Jump to content

Lohkon laskua, mäntähommia ja kannentiiviste.


Samuli Koivusalo

Recommended Posts

Totas noin, täytyy kyllä todeta että mä en oikein tajua tämän rempan logiikkaa. Paitsi rahan säästö ?

Sulla on iankaikkisen vanhat männät 3 puristusrenkaalla. Sitten siitä ja lohkosta vielä hilpaistaan huolella matskua pois jotta saadaan ruttua nostettua. Paljonko sulla jää milleissä kannasta männän laen ja ylimmän renkaan väliin, alle 5 mm ? Ja puristukset tulee olemaan 11:1 päällä ? Aika helvetinmoinen riski että mäntä tulee pettämään noista kannaksista. Vanhoissa Hepoliten Powermax männissä oli aika usein kannakset paskana ekan ja tokan renkaan välistä ja ne oli sentään kisakäyttöön tarkoitetut männät. Nämä lienee jotkut matalapuristeiset vakiomännät.

Itse en olisi uskaltanut tehdä konetta samalla reseptillä jos sen olisi tarkoitus kestää pidempään.

Link to comment
Share on other sites

Ja Joo, ittiäkin kyllä mietityttää se ylimmän ja renkaan ja männät laen välinen mitta, mutta on tätä moottoria ollut rakentamassa ihmisiä jotka on rakentanut monenlaisia moottoreita kilpakäyttöön, eikä ne oo siinä mitään ongelmaa nähneet. 

Tällähän ei ole tarkoitus lähteä 20 kilometriä kauemmas kotoa, siihen käyttöön on luojan kiitos muitakin autoja. Ei myöskään radalle. Jos vappuna käyn torilla ja ehkä kerran kaksi kesällä uimassa. 

Edellinen 1000cc moottori kesti näillä samoilla viritelmillä 15 vuotta, kilometrejä en oo koskaan laskenut mutta jos sanon että sillä ajettiin 3000km niin se on ihan maksimi. Että eiköhän tämä mun ajot kestä, jos ei sitten penkkiin jo hajoa..... 🤣

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...