Jump to content

Paintless Dent Repair


karvalakki

Recommended Posts

Tulipas kokeiltua PDR-palvelua lommonoikaisuun. Pari viikkoa sitten kävi sillä tavalla hassusti, että naapurin tyttö ajoi tyttäreni Cooperin kylkeen. Auton takakylki painui sisään ja vanne sekä lokasuojan ja helman muovit menivät rikki. 

Käytin auton vakuutusyhtiön korjaamolla arvioitavana, ja kuinkas ollakaan, korjausarvio oli suht korkea. Heidän näkemyksensä mukaan korjaamiseen ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hioa koko kylki pellille, oikaista lommo ja maalata takakylki ja häivyttää etuoveen. Periaatteessahan hinnalla ei ollut kamalasti merkitystä, koska korjaus olisi mennyt vastapuolen vakuutukseen.

Päädyin kuitenkin valitsemaan kertakorvauksen, koska a) autolla on ikää jo yhtä paljon kuin kuskilla, mutta auto ei ole virheetön muiltakaan osin, b) ikääntynyt Liquid Yellow on aiempien maalausten yhteydessä osoittautunut haasteelliseksi väriksi, koska se haalistunut eri tavoin eri puolilta autoa vaikkei sitä paljaalla silmällä huomaakaan, c) mielestäni maaliin ei kolarissa kuitenkaan ollut tullut merkittäviä vaurioita. Pelkäsin, että jos auton kylki nyt maalataan, niin se jää erisävyiseksi kuin muu auto, ja näyttää että autolla on ajettu pahempikin kolari.

Purin autosta sisustuksen itse, ja vein auton PDR-tekniikkaa käyttävälle pajalle. Kolme-neljä tuntia myöhemmin auto oli valmis, ja kuinkas ollakaan, lommo on muisto vain. Maalivauriot oli paikkakorjattu ja myllytetty yli, joten niitäkään ei enää nähnyt.  Aivan alareunaan lähelle lokasuojaa jäi pieni aalto muistoksi, mutta tästä korjaaja varoitti jo autoa jätettäessä, että sitä ei tulla saamaan täydelliseksi, koska kyseisen kohdan taakse ei pääse millään. Oli hän kuitenkin sitäkin kohtaa saanut huomattavasti paremmaksi liimaamalla tappeja maalipintaan ja vetämällä lommoa ulospäin.

Summa-summarum; lopputulos oli erinomainen. Tulos ei ollut aivan täydellinen, mutta se tiedettiin etukäteen eikä auto ole täydellinen muutenkaan. Uskon, että maalaustyön huomaisi kauempaa. Työ kesti muutaman tunnin, kun maalaustyölle olisi pitänyt kuulemma varata 5 vrk. Kustannus oli alle kymmenesosa maalauskorjauksen työnosuudesta. Kaikinpuolin hyvä lopputulos.

Olen tyytyväinen!

Ps. olen käyttänyt samaa pajaa kerran aikaisemminkin, ja pienempien vaurioiden tapauksessa lopputulos on aina ollut täydellinen.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 minuuttia sitten, Micke kirjoitti:

Kiva kuulla että homma toimii. Voisitko vinkata mihin veit Minin korjattavaksi? Minulla saattaa olla keväällä tarvetta tuollaiselle palvelulle 😊

Käytin auton Tuusulassa Sulan alueella sijaitsevassa In-Autofix Oy:ssä. https://inautofix.fi/

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...