Jump to content

suorituskyvyistä.


miihcars

Recommended Posts

Moro!

Harvemmin  on osunut täällä keskusteluissa silmään Minien tehot ja suorituskyvyt.Esim kiihtyvyys 0-100km/h.yms.

Kiinnostais tietää minkä tehoisia vehkeitä täällä porukalla on? Siis sellaiset mitä on enemmän viritelty ja suorituskykyä löytyy jo ihan mukavasti. Tarkoitan Minejä,jotka on Minin omalla moottorilla(ja kannella) ja mielellään vaparia.

 

Kyselen koska yhdellä puolitutulla,joka on "vanhan kansan" miehiä,eikä näillä forumeilla roiku(ja tuskin nettiä omistaakaan) on suhteellisen kovakulkuinen lähes 1400 Mini ja liikahtaa 0-100 siinä seitsemään sekuntiin.

 

Kiinnostais siis tietää,kuinka paljon sitä nopeampia katu minejä suomenmaasta löytyy ja minkälaisia tehoja niistä on maksimissaan otettu.

Link to comment
Share on other sites

Nii no........

 

Monasti vaan just nämä "vanhan kansan" miehet on sellasia et ne kuvittelee jotain ihan hirveitä lukemia omista peleistään...  ???

 

Jos nyt ajatellaa ns. tehtaan kilpureita -60 luvulta ni ei niissäkään mitään 140hv ollut (5 reik. kansi) Kait niissä 8 reikäisissä oli jotain tuollaista tai no mun mielestä toikin tuntuu kovalta lukemalta.

Eihän ns. vakio iso S:ssä ollut ku jotain 75hv.  :o  ???

 

Mun mielestä aika kova peli on ku on tollanen 120hv:n nurkilla vaparissa.

 

Se että miten näitä sitten mitattaisiin ja vertailtaisiin onkin jo toinen juttu.

Britit järjestelee aika ajoin sellasia RR  (rolling road) päiviä jolloin n. 10 autoa on samalla pajalla ja sama mies kiinnittää ja ajaa teho mittauksen jolloin ne ovat edes jotenkin vertailu kelpoisia keskenään.

Se että onnistuuko tuollainen homma suomessa, kun kaikkien teholukemat on sellasia salaisuuksia...  :o ::) ;)

Link to comment
Share on other sites

Jep,helpostihan ne tehot salaisuuksiksi jää....tiedä sitten miksi?????? ::) Juu,en tämänkään minin tehoista tiedä varmuutta....Ja eipä sillä väliäkään....kunhan vaa herätti ajatuksen hieman kysellä.

Joskus oon kyseisellä pelillä ajanut ja kyllähän se kulki...varsinkin jos vertaa omaan 1000 miniin! :-[   

Link to comment
Share on other sites

Niin jos ihan oikeasti kysyit miksi nuo tehot jäävät salaisuudeksi, on Suomen lainsäädäntö siihen syynä. Vähän hölmöä huudella julkisesti auton tehoja kun helposti käy niin että seuraavassa katsastuksessa revitään kilvet pois plus seuraamukset. Tämä ei ole mitään urbaania legendaa, näin on monelle käynyt...

Link to comment
Share on other sites

Joo tollasta ongelmaa ei oo tuolla saarella!!!!  :o >:(

 

Niin jos ihan oikeasti kysyit miksi nuo tehot jäävät salaisuudeksi, on Suomen lainsäädäntö siihen syynä. Vähän hölmöä huudella julkisesti auton tehoja kun helposti käy niin että seuraavassa katsastuksessa revitään kilvet pois plus seuraamukset. Tämä ei ole mitään urbaania legendaa, näin on monelle käynyt...

Link to comment
Share on other sites

Eihän 0-100 kmh:n 7 sekuntiin Minillä mikään maailman ihme ole.

Mulla 1070 S 60-luvun viripalikoilla kiihtyi 0-100 n.9 s ja 170 kmh huippua.

TM: laitteilla mitattuna.

Tehoja voi kuka hyvänsä valehdella mitä vaan, mutta 120 hp:n ylittäviä tehomainostuksia normaali kaasari/kansi Minin koneesta voi kyllä alkaa epäillä 8)

Paitsi tietysti Turkulaisten ihmemoottoreista ;)

Link to comment
Share on other sites

Omalla ajettu huippuja n.215kmh ja sit rupes pelti aukeamaan ja täyty lopettaa, tosin ei olis ollut enää rajoittajaankaan (9000rpm) montaa sataa kierrosta ja kyseinen juttu kokeiltu Autobahnalla laillisesti Englannista palatessa (enhän mä Suomessa moista).

Ja toi 7s 0-100kmh:n alitus onnistuu myös helposti.

Tehoahan on se rek.otteen 74hp  ;) ellei sit oo pudonnut mittauksen jälkeen ja ihan 5-reikäinen kansi 45DCOE:llä löytyy pellin alta.

Link to comment
Share on other sites

Olen aika monta minin penkitystä seurannut...

Omassa 1380 ilman mitään kaasuja tai mutkia putkessa n.110hp

Myös vapari minin koneesta on tullut 130 hepan lukemia mutta sitten on kyllä kone tehty huolella ja taitavasti.

Ja on "tonnisestakin" otettu yli satkun lukemia.

Täytyy ottaa sekin huomioon että Suomenkin maalla eri penkeistä tulee aika isojakin eroja mittaus tuloksiin, ja aina saadaan tehtyä vaikka minkälaisia dyno lappuja halutaan.

 

Kiihtyvyyteen ja huippu nopeuteen vaikuttaa muukin kuin hepat, mutta 7s on kyllä alitettavissa vapari minilläkin, ja vaikka auto painaisi yli 600kg :)

 

Turun minien voimat ovat niin suuria ettei edes George Lucas voinut sellaisia miettiä kun Tähtien sotaa kirjoitteli :o 

Link to comment
Share on other sites

Olen aika monta minin penkitystä seurannut...

Omassa 1380 ilman mitään kaasuja tai mutkia putkessa n.110hp

Myös vapari minin koneesta on tullut 130 hepan lukemia mutta sitten on kyllä kone tehty huolella ja taitavasti.

Ja on "tonnisestakin" otettu yli satkun lukemia.

Täytyy ottaa sekin huomioon että Suomenkin maalla eri penkeistä tulee aika isojakin eroja mittaus tuloksiin, ja aina saadaan tehtyä vaikka minkälaisia dyno lappuja halutaan.

 

Kiihtyvyyteen ja huippu nopeuteen vaikuttaa muukin kuin hepat, mutta 7s on kyllä alitettavissa vapari minilläkin, ja vaikka auto painaisi yli 600kg :)

 

Turun minien voimat ovat niin suuria ettei edes George Lucas voinut sellaisia miettiä kun Tähtien sotaa kirjoitteli :o

 

Nii missähän kunnassa/läänissä se Suomen tehokkain A sarjalainen mahtaa majailla?  :o

Oli se sitten vapari tai jollain tavalla ahdettu mutta ehdottomasti A sarjan kone kokonaisuudessaan.......

Noo sitä tuskin saadaan koskaan tietää...  ???

Link to comment
Share on other sites

Kiihtyvyyteen ja huippu nopeuteen vaikuttaa muukin kuin hepat, mutta 7s on kyllä alitettavissa vapari minilläkin, ja vaikka auto painaisi yli 600kg

Onko niitä muitakin ku vapareita?

Link to comment
Share on other sites

Nonii,tämähän herätti just toivottua keskustelua! :D

 

Niin jos ihan oikeasti kysyit miksi nuo tehot jäävät salaisuudeksi, on Suomen lainsäädäntö siihen syynä. Vähän hölmöä huudella julkisesti auton tehoja kun helposti käy niin että seuraavassa katsastuksessa revitään kilvet pois plus seuraamukset. Tämä ei ole mitään urbaania legendaa, näin on monelle käynyt...

 

Tuo ongelma ehkä lähinnä turbo moottoreissa....??

Link to comment
Share on other sites

ei tääläpäin kyllä ainakaan oo koskaan konttorilla tehoista kyselty vaikka on ollutkin vähä viriee peli.

 

Ehkä se sitten koskee vain näitä vaihtomoottoreita..  ::)

 

Nii kyllä toi koskee täällä etelämpänä enemmän kun just tuolla pohjanmaan sunnalla.

Mulla käy yksi kamu katsastamassa joka vuosi pohjanmaalla ku täällä ei onnistunu millään. (ei mini)

Siis poikkeus vahvistää säännön tässäkin asiassa. Eli varmaan jokapuolella löytyy tiukka pipoja mutta varmaan enemmän täällä etelämpänä.

Link to comment
Share on other sites

Tuosta katsastus hommasta, mitä täällä Satakunnassa on huomannut, niin ei se oikein ole konttori kohtaista, kyllä se on ihan siitä kats. miehestä/naisesta kiinni.

Vaikuttaa siihen vähän sekin miten laite on rakennettu, jos on siisti paketti niin ei tunnu niin paljoa kiinnostavan kuin täysin pommi vekotin!

On sellainenkin tapaus että on menty konttorille ja ehdotettu että jos muutos kats. tuo ahdin ja ruisku mitkä ovat ilmestyneet tuonne autoon, niin inssi on todennut että kauhea paperi sota että jos ajat vain noin, ei sitä ketään huomaa  :o

Mitä siihen voisi sanoa... leima tuli

Link to comment
Share on other sites

Nii missähän kunnassa/läänissä se Suomen tehokkain A sarjalainen mahtaa majailla? 

 

Porissa ?

 

Ei siinä ollut 5 reikäistä kantta!!!!

 

Tosiaan A sarjan moottorin alakerta kyllä......

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän se vaparia koskee siinä kuin ahdettuakin. Tehopainosuhde ei saa mennä alle 7kg/kw. Tämähän saattaa hypoteettisesti alittua näissä nopeimmissa orginaalikoneisissa vapari Mineissä, vaikka eihän kukaan täällä laittomalla autolla ajele tietenkään ;)

Link to comment
Share on other sites

Omalla ajettu huippuja n.215kmh ja sit rupes pelti aukeamaan ja täyty lopettaa, tosin ei olis ollut enää rajoittajaankaan (9000rpm) montaa sataa kierrosta ja kyseinen juttu kokeiltu Autobahnalla laillisesti Englannista palatessa (enhän mä Suomessa moista).

Ja toi 7s 0-100kmh:n alitus onnistuu myös helposti.

Tehoahan on se rek.otteen 74hp  ;) ellei sit oo pudonnut mittauksen jälkeen ja ihan 5-reikäinen kansi 45DCOE:llä löytyy pellin alta.

Niin ja noi kokeilut ilman kaasuja, eikä ollut puhetta minkä verran alle 7s.

Saksas meinas kyl jännä-kakka tulla kun näki oikealla puolen konepellin etureunassa olevan rek.kilven, onneks oli tuulihaka paikallaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...