Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moi,

Koitin löytää aiemmista kirjoituksista apua hammastangon väljyyteen. Mutta tuota varsinaista ohjetta siihen, että miten ”elvytetään” eli kiristetään väljyydet pois, en löytänyt.

Eli ongelma siis se, että vänkärin puolen rengasta heiluttaessa tuntuu klappia ja kuskin puolella ei, joten tuo sisäpää tuntuu antavan periksi. Oliko tuohon jokin ohje? Onko näissäkin hammastagossa kierre, johon sisempi nivel kiristetään? Voiko tätä siis saada jotenkin ”tiukemmaksi”?

Posted

Joo, ainakin vanhemmissa hammastangoissa on kiristys mahdollisuus. Lukitus aukeaa ihan vaan kiertämällä, vähän hankala tehdä hammastangon paikallaan ollessa. Sitten vaan uusi lukitus.

Posted

Eilen, kun tätä tutkin niin mielestäni tuo sisempi nivel oli tiukkaa mutta itse hammastanko klonksahteli ja siis vain vänkärin puolelta, kuskin puoli hyvä. 

Suojakumen, kun otti pois niin näki, että itse tanko piti tuon äänen ja väljyyden. 

Posted

Elikkä hela kulunut. Se onkin sit vaikeampi korjata, taitaa mennä koko hoito uusiks.

Posted

Moi,

Jos on se raidetangon oma nivel joka klonksaa, niin ne on kiristettävissä. Kontra auki ja välys  pois. Lukituksia on useita erilaisia , ja jos et saa tätä kunnolla tehtyä niin raidetanko vaihtoon. Tossa kuvan mallissa on kontra hepattu kiinni.

Otan noita aina talteen kun mahdollista. Tällä hetkellä kolme -neljää erilaista matkassa . Kisapaikalla nopee ja helppo vaihtaa jos menee mutkalle.image.png.b9c4ef20e681b7631e3f7e59348dd798.png

Posted

Jos tuota ”mötikkää” tarkoita niin se on juuri se sisempi nivel, joka tuntuu olevan tiukka. Klonkse tuntuu itse hammastangossa, eli se liikkuu hiukan ylös/alas kun rengasta heiluttelee ja tuntuu väläys

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...