Jump to content

Mini 1000 -75


pensseli69

Recommended Posts

Tuo reikä... ensimmäisessä versiossa oli takakontissa 15" ja pitihän se laatikko saada jotakin kautta sinne ;) hattuhyllyn läpi tuli reflexi putki, uudessa versiossa hattuhyllylle tulee vahvistimet lasin alle ja takapenkkien tilalle bassolaatikko, takaseinään lasi joten takaluukun kautta näkee bassojen magneetit. tämä kuva selventää hiukan http://kuvablogi.com/nayta/2383606/ .

Ei tuo hattuhylly/penkin selkänoja hirveesti tue autoa kun ei ole kuin hepillä kiinni kyljessä. takalasin alareuna tukeentuu kylläkin sillä. Laitan sinne vielä tukiraudat niin eiköhän se tarpeeksi tukeva ole,korjatkaa jos olen väärässä? ???

Ja kyllä tuo hirvityslaatikko melko hyvin tukee kun sen sinne paikalleen vaan saa ruuvattua.

Link to comment
Share on other sites

Tuo reikä... ensimmäisessä versiossa oli takakontissa 15" ja pitihän se laatikko saada jotakin kautta sinne ;) hattuhyllyn läpi tuli reflexi putki, uudessa versiossa hattuhyllylle tulee vahvistimet lasin alle ja takapenkkien tilalle bassolaatikko, takaseinään lasi joten takaluukun kautta näkee bassojen magneetit. tämä kuva selventää hiukan http://kuvablogi.com/nayta/2383606/ .

Ei tuo hattuhylly/penkin selkänoja hirveesti tue autoa kun ei ole kuin hepillä kiinni kyljessä. takalasin alareuna tukeentuu kylläkin sillä. Laitan sinne vielä tukiraudat niin eiköhän se tarpeeksi tukeva ole,korjatkaa jos olen väärässä? ???

Ja kyllä tuo hirvityslaatikko melko hyvin tukee kun sen sinne paikalleen vaan saa ruuvattua.

 

:o :o :o :o  ;)

 

Ensi kesän kesäkokoukseen valmiiksi??

Link to comment
Share on other sites

Koskas se olikaan ;D Alunperin oli tarkoitus yrittää american car showhun saada auto näytille mutta sen saa varmasti unohtaa,seuraava olisi vappuajelu vaasassa mikä on ehkä realistisempi. En ole kyllä heittänyt hanskoja vielä tiskiin acs osalta, tehdään kaikki vapaa-aika ja katsotaan missä kunnossa se on. Tulevana kesänä tullaan kyllä kierteleen ja etenkin mini tapahtumissa!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minin kanssa ollaan nyt vietetty muutamia pitempiä iltoja ja hyvin ollaan tultu toimeen. Alkoi hitsaukset hiukan tökkimään niin aloin tinausta kokeilemaan. Ihan hyvin se luisti,siis tina lattialle ;D Takapäätä on jo hiukan paklattukkin. Etupäätä joutu hiukan muokkaamaan, siirsin etuhelmaa 2.5cm eteenpäin. Hyvältä se omasta mielestä näyttää, sivuja pitää kyllä vielä muotoilla, http://kuvablogi.com/nayta/2402857/

Ja kuvia tinauksesta ja pyöränkoteloista heitin tuttuun paikkaan-> http://personal.inet.fi/cool/spukeclan/ ... irja3.html

Ps.Toivoin pukilta ison säkin motivaatiota,toivottavasti säkki oli tarpeeksi iso ;)

Link to comment
Share on other sites

Sitä vaan aina tulee niin paljon enemmän arvostettua työtä, joka on tehty kunnolla, eikä vaan "for the looks". Vähän kuin talon rakentaja jonka lankut, palkit ja laudat on siistissä jiirissä ja suorassa kulmassa myös seinien sisässä...

 

Tuo tinaus näyttää aika hyvältä, toivottavasti et hirveästi hengitellyt tinapölyä. Itsellä ei loppuviimein ollut niin paljon tinailtavaa, mutta nyt kun katselee noita kuvia ja lukee kokemuksista, niin olisihan tuo noin pitänyt tehtä. Pirun hienoa jälkeä, jopa ennen pakkelia.

 

Motivaatio on hyvä lahja, toivottavasti sait roppakaupalla. Itselläni se oli eilen hukassa kun tein ison huolimattomuusvirheen kun  "kyllä mä sen jo tarkistin" vakuutteluista huolimatta sain kuitenkin sotkettua tasauspyörästön kanssa, ja pulttasin sitten kuitenkin väärän kokoisen ison hammaspyörän kiinni. Vasta kun sain kasattua koko paketin ja kokeilin tunnelivaihtajan kanssa että vaihteet toimii, niin aloin ihmettelemään yllättävän isoa kilahdusta (ja klappia) kun pyörittelin laatikkoa eri suuntaan. Laskin hampaat ja huokasin syvään...Olin sittenkin pultannut väärän hammaspyörän tasauspyörästöön kiinni....ei kun kaikki taas auki...Joten toivottavasti joulupukki toi motivaation lisäksi myös aimo annoksen malttia ja huolellisuutta...

Link to comment
Share on other sites

Itteekin hirvittää koska tulee isompi moka tehtyä, onneksi pörräilen päivät maakunnissa nyyttiä heittelemässä niin on aikaa rauhassa miettiä ja suunnitella viikonlopun ohjelman, ja siitä kun vielä maksetaan,siis suunnittelusta ;D

Koneen kanssa mulla on ollut melkoisesti ongelmia,juurikin kasauksessa. Viimeksi oli ongelmia vaihdelaatikon kanssa, meni vaihteensiirtäjä jotenkin pois paikaoiltaan, ja mullahan oli kone jo paikallaan. Kaksi kertaa piti kytkin puoli ottaa irti syystä jos toisesta. Olen nyt 4kertaa tiivistänyt uudelleen "perän posket" ja vieläkin tiputtaa :o Onneksi sen korjaamiseen ei tarvitse konetta irroittaa, seuraavassa öljynvaihdossa sitten uudestaan. Konehuoneen maalasinkin tuossa kesälomalla moottorin huollon yhteydessä mattamustaksi, auton muutos oli jo mielessä eikä väristä ollut  harmainta aavistustakaan(ihan niinkuin nyt olisi). Joten sinne ei hirveästi tarvitse kajota :)

Olen kyllä kaikki yrittänyt tehdä niinkuin on isot pojat opettanut ja käyttänyt heidän suosittelemiaan värkkejä, toivottavasti en vain ole hairahtanut fuskauksen polulle. Sitä on sitte ensimmäisen kesän jälkeen turha selitellä että kyyyl.. mä mun mielestä ne niin tein ::)

Link to comment
Share on other sites

eikä väristä ollut  harmainta aavistustakaan(ihan niinkuin nyt olisi).

 

Poika sai Jouluksi Quinnesin ennätyskirjan, ja siellä oli ennätys Miniin ahtautumisesta, ja minun mielestä aika mukavan väriseen autoon ahtautuivatkin. Vähän Jipeekin teemaa mukaillen. Etkös sinä tuollaista vihreää haaveillut ??...Minunkin mielestä tuo on aika onnistunut yhdistelmä. Se että se matkii BMW Minin teemaa, saattaa tietenkin jotakuta häiritä...Itse asiassa minultakin kesti hetken tai kaksi ennen kuin tajusin että tuo on Classic Mini. Joka tapauksessa tuo väri vetoaa myös tällaiseen 'Old school' tyyppiinkin...

 

vri.jpg?rnd=43519___

Link to comment
Share on other sites

Yksi väri on kyllä jo mietinnän alla, kawasakin lime vihreä, sellainen kolmikerros väri joka kuultaa keltaiseen/kultaiseen auringossa. Mietin vain että "viittiikö" sitä niin kalliilla värillä vetää,eihän autoon ole muuten rahaa/työtunteja laitettu ::) Valkoinen katto tulee joka tapauksessa. Sekin pitää kyllä reissuttaa uudestaan jollain helmiäis valkoisella, jos jonkun rajumman värin vedän koriin. Sisusta tulee melkolailla valkoiseksi, joten en mustaa koriin laita,hyvältä tuo kyllä näyttää kuvassa. Kävin verhoilijan juttusilla ja musta valkoiset penkit tulee. Hiukan pahaa tekee uudelleenverhoilla virheettömät penkit.

Mitäs pohjamaalia ootte käyttänyt,jotakin filleriä? onko kukaan käyttänyt ruiskukittiä? olen sitä käyttänyt mutta autot on vaihtunut niin tiuhaan,joten en osaa sanoa onko se vielä niin kauheaa ainetta kuin ennenvanhaan.

