Jantsa Kirjoitettu 27. Heinäkuuta Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta Moi, sain viime viikolla katsastettua ja rekisteröityä Austin Mini 850 vm. 1964. Auto oli seissyt vuodesta 87 ja sitä joidenkin vuosien ajan nyt laittanut kuntoon. Autolla on ajettu viime ja tällä viikolla merkittävästi enemmän kuin vuosikymmeniin ja vaihtaminen alkanut oireilemaan aluksi siten, että 2-vaihdetta ei löydy tai saattaa pompata pois, nyt ei löydy enää pakkia. Vaihtaja on magic wand-tyyppinen ja mielestäni aiempina vuosina toiminut hyvin. Matot laitoin eilen, mutta mielestäni ne eivät rajoita kepin liikettä mitenkään. Kytkimen työsylinteri porsi joskus muutama vuosi sitten, jolloin vaihdettu uusi ja säädetty. Katselen asiaa uudestaan illalla, mutta voisiko olla, että jotkut vaihtajan osat kuluneet? Kiva jos joku pystyy heittämään jonkun kokemusperäisen arvion. Netti oli tämän osalta itselle hieman sekava. Laitan kuvia kun saan auton pestyä ja vahattua. Yt. Jani
Jantsa Kirjoitettu 27. Heinäkuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 27. Heinäkuuta Ilmasin pääsylinterin ja työsylinterin sekä säädin varren rajoitinpulttia kauemmaksi vartta kohti. Minusta tilanne parani hieman ja kakkonen sekä peruutus löytyi, mutta hankalaa se on. Kytkimessä on mielestäni hyvä paine, mutta painuu lattiaan kiinni. Ei liene normaali tilanne? Taikka varmaan onkin, mielestäni sylinterit pelaa. Edit: Mietin, että olisiko järkevää irrottaa imu- ja pakosarjat, jotta pääsee vähän paremmin kokeilemaan käsin tapahtuuko siellä tangon moottorin päässä jotain erityisen holtitonta? Vaihtelee sitten samalla tiivisteet ja tsekkaa tuhkaluukut etc. Jani
Turbo 69 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta Jos niitten irrottamiseen päädyt, hoituu se niinkin. Altapäin pääsee myös tsekkaamaan / vaihtaamaan nämä kuvassa kuvassa olevat osat. Nämä on sitten erittäin tarkasti laitettava paikalleen. Jo yhden boorin heitto aiheuttaa virheen toiminnassa, eli pultin pitää mennä sormin kiertämällä paikalleen. Saatta ne pultit olla löystyneetkin.
Jantsa Kirjoitettu 28. Heinäkuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Heinäkuuta Ok. Kiitos vastauksesta. Ovatko nämä kuluvia osia? Oletin että tuolla on jokin nylonpusla, joka kaipaa uusimista. Pääsen tsekkaamaan pulttien kireyden toivottavasti huomenna.
Turbo 69 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta Puslaa tarkoitin. Joskus on ollu nuokin kuluneet, kun puslaa ei ole vaihdettu ajoissa. Jantsa 1
Jantsa Kirjoitettu 29. Heinäkuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta Kokeilin lopuksi vielä ottaa kepin läpiviennin kehyksen ja kumin pois. Vaihteet meni kaikki päälle koeajolla ilman ongelmia. Poistin jo vaimennusmattoa aukon reunoilta ja pitää vähän miettiä miten korjata tilanne, keppi makaa jostain syystä lähes kiinni tunnelin päällä vaihteilla 2 ja 4. Pakki parani huomattavasti ja loksahtaa kivasti paikalleen. Mitään muita ongelmia en havainnut. Joku tuon muutoksen kuitenkin aiheutti.
Turbo 69 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta Raportoi Kirjoitettu 29. Heinäkuuta Missäs kunnossa sen moottorin ylätuen, eli koiranluun puslat on? Jos ne on kuluneet, koneen asento muuttuu. Tosin sen huomaa jo ajettaessa, kone nytkyy ja keppikin heilahtelee. Moottorin kiinnikkeetkin vaikuttaa asiaan. Kannattaa nekin tarkistaa. Jantsa 1
Jantsa Kirjoitettu 5 tuntia sitten Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 5 tuntia sitten Kumithan ne siellä olivat vaihtokunnossa, kytkimen puoli oli melkein halki. Ylätuki on aika hyvä, mutta vaihdetaan senkin kumit, kun osat saapuvat. Eipä osannut hoksata tätäkään, kun ei kovin paljoa autoja ropaillut. Sen verran autolla on ikää ja seisontaakin kertynyt, että muutama tunti ajoa tarkoittaa tässä vaiheessa parin päivän ihmettelyä ja fiksaamista. Myynnissä on vaihteiston ja etukelkan välinen tuki, mahtaako se käydä tuohon pitkäkeppiseen laatikkoon suoraan?
Turbo 69 Kirjoitettu 5 tuntia sitten Raportoi Kirjoitettu 5 tuntia sitten Kyllä se siihen sopii. Molemmille puolille kun laitat, tulee aika tukeva. Jantsa 1
inno75 Kirjoitettu 2 tuntia sitten Raportoi Kirjoitettu 2 tuntia sitten Vaihteiston/etukelkan väliin on 2 erilaista tukea. Toinen tulee eteenpäin (kelkassa oltava tuki !) ja toinen taaksepäin. Taaksepäin olevat tuet (2 kpl) ovat vaihteiston molemmilla puolilla ja mulla ainakin kaikki kiinityskohdat valmiina (vm 1989). Meteli vähän lisääntyi, mutta kone ei enää heilu hullun lailla. Jantsa 1
Jantsa Kirjoitettu 2 tuntia sitten Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2 tuntia sitten Niin eikö käytännössä siihen eteenpäin tulevaan porata vaan kelkkaan reikä sopivaan kohtaan, johon varsi kumipuslineen läpipultataan, vai mitä tarkoitat ”kelkassa oltava tuki” =vahvike? Malli 1964, joten epäilen että tässä on valmiita paikkoja, mikäli setti on kehitetty myöhemmin korjaamaan suunnittelun puutteita.
Jantsa Kirjoitettu 2 tuntia sitten Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 2 tuntia sitten Ei ollut vaikean näköinen asennus, kun videon katsoi. Täytyy laittaa uudet kumityynyt ja moottori paikalleen, jonka jälkeen lisätukea. Oli aika näpertely niitä vanhoja kannakkeita irrotella, uudet ei varmasti mene sen helpommin paikalleen
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään