Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Poljin myyty.

----

Jihuu, Nyt joutaisi myyntiin Oplu-opetuspoljin joka on ollut kiinni R50 ja R53 -mineissä. Asennus helppoa kyseisiin autoihin,  kun kaikki kiinnityssysteemit on mietitty valmiiksi. Yhtään reikää ei tarvitse porata autoon. (Keltainen poljin)

Lisäksi löytyy toinen VW Polossa kiinni ollut poljin, vähän eri tyylinen. (Punainen poljin)

Molemmat siis myytävänä, ohessa kuvia. Peili ja valkoinen magneettikolmio tulee kaupan päälle.

Tinkimisen voisi aloittaa 50€:sta. Polkimet ovat Keski-Uudeltamaalla.

Privalla saa kiinni. 

20221204_141226.jpg

20221204_141213.jpg

20221204_141157.jpg

20221204_141151.jpg

Edited by karvalakki
Myyty.
  • karvalakki changed the title to MYYTY: Opetuspoljin
  • 2 weeks later...
Posted

Ihan mielenkiinnosta kun itselläkin on tuloillaan opetuspolkimen tarve lähivuosina niin onko tuollaiset vanerilevyratkaisut sallittuja vai pitääkö poljin olla oikeasti pultattu runkoon kiinni. Juurihan oli poliisi tehnyt ison ratsian trafin kanssa pariin sataan autoon ja olivat hylänneet puutteellisia poljinasennuksia. Ei vain jutusta käynyt ilmi tarkemmin mikä syy mutta kuvassa oli juuri tuollainen vanerilevyyn kiinnitetty poljin.

Posted
7 minuuttia sitten, R53Coop kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kun itselläkin on tuloillaan opetuspolkimen tarve lähivuosina niin onko tuollaiset vanerilevyratkaisut sallittuja vai pitääkö poljin olla oikeasti pultattu runkoon kiinni. Juurihan oli poliisi tehnyt ison ratsian trafin kanssa pariin sataan autoon ja olivat hylänneet puutteellisia poljinasennuksia. Ei vain jutusta käynyt ilmi tarkemmin mikä syy mutta kuvassa oli juuri tuollainen vanerilevyyn kiinnitetty poljin.

Kyllä se poljin saa olla vanerissa kiinni, mutta silloin sen vanerin pitää olla pultattuna autoon kiinni. Itse pulttasin sen reikäraudoilla takapäästä penkin kiskojen kiinnityspulttien alle, ja etupään tuin teräslevyllä hanskalokeron alapintaan. Kiinnitys tarkastettiin kahdessa inssissä (kaksi koulutetettavaa parin vuoden välein) ja neljässä vuosikatsastuksessa. Pykälät sanovat vain että poljin on kiinnitettävä tukevasti auton rakenteisiin.

Se yleisin virheasennus on juuri se, ettei vaneri ole kiinni missään. Ja moni inssiajo tyttöjen kavereilla on tyssännyt siihen.

Kiinnityksen tarkoitus on, ettei poljin tule kolaritilanteessa ohjaamoon ja että poljin on tukeva käyttää. 

Katsastuksessa tarkastavat polkimen kiinnityksen ja jarrujen toimivuuden myös opetuspolkimella dynamometrissa.

Inssissä vähän kädellä heiluttavat ja testaavat lähtiessä että se jotenkin jarruttaa.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...