Streetman Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Moikka Minulle on kulkeutunut turbotettu Mini 1275cm... Minin ensimmäiset kaksi vaihdetta menee hyvin. Kierrokset ja vedot antavat vastauksen kiihdyttäessä... Ongelmat tulevat 3. vaihteella kiihdyttäessä..kierroksilla 3000 alkaa ahtaa ja kulkea mutta 4000- 4500 alkaa ryntää vaan. Sama kuvio 4. vaihteella. Kaasun annostelu muutenkin varovaista. Bensanpaineet menee ihan niinkuin kuuluukin ja ennakkoa on annettu sytkälle... Olisiko jollakin jotain kokemusta? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Huhtikuuta, 2019 Onko tehtaan tyyppinen paketti paineistetulla SU:lla ? Ahtopaineet ? "Ryntää vaan" ? Vähän epämääräinen kuvaus... mitä se tekee, lakkaa vain kiertämästä vai rynkyttää vai mitä ? Miten paljon on sytkäennakkoa ? Eka ajatus on että ei saa tarpeeksi sapuskaa. Vetääkö ykkösellä ja kakkosella pidemmälle täydellä kaasulla ? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Streetman Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 21 tuntia sitten, minorv8 kirjoitti: Onko tehtaan tyyppinen paketti paineistetulla SU:lla ? Ahtopaineet ? "Ryntää vaan" ? Vähän epämääräinen kuvaus... mitä se tekee, lakkaa vain kiertämästä vai rynkyttää vai mitä ? Miten paljon on sytkäennakkoa ? Eka ajatus on että ei saa tarpeeksi sapuskaa. Vetääkö ykkösellä ja kakkosella pidemmälle täydellä kaasulla ? Sieltä löytyy se SU kaasutin . Se jää rynkyttämään siihen 4 tonniin... . Vetää ykkösellä ja kakkosella ihan mallikkaasti rundit pohjaan. Välistä kolmosellakin herkistyy kiertää enenmän. Seos mittarin mukaan se ohenee bensan saanti mutta ei niin radikkalisesti... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Ota kuva sun konehuoneesta niin saa paremman käsityksen mitä sulla siellä on. Vuosien varrella on nähnyt monta erilaista viritelmää... Millainen seosmittari, kapea- vai laajakaista ? Mitä seokset on ja mihin ne putoaa ? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Streetman Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Moikka jäi edellisestä kyssäristä vastaamatta että paineita 0,6 ja sytkä ennakko on alle 20 seokset menee tyhjäkäynnillä 10-11 ja kieroksilla sitten 13-14- 15 itsellä on epäily että riittääkö kipinä... se nimittäin siinä 4000 välillä stumppaa ja suuri pamaus.. mutta tänään taas kun kävