Jump to content

Remmiahdin vanhaan miniin


Puuhis79

Recommended Posts

Ei se ehkä utopiaa ole, riippuu mikä lähtökohta on? Mut ei tuollainen tehonlisäys pelkällä ahtimella tule kyllä siinä tarvii kansi vaihtaa/tehdä, hommata kunnon pakosarja, nokka vaihtaa, päivittää pa-järjestelmä ja pistää kunnon sytkä rojut. Mielestäni joku täällä foorumilla on jo tollasen kerinnyt duunaan valmiiksi asti, muistaakseni tollasella uuden minin ahtimella oli toteutettu.

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän sellainen on näille nurkille jo tehty. En kyllä muista ketä on, viimevuonna kuulemma oli ratapäivillä ahvenistolla tais olla vähän ongelmia. Muistaakseni aihetta/sen auton juttuja on käsitelty nakutuksen merkeissä tällä palstalla.

Mutta onhan niitä työn alla muutamia.

 

Teho lukemia on monenlaisia riippuen siitä ketä mittaa ja missä maassa. No englannissa tuntuu noi tehot olevan aivan jotain käsittämättömiä.

Se jonspeedin tai no minkä tahansa saarella valmistetuista/myynnissä olevista/olevilla sarjoilla on tolkuttomasti hintaa ja niiden laadut on jotain aivan muuta mihin näillä nurkilla on totuttu.

Link to comment
Share on other sites

Mites onko kukaan moista kokeillu. Ainakin JonSpeedin sarja vaikutti asialliselle, tosin tehon lupailu +60hp pyörille on varmaan utopiaa...

Minä ainakin tunkesin viime talvena Eaton M45 minin konehuoneeseen. Hieman palikkaa meni koneeseenkin , mutta se on sitten toinen tarina.

En ole vielä käynyt penkittämässä , mutta vääntöä koneessa on aivan hillittömästi heti tyhjäkäynnistä lähtien ja tehojenkaan en usko laskeneen ainakaan hirveesti  ;D .

 

Nomutta asiaan. Lyhyesti niin yritin alusta asti pitää kaiken simppelinä ::) eli tein itse matalan imusarjan jonka päälle pulttasin ahtimen. Ahtimesta putki etuviistoon tehostimen alle/eteen ja siihen ihan tavallinen hif44.Vetopuolelle sorvautin moniurapyörän joka sitten sopi vaimentamattoman hihnapyörän jatkeeksi ja koko komeuden pulttasin kiinni pidemmällä ja isompikantaisemmalla vauhtipyörän pultilla. Mitsu colt gti-89:n jakopään kiristinrullan pistin yksinkertaisuutensa ansiosta kiristimeksi.

 

Hihnan linjaus on todella tärkeä ja väite että minin konehuone olisi ahdas ei sitten tainnutkaan olla totta... ;)

Link to comment
Share on other sites

Mites onko kukaan moista kokeillu. Ainakin JonSpeedin sarja vaikutti asialliselle, tosin tehon lupailu +60hp pyörille on varmaan utopiaa...

Minä ainakin tunkesin viime talvena Eaton M45 minin konehuoneeseen. Hieman palikkaa meni koneeseenkin , mutta se on sitten toinen tarina.

En ole vielä käynyt penkittämässä , mutta vääntöä koneessa on aivan hillittömästi heti tyhjäkäynnistä lähtien ja tehojenkaan en usko laskeneen ainakaan hirveesti  ;D .

 

Nomutta asiaan. Lyhyesti niin yritin alusta asti pitää kaiken simppelinä ::) eli tein itse matalan imusarjan jonka päälle pulttasin ahtimen. Ahtimesta putki etuviistoon tehostimen alle/eteen ja siihen ihan tavallinen hif44.Vetopuolelle sorvautin moniurapyörän joka sitten sopi vaimentamattoman hihnapyörän jatkeeksi ja koko komeuden pulttasin kiinni pidemmällä ja isompikantaisemmalla vauhtipyörän pultilla. Mitsu colt gti-89:n jakopään kiristinrullan pistin yksinkertaisuutensa ansiosta kiristimeksi.

 

Hihnan linjaus on todella tärkeä ja väite että minin konehuone olisi ahdas ei sitten tainnutkaan olla totta... ;)

 

 

Etkö voisi laittaa kuvia projektistasi, ei täällä liikaa näe näitä "virityksiä"?? 8-) Asia kiinnostaa varmaan jokaista täällä ::)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...