-Pexi- Kirjoitettu Tiistai klo 17:39 Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 17:39 Täydennän tänne tarinaa syksyllä 2025 Huutokaupat.com:sta tehdystä heräteostoksesta. Chocolate Brown värikoodilla varustettu Mini tulee korvaamaan nykyisen työsuhdeautoni tammikuussa. Auton hankinta meni osapuilleen näin. Eräänä syysiltana soittelin vaimolle kotiin töistä (hopeisen Minin omistajalle), että nyt ois tämmönen Mini huutokaupassa. Et eiks oo aika makee. Hyvät varusteet, kohtuulliset kilsat ja jakopää tehty. Olin seurannut huutokauppaa pidempään ja hieman innostuin, että jos tämmönen N18 koneinen Mini lähtisi alle 5t€ hintaan, niin voishan sen ostaa. Kotiin tultuani vaimo sanoi, että no lähdetäänkö koeajamaan se Mini, huutokauppahan sulkeutuu illalla. Tämä olikin yllättävä kommentti, koska edellisen yllättävän auton ostoni jälkeen pidettiin hetki mykkäkoulua. Auton ilmoituksessa kerrottiin, että auto on muuten kunnossa, mutta moottorista kuuluu vinkuva ääni vinkuu. Vaimon autoon jakopään tehtyäni arvelin, että siinä on vaan tarvike hihna, joka ääntää ja auto on muuten kunnossa. Kävimme koeajolla ja innostuin autosta heti. Soundit oli paremmat kuin vaimon autossa, koska tässä oli sporttinappi ja melko arvokas Supersprintin putkisto. Päätin siis tarjota. Mini kuume meni vakavaksi. Illalla sitten jännitettiin ja lopputulemana auto kotiutui noin 5t€ hintaan, mihin olin tyytyväinen. Heti ensimmäisenä tilasin huoltotoimenpiteet tilasin Autokeskukselta hihnan, jonka vaihtamalla meteli lakkasi. Ajatuksena oli, ettei autolle tehdä juuri muuta, mutta tässähän kävi niin kuin mulla käy aina autojen kanssa homma lähti laukalle, kun huomasin öljyvuodon auton alla. Tähän teen nyt pienen tiivisteen siitä, mitä kaikkea autoon on tehty sen hankinnan jälkeen. Samalla voi saada vähän ajatusta siitä, mitä voi olla edestä, jos ostaa yli 100tkm ajetun Minin. Innostuttuani hieman laajemmasta päivityksestä kantavana ajatuksena oli tehdä tästä ns. Clubsport versio, eli parantaa vähän kaikkea maltilla, mutta pitää auto kuitenkin suhteellisen mukavana päivittäiseen käyttöön. Projektissa keskitytään aluksi keskitytään huoltoihin, sitten tekniikan päivityksiin ja lopuksi hieman hifi ja ulkonäkö muutoksiin. Näistä kuitenkin lisää myöhemmin... Nyt tähän yhteyteen voin kuitenkin todeta, että alkuperäinen hinta on tuplaantunut. Mitä itse tekisit Miniisi 5t€:lla?
OTV Kirjoitettu Tiistai klo 19:16 Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 19:16 Mitä olet itse tuolla 5000€:lla tehnyt autoosi?
-Pexi- Kirjoitettu Tiistai klo 20:01 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Tiistai klo 20:01 Tässä karkeasti ulkomuistista. Laitan sitten myöhemmin vähän tarkemmin tarinaa ja kuvaa... Alusta: Öhlinsin coilit ja Whitelinen vakaaja taakse, Powerflexin kaikki puslat, Sparco Assetto Gara vanteet Voimansiirto: Wavetrackin lukko, Craven shortshifteri Tehot: Celtic stage 1, Wagner välijäähdytin, (Supersprintin putki), DV+ dumppi Huolto: koiraluut, bensansuodatin, öljynsuodattimenjalka, kampuran stefat, lukon laakerointi, ilmansuodatin, sisäilmansuodatin, öljyt ja suodatin, hihna, Jakopää tehty just, talvirenkaat kitkat, kytkin, vauhtipyörä Hifit: Audison M8.14, Alpine 653 3-tie setti, Pioneerin subi, Audison B-con Ulkonäkö: Union takavalot, mustat sumarit, täys chrome delete tulossa. Tavoitetilanne näyttää about tältä tekoälyn näkemykseltä. karvalakki 1
-Pexi- Kirjoitettu Keskiviikko klo 17:45 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Keskiviikko klo 17:45 Vaimon autoon ostin Torista Öhlinsin alustan, kun se oli verrattain edullinen. Hän ei tästä ollut kuitenkaan kovin ilahtunut, joten tämä laitettiin omaan autoon. Oston jälkeen paljastui kuitenkin, että sarjassa oli väärät takajouset, eikä se käynyt sellaisenaan mihinkään autoon. Pakasta vedettynä kyseinen alusta on noin 2,5 t€. Rallysystemsin kunnostamana uusilla takajousilla kokonaishinta oli minulle noin 1,5 t€. Loppuviimein säästöä syntyi kuitenkin ja tuettiin kotimaista työtä. Vakaajat tässä vaiheessa vielä irti, mutta kokeillaan jäykintä vaihtoehtoa ja katsotaan tiputellaanko alaspäin. Aliohjaaminen on kuitenkin itselle myrkkyä, joten sitä pyritään välttämään. Tästä syystä jätin myös alkuperäisen vakaajan, enkä hankkinut jäykempää tilalle. Pulslia lukuunottamatta jousitukseen ei näillä näkymin tehdä muita muutoksia. Sitten jos lopputulos jättää kylmäksi mietitään laajempaa Camber säätöä ja caster säätöä eteen. Rata-ajoa tällä ei varmaan tulla ajamaan muuten kuin kokeilumielessä Vantaa Circuitilla tms. Tosin Nurburgring on jo pitkään houkutellut... karvalakki 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään