Turbo 69 Kirjoitettu 23. Huhtikuuta Raportoi Kirjoitettu 23. Huhtikuuta Sain muuten sen omankin Vp:n pysymään korjaus hionnan jälkeen paikallaan. Oli sekin aika pahan näkönen.
soppa Kirjoitettu 24. Huhtikuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta Nyt on vauhtipyörä viety koneistukseen, ei omilla vehkeillä saa pois materiaalia. Katsotaan nyt miten sitten käy, kun kaikki osat saapuu ja laittaa läjään. Oliko tuohon kytkimen stefan vaihtoon jotain vinkkejä? Millä lähtee pois ja vaatiiko erikoistyökaluja? Toinen, vaatiiko tuo Kimin mainitsema "Kytkinhammaspyörän säätölevy" jotain erikoista vai meneekö vaihto helposti?
Kimi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta Raportoi Kirjoitettu 24. Huhtikuuta Moi, Tiiviste lähtee ruuvimeisselillä vääntämällä. Sitten se ratas pois ja näät onko se prikka siellä paikoillaan. /kimi
soppa Kirjoitettu 25. Huhtikuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta Katselin, että mulla ei ollut tätä tiivistettä lainkaan (otettu youtubesta)... onko myös aiheuttanut jotakin? Tämä toki tilasin, joten nyt tulee paikoilleen. Aika paljon liikkui edestakaisin tämä akseli, joten tekee tuo tiiviste siitä "tiukemman"?
Kimi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta Moi, Tolla roiskeen poistajalla ei ole mitään merkitystä. Estää vaan öljyn menemisen levylle jos toi stefa vuotaa. Siis mikä akseli liikkuu edestakasin. Kammen päittäisvälys ei pitäis olla ku joku kolme kymppää. Toi ratas jossa noi rihlat ei sais liikkua tuon akselin päällä ku jotain pari kymppä. Jos enempi ku milli kun lukitukset paikoillaan niin se prikka sieltä välistä on rikki. /kimi
soppa Kirjoitettu 25. Huhtikuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta 25 minuuttia sitten, Kimi kirjoitti: Moi, Tolla roiskeen poistajalla ei ole mitään merkitystä. Estää vaan öljyn menemisen levylle jos toi stefa vuotaa. Siis mikä akseli liikkuu edestakasin. Kammen päittäisvälys ei pitäis olla ku joku kolme kymppää. Toi ratas jossa noi rihlat ei sais liikkua tuon akselin päällä ku jotain pari kymppä. Jos enempi ku milli kun lukitukset paikoillaan niin se prikka sieltä välistä on rikki. /kimi Liikkuu aika paljon, joten tuo prikka on varmasti mennyt. Liikkuuko liikaakin? Toinen asia, koitin kaivaa tuota stefaa irti mutta aika tiukassa on.. pitäiskö tuon lähteä helpostikin? IMG_0065.mov
Kimi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta Raportoi Kirjoitettu 25. Huhtikuuta Lukitus pitää olla paikoillaan. Sillä se katotaan. Iso tavallinen ruuvari vaan sinne väliin ja väännät niin lähtee.
soppa Kirjoitettu 28. Huhtikuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta Pitäiskö tämän kytkinrataan lähteä tuolta pois ihan vetämällä vai tarviiko tämäkin oman ulosvetäjän?
Kimi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta Raportoi Kirjoitettu 28. Huhtikuuta Moi, Kyllä se tosta mahtuu. Sulla vaan niin murjottu se akseli et joudut vähän viilaa tai smirgelilliinaa näytään tolle.
Turbo 69 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta Raportoi Kirjoitettu 29. Huhtikuuta Pyöritä ja samalla vedä sitä vaikka papukaija pihdeillä 'hellästi', öljyä väliin.
soppa Kirjoitettu 9. Toukokuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 9. Toukokuuta Ei riittänyt 2mm jyrsintä VP:stä, että kiinni c prikkaan. Voiko tuosta ottaa vielä 2mm vai tuleeko jotain muuta ongelmaa? helpoin varmaan olisi, että tilaa uuden VP:n ja kokeilee sillä jos ja kun tuo nykyinen on niin kulunut kartiosta.
tailke Kirjoitettu 13. Toukokuuta Raportoi Kirjoitettu 13. Toukokuuta Pahan näköisiä kampiakselin kartioita kyllä olen nähnyt, mutta taitaa tämä viedä voiton. Laita vähän kuvaa miten olet vauhtipyörää jyrsinyt,että tyhmempikin ymmärtää mistä on kyse. Ei taida uusi vauhtipyörä paljon auttaa jos akselin kartio on sökö. tapsa
soppa Kirjoitettu 16. Toukokuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta Päivitystä! Kuva 1, jyrsittiin siis VP:n laippaan syvennystä ettei osu C prikkaan. Ei auttanut vieläkään eli vetää paketin jumiin kiristäessä. Kuva 2, otin kotikonstein vielä VP:n laipan ulkohuulloksesta pois muutaman millin, tämä huullos otti kiinni kytkinlevyn vetorattaaseen kiristäessä Kuva 3 (otettu jo pois materiaalia). Kuva 4, eli tuon verran menee VP:n laippa kartioon ja jää kiristystä. Mutta silti, kun vedän kiinni mutterin niin koko paketti hirttää kiinni, eli kun päästän VP:n lukitukitus tapin irti (startin kautta) niin VP ei pyöri mihinkään?! Olisikohan nyt niin, että alkuperäisen VP:n hammaskehän jälkeen oleva huullos ottaa kiinni moottorikoppaan? Tämä pakettihan liikkui kokonaisuudessaan n. 3-4mm koneeseen päin. Saisikohan tuosta VP:n huulloksesta otettua tuon muutaman millin pois kotikonstein? Eli rälläkkä ja joku ohjari niin saisi ajettua suhteellisen suoraan?!
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta Siis liikkuiko vauhtipyörä useita millejä? Kampiakselin päittäis välystä on silloin liikaa.
soppa Kirjoitettu 16. Toukokuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta 2 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Siis liikkuiko vauhtipyörä useita millejä? Kampiakselin päittäis välystä on silloin liikaa. Siis tarkoitan, että VP siirtyi useita millejä kohti moottoria. Ei siis välyksen takia, vaan hiomisen ja jyrsimisen takia
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta No sitten on mahdollista, että ottaa kaavelin koppaan kiinni. Yritä sen verran pyöräyttää, että näkyy, mihin. Onko siulla kuvaa, minkä näköinen kampiakselin pää on nyt hiottuna?
soppa Kirjoitettu 16. Toukokuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta Otin VP:stä nyt n. 7mm pois, ohjarin kanssa ajoin niin aika suora tuli. Toivottavasti ei hirveästi tärytä. Seuraavaksi VP:n viilaus ja kaikki kasaan sekä kokeilu, että vieläkö hirttää kiinni. Ohessa vielä hiottu akselin pää, hiukan se tasoittui.
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta Hurjan näköinen kyllä yhä. Tuo Vp on kyllä erinäköinen kuin tavalliset. Paljonko painaa? Normi on 9kg.
Kimi Kirjoitettu 16. Toukokuuta Raportoi Kirjoitettu 16. Toukokuuta Ota se rattaan lukitusprikka c c prikka ja tarkistavet ne menee siihen sorvattuun uraan.
soppa Kirjoitettu 17. Toukokuuta Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu 17. Toukokuuta VP:n kaventamisen jälkeen otti vielä kiinni kytkinkopan runkoon hammaskehän reunasta. Siitä pieni kotikoneistus niin kaikki meni paikoilleen ja kone myös pyöri eli ei ainakaan enää ota mistään kiinni. VP:kin tuntui kiristyvän. Huomenna jos pääsisi jo kokeilemaan toimiiko kytkin.
soppa Kirjoitettu Sunnuntai klo 09:45 Kirjoittaja Raportoi Kirjoitettu Sunnuntai klo 09:45 KYLLÄ, meillä on kytkin!!! Iso kiitos kaikille neuvonsa jakaneille!! Kimin ohjeiden mukaan tein. Tosin VP:tä joutui kaventamaan, hammaskehää sorvaamaan ja VP:n vetolaipan kaulusta lyhentämään jotta ei ota mihinkään kiinni. VP liikkui nyt n. 3-4mm koneeseen päin. Kytkimen työntötappia joutuu vielä hiukan pidentää, ottaa pikkuisen liian alhaalta vaikka lisäsin siihen mittaa n. 3mm.
Turbo 69 Kirjoitettu Sunnuntai klo 12:20 Raportoi Kirjoitettu Sunnuntai klo 12:20 Hieno homma! Toivottavasti Vp kestää nyt kiinni.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään