Jump to content

Rover Cabriolet


MikaJ

Recommended Posts

On niitä olemassa. Perjaatteessa tuo on LAMM tekemä cabrio mutta kyllä Rover niitä valmisti

 

1991 - 1996

Production of Mini Cabriolet

Details: Originally supplied as a limited edition from the company 'LAMM'. Produced by Rover from July 1993. Similar specification to Mini Cooper 1.3i model but with manually adjustable colour-coded soft top and Revolution 5 spoke alloy wheels. Produced with colour coded body kit and full length burr walnut dashboard.

Engine size: 1275cc

Original price: £12,250 (Mini LAMM Cabriolet) £11,995 (Rover Mini Cabriolet)

Tässä on sivu missä on parista Rover mini cabrioletista kuvia

 

En ole kyllä kertaakaan nähnyt tuommoista suomessa. Taitaa olla ulkomaillakin aika harvassa ja hyvissä hinnoissa. Ei kai noita kovin paljoa edes euroopan markkinoille tainnut päätyä.

Link to comment
Share on other sites

Onhan tosiaan tuollaisia olemassa, eli orginaalina Roverina meinasin niitä mitkä ovat Roverin toimesta tehty/teetetty. Eihän se ehkä edes ole kaikkein hienoin toteutus nykyisistä kunnon jälkiasennussarjojen kanssa verrattuna, mutta orginaali on aina orginaali. On Suomessakin monta turbominiä, mutta niistä vain yksi on orginaali...

 

Myynnissä ei ole paljoa, mutta on niitä nyt kumminkin sen verran että jos haluaa niin saa ostettua.

 

Tuossa linkki yhteen hyväkuntoiseen myynnissä olevaan.

Link to comment
Share on other sites

Nyt löysin Mini Magazinen missä oli juttua tuosta, plus toisen vanhemman lehden.

 

LAMM on tehnyt 1991->noin 1995 avoja, mitkä ei varsinaisesti ole tehtaantekemiä ilmeisesti juuri mitenkään. Mutta kyseessä ei ole mikään jälkiasennusräpellys, vaan uusiin autoihin tehty täysin salonkikelpoinen asennus. Valmistusmääristä oli että 1991 tehty 75kpl.

 

Rover on tehnyt vuosina 1993-1996 vajaa 300kpl avoja, eli suhteellisen harvinainen laitos. Roverit oli 1.3i Cooperin pohajalta tehtyjä. Aika pitkälle Roveri oli kopioinut tuon LAMM:n sarjan itselleen, tosin muutamia merkittäviä parannuksia luonnollisesti on. MM kattomekanismi on erinlainen, takalasit lasia eikä muovia.

 

En tiedä miten mahtaisi Suomessa suhtautua LAMM:n tekemiin autoihin, saisiko kilpiin. Mutta Roverin tekemissä ei ole ongelmia, ja muutenkin sehän on se aito ainoa avomalli Ministä. Eiköhän kunnon kulttuuriteko olisi hankkia yksi tuollainen Suomeenkin, nyt kun on yksi ERA:kin täällä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...