...