Jump to content

O: Bensatankit


Janetzky

Recommended Posts

Vasemmalle ja oikealle puolelle. Ja molemmat sitä suurempaa kokoa (n.35L).

Sen verran hyvässä kunnossa tarttis olla että bensat pysyy sisällä ja korkki menee kiinni. Muuten ei nyt niin nuukaa.

 

Jos jollakin noita ylimääräisenä lojuu tallissa niin olen valmis ostamaan poies. Multa saa vaihdossa kuskin puolelle 25 litraisen jos tarvis.

 

Yhteyttä voi ottaa vaikka yv:llä tai numeroon +358400935509/Janne

Link to comment
Share on other sites

Mulle kelpaa kyllä  kaikki ne "pienet" 20,8 l oikeanpuoleiset tankit ;)

Haen kyllä kaikki pois kuleksimasta käypäseen hintaan, vaikka olis vähän reikiäkin pohjassa! ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

Oikeanpuoleisia tankkeja ei varmaan kellään ole nurkissa pyörimässä. Ovat olleet sen verran harvinaisia (käytännössä orggis Cooper S mallit) että suurin piirtein kaikki kelvolliset ovat harrastajien autoissa kiinni. uustuotantona saa kalliita ja kolkon näköisiä versioita. Ei sen puoleen, alkuperäiset maksaa myös maltaita. Jos haluaa nikkaroida niin tavallisen vasemman puolen tankin saa survottua oikealle puolelle kunhan siirtää tankkaustorven paikkaa. Ajaa asiansa.

Link to comment
Share on other sites

Onnea vaan etsinnöille! Eihän sitä koskaan tiedä kenen nurkissa lymyilee sellainen ;)

Tiedän vain useita Cooper S:n entisöijiä, jotka ovat vuosikaudet etsineet sellaista pitkin Englannin Ym. isoja rompemarkkinoita ym, eivätkä ole löytäneet!

Nykyään saa uustuotantona ihan alkuperäisen kaltaista, mutta ymmärtääkseni hinta on :o....

Link to comment
Share on other sites

Oikeanpuoleisia tankkeja ei varmaan kellään ole nurkissa pyörimässä. Ovat olleet sen verran harvinaisia (käytännössä orggis Cooper S mallit) että suurin piirtein kaikki kelvolliset ovat harrastajien autoissa kiinni. uustuotantona saa kalliita ja kolkon näköisiä versioita. Ei sen puoleen, alkuperäiset maksaa myös maltaita. Jos haluaa nikkaroida niin tavallisen vasemman puolen tankin saa survottua oikealle puolelle kunhan siirtää tankkaustorven paikkaa. Ajaa asiansa.

 

Juu ajatus itseasiassa olikin sellainen että tuo nykyisestä kuskin puolen tankin torvi siirretään takaluukun puolelle piiloon ja oikean puolen tankille (jos semmoisen löytää) tehdään sama operaatio ja näin ollen takakulmat ja siisteiksi ja pyöreiksi. Noita firmoja on kyllä jotka oikean puolen tankkeja myy mutta hinta on kieltämättä aika korkea ja ainakin MiniSparesin tankkeissa oli jotain laatuvirheitä ja myyvät vaan noutoasiakkaille.

 

No, pitää tässä vielä sumplia vaihtoehtoja..

Link to comment
Share on other sites

Omana mielipiteenä sanoisin, että jos sellaisen alkuperäisen löytää,niin ei ole kyllä mitään järkeä lähteä sellaista pilkkomaan ja muuttelemaan :-?

Jos tarkoitus on muutella, niin kyllähän sen leipoo sitten helposti vaikka siitä isommasta vasemman puolen tankista! Saa tilavuuttakin haluamansa verran.

Link to comment
Share on other sites

Jiikoolle tiedoksi, että nämä "alkuperäiset" oikean puolen tankit oli tarkoitettu 60-luvun Cooper S:iin, joita harvat ostivat normaaliin arkiliikenteeseen ja suurempi polttoaineen tarve johtui valmiiksi "viritetystä" moottorista, jonka kulutus oli ajotavasta riippuen useita litroja enemmän satasella kuin perusminin. Kysymys on sen ajan "erikoisautosta", jonka hinnalla sai ihan "oikean" autonkin normaalikäyttöön. Cooper S:t olivat sen ajan "harrastekäytössä" pääosin, rallia,rataa ja joillain siinä sivussa arkikäyttöäkin.

Sai sen tankin asennettua ihan tavalliseen Miniinkin yhtä hyvin, mutta enpä muista koskaan nähneeni ainakaan alkuperäisasennuksena.

Link to comment
Share on other sites

Jiikoolle tiedoksi, että nämä "alkuperäiset" oikean puolen tankit oli tarkoitettu 60-luvun Cooper S:iin, joita harvat ostivat normaaliin arkiliikenteeseen ja suurempi polttoaineen tarve johtui valmiiksi "viritetystä" moottorista, jonka kulutus oli ajotavasta riippuen useita litroja enemmän satasella kuin perusminin. Kysymys on sen ajan "erikoisautosta", jonka hinnalla sai ihan "oikean" autonkin normaalikäyttöön. Cooper S:t olivat sen ajan "harrastekäytössä" pääosin, rallia,rataa ja joillain siinä sivussa arkikäyttöäkin.

Sai sen tankin asennettua ihan tavalliseen Miniinkin yhtä hyvin, mutta enpä muista koskaan nähneeni ainakaan alkuperäisasennuksena.

Jep ja silloiset "normaali"-tankit veti vain 25l, eli 10l uudempia tankkeja vähemmän ei olis toi 25l tainnut aina rallikäytössä riittää.

Link to comment
Share on other sites

No niin, eka postaus tälle saitille ja heti keskustelua saatiin aikaan.

Jiikoolla ihan ymmärrettävät kommentit. Tosin sen verran täytyy sanoa etten ole autoa entisöimässä/tankkia hankkimassa koristeeksi vaan tarkoitus käyttää tankkia tankkina bensalle  ::)

Ja jos haluaa takaluukkuun kuljetus/tavaratilaa niin kandee hankkia pakettiauto. Mini on mulla täysin hauskanpitoväline ja sellaisena pysyy.

Aina pitää kehittää jotain näpräämistä ja sitä varten toista tankkia nyt metsästämässä. Ei mun ole yleensä tarvinnu hankintojani hirveesti perustella mutta hyvä että saatiin vähän keskustelua tähänkin "ostoilmoitukseen". Heh..

Link to comment
Share on other sites

Tulihan ostoilmoituksesi ansiosta valotettua tämänkin osasen historiaa :)

Ei välttämättä kaikille nykyharrastajille tiedossa ;)

Tuosta tavaratilan tarpeesta, niin tiedän useita esim. Minin harrastajia jotka ovat täyttäneet koko tavaratilan "jytävehkeillä".

Harrastepelejähän "oikeat" Minit tätänykyä ovat 98%:sti

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...