Ja kiitokset Idefix:in palautteista ja muidenkin tietty, harvemmin entisöintipuolen miehet kehuvat muunnrltuja autoja. Vähän on huonosti tullut negatiivista palautetta, eiköhän sitten mini tapahtumissa kun muut laulattavat konetta ja mää jotain ihan muuta ;)

Link to comment
Share on other sites

Luen itseni tuonne entisöintipuolen hemmoksi, mutta hyvällä maulla/taidolla muunnellut pelitkin ovat iloa silmälle!!

Varsinkin näpsäkkää pellin taivuttelua on aina hieno katsella!

Kenenkään harrastusta/suuntausta ei sovi paheksua eikä mollata, mutta henkilökohtaisesti "pappa" ei ymmärrä mitä järkeä on täyttää "peltilaatikko" Mini tai muu järjettömän kokoisilla/hintaisilla poppivehkeillä ::)

Mutta ei mun tarvitsekaan ;) "pappa" vain hymyilee niille vaisusti :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hyvät uuden vuoden alut vaan kaikille!

Nyt ollaan tallissa oltu melkoisesti ja jotakin ollaan saatu oikeen aikaan. Vähän meinasi olla kylmä välillä, ei mulla mutta pakkeli ei oikein tykkää kuivia pakkasella ;D Sisältä vedetyn lisävirran voimin lämpötilan sai vähän alle 10asteeseen pakkeloinnin ajaksi. Kori on hitsattu ja tinattu ja pakkeliakin on noin 3kg levitetty, tosin lattialle on hiottu paljon:) Paljonkos teillä on mennyt pakkelia miniin? Kokeillaan nyt laittaa tännekkin vähän kuvia niin on mielenkiintoisempaa lueskella. Sain vihdoinkin etupäälle muodot ja tosiaan etuhelmaa siirsin 2,5cm eteenpäin. Autoa en tallista ottanut pihalle etupään muotoja haeskellessa, joten 1m päästä on muodot silmäilty samanlaisiksi. Syy oli hiukan viileä sää, vapaapäiviä kun ei voinut ihan hukkaan heittää.

mini108.html

Tinauskin alkoi sujumaan lopussa aika hyvin, vähän alle 20tankoa sain menemään, kyllä sitäkin lattialle valui kiitettävästi päivästä riippuen ;)

mini109.html

Ja lisäkuvia/tekstejä olikin täällähttp://personal.inet.fi/cool/spukeclan/gallery/prominikirja3.html

 

Eipä onnistunut kuvien lisäys, no tuolla sivuilla niitä on, Voisko joku kertoa kuinka sen kuvan sai näkymään. "Lisää kuva" painikkeen jälkeen kuvan osoite siihen väliin?

post-30-13848034465869_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nyt ollaan etupää saatu melkolailla muotoonsa. Heitin pohjamaalin päälle, koska pelti oli monesta kohtaa näkyvillä enkä oikein saanut hahmotettua mistä pitää muotoilla vielä. Yllättävän hyvältä se näyttää  :o

Tuolta löytyy pari kuvaa http://kuvablogi.com/nayta/2431266/ .

Aika vain liikkuu liian nopeaa, mutta kyllä se viimeistään kesäksi valmis on ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

No nyt olisi väri valittuna ja päätös kallistui helmiäis siniseen Celestial Blue nimiseen maaliin jota mm. löytyy mazda 3 pinnasta. tuossa kuvanen kyseisestä väristä http://imgs.getauto.com/imgs/ag/ga/19/8 ... 1989-1.jpg

Puolisen vuotta siinä nyt meni värin päätöksessä ja hiukan jännittää miten tuo sopii miniin. Olen nähnyt auton värin livenä useamman kerran ja varsinkin aurinkoisella säällä värisävyt miellyttivät. Joten kokeillaan tuolla. Katto jää valkoisesksi,josko se helmiäis valkoiseksi vaihtuu.

Nyt kommentteja kehiin, se on sitten myöhäistä pierasta ku on paska housuis ;)

Ja toinen hyvänen uutinen, saan tehdä loppupohjat maalarin tiloissa ja sovittiinkin maalauksesta samaten. Valoisa,lämmin ja isompi talli kuulostaa todella hyvältä, ei varmaan lämpöhaalareita tartte :o

Maalari kyllä kehui että hän katsoo vierestä kun maalaan ja tarttuu ruiskuun kun näyttää pahalta :P

Aika on mennyt pyöränkoteloiden ym siistimisessä ja massauksessa ja kyllä pakkeliakin on levitetty,hiottu,levitetty....

Auto on oltava maaleissa viimeistään maaliskuun puolessa välissä,aikaa siihen on mutta niitä rakentelupäiviä on 5vloppua eli 10päivää.

Link to comment
Share on other sites

Vloppu meni ahertaessa urakalla paremmassa tallissa, muutta ei sitten niin hyvällä menestyksellä. No positiivista oli hyvät tilat vaikka tosin pohjia hioessa lämpötila oli pakkasen puolella. Sunnuntai iltana mini OLI pohjamaaleissa. Sattui pieni inhimillinen erehdys, olin tuonut mukanani pohjamaalit ja epoximaali purkin. Maalari otti epähuomiossaan juurikin sen epoximaali purkin(saman näköisiä kun ovat) ja sitten sekaan pohjamaalin kovettajaa. Maalin loppuessa ihmettelin että kyllä sitä pitäisi vielä olla ja tuli ilmi pieni moka. Epoxi kerroksen päälle oli jo vedetty pohjamaalia oikealla kovettajalla ja sehän kuivasi. Tosin alla ollut epoxi sekoitus ei kuivunut päivässä. Pieni *itutus päällä, taisi maalariakin ottaa pannuun ehkä vähä enemmän, koska tänään oli jo märkä maali kaavittu pois ja meinasi pohjamaalata sen uudestaan. Ja tarkennetaan että en vienyt autoa maalattavaksi, tuttava henkilö ja sovittiin että teen pohjat loppuun siellä ja hän sitten reissuttaa auton.

Kaikkea sitä sitten voi sattuakkin :o Toisaalta eipä tässä aikataulu minun osaltani petä, ensi vloppuna saa jo sisäosat ym maalata ja seuraavana vloppuna vesihioda auto ja ehkä ylimaalaus, no katsotaan nyt kuinka tämä etenee ::)

Toivottavasti mihinkään ei jää märkää maalia ettei satu hirveitä asiaoita heti ensimmäisenä kesänä, nooo maalia se vain on ja sitä saa aina lisää :P

post-30-13848034466306_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Noi on JUURI niitä hetkiä, jolloin tulee vaan seisottua paikallaan ja hengitettyä rauhassa, ja samalla taputeltua Mr Murphyä olkapäälle - "että sinäkin pääsit paikalle"...

 

Tottakai, jos on erehtymisen vara, niin se osuu kohdalleen...

 

Mahtoi olla mieliala korkealla....

 

Hyvä että homma tuli korjattua saman viikonlopun aikana, tuollaiset helposti johtaa siihen "pidä tunkkis" ilmiöön, ja seuraavan kerran talliin menee kuukauden päästä...

Link to comment
Share on other sites

Joo kyllähän siinä muutama ärräpää taisi suusta tulla.

Koko vloppu tuli aherreltua niin lujaa ja sai sitten tuollaisen palkinnon, no se on mennyttä ja entistä kovempi into on päästä autoa laittamaan.

Värit tuli haettua tänään, otin varman päälle 2L eli 4L ruiskuvalmista, konehuonetta ja kattoa ei maalata. Ajateltiin lakka vielä vesihioda ja uusi kerros päälle, noo katsotaan miltä tuntuu tuon ekan maalauksen/hionnan jälkeen ;D

Vaihteeksi tuli englannin tilaus tehtyä, ja kas kummaa taas puoliakaan osista ei ollut varastossa, viimeksi odottelin ensimmäisiä osia 1.5kk ja loput tulivat reilun 2kk odottelun jälkeen.Kuitenkaan Kannentiivistettä heillä ei ollut siihen mennessä varastoon tullut ???

En sitten tiedä mitä tarkoittaa alle viikon toimitusaika vai oliko se peräti 2-5vuorokautta mitä lupaavat.

Link to comment
Share on other sites

Jep Minisporttihan se on. Se vain ei ole aina niin helppoa noitten enkkujen kanssa asiointi, tutulle kävi niin että lähettivät jälkitoimituksessa pari pientä tiivistettä, vaikka selvästi puhelimessa ja maililla ilmoittivat että ei tarvita niitä. Minitroniin olen ollut kyllä todella tyytyväinen, mutta isommissa tilauksissa pakko se on englannista tilata, varsinkin rengaspaketit ovat niin paljon halvempia. Motonetissä taitaa olla ihan normi kannentiiviste, itse olen käyttänyt turbo metron tiivistettä.

Ainut osa mitä tarttisi kohtapuolin on tuo kattoverhoilu, no ainakin seuraavat 2vloppua menevät maalauksessa.

 

Kävin tänään tilaamassa äänieristysmattoa, kokeillaan nyt tuota Dynamatin Superlitea ja päälle Bitoplastia, 8neliötä kumpaistakin tilasin joten kaippa se riittää ehkä jopa pari kerrosta tulipeltiin. Sitten ajattelin vielä laittaa lattiaan minin oman äänieristys sarjan ja lattiasarja päälle.

 

Mistä olette peräpönttöjä hakeneet, motonetin valikoimassa ei ollut mieleistä, Ovaali pää joka kääntyy hiukan ylöspäin olisi suunnitelmissa. Kotona olisi jo pari ovaalia putkenpäätä kun ajattelin molemmin puolin sivuilta laittaa ulostulot, mutta taitaa se liian matalalta mennä akkukotelon alla?

Link to comment
Share on other sites

Alunperin oli tarkoitus juurikin noin sivuilta ulostulot, mutta taitaa se putki olla liian lähellä maata jos sen akkukotelon alta vetää :o

Ja selvennetään hiukan eli uusi suunnitelma olisi laittaa yksi pönttö ovaalisella päällä keskeltä autoa tulemaan. Kuinka muut on toteuttanut äänenvaimennuksen, pelkkä peräpönttö ei taida riittää? viime kesänä omassa oli suora putki ja pieni pöyreä pönttö puolivälissä, kaiken lisäksi putki vuoti ja putkenpää jäi korilinjan "sisäpuolelle". Tulee ajeltua tuota 8.tietä satasen siivuja, joten yritetään nyt tehdä vähän hiljaisempi versio.

Sitten ajattelin tuon dellorton imupuolen vetää putkellä eteen ja suodatin maskin taakse josko imuäänet hiljenisivät vähän, kivat ne kyllä on mutta... Tehoja se voi viedä vaikkakin viileämpää imuilmaa saa, mutta tulee tähän sen verran lisäkiloja ettei parin pollen syöminen tunnu missään ;)

Ja sanokaa vaan jos ei näitä selityksiä ymmärrä toisellakaan lukukerralla ;D

Link to comment
Share on other sites

P2020143.jpg

 

Kyl toi ainakin mun silmään näyttäis tulevan tuon akkukotelon taakse tuo putki...

 

Mulla on aina ollut vain yksi vaimennin takana, ei muuta. Tosin mut on kyllä aika usein voinut bongata ajamasta peltorit päässä...  ;D Mitä olen kuullut, niin se että tuo putkenpää jää korilinjan sisälle, niin vaikuttaa ääneen ihan pirusti. Eikä siitä lisävaimentimesta välissä mitään haittaakaan varmaan ole. Ne keillä se välipönttö on, niin voinevat omia kokemuksia kirjoittaa :)

Link to comment
Share on other sites

Mulla Minissä putki keskeltä ulos välipöntöllä ja hyvin pystyy ajamaan moottoritiellä ilman peltareita  :D

 

Kesällä kyllä tuo välipönttö lähtee tai ainakin vaihtuu pienempään sillä raapii maata aina pienimmissäkin hidasteissa ja myös pienien katukivetyksien ylityksissä. Ei meinaan jaksa joka kerta kun kotoa lähtee tai tulee kuunnella sitä raapivaa ääntä. Vois tietty hi-lojakin vähän säätää mutta sit ei taas mieluinen.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on sisäosat maalissa. Ikävän huono sää sattui vlopulle, tuuletuksen ollessa päällä maalauksen aikana oli lämpötila alle nollassa. Hyvin nuo sisäosat onnistui, mutta pinnan maalauksessa on saatava kyllä lämpöä lisää ja reilusti. Väri vaihteli turkoosista tumman siniseen riippuen valon heijastuksesta. kuva vääristää melkolailla todellista väriä(kännykkäkameralla otetttu).

post-30-13848034466406_thumb.jpg

post-30-13848034466705_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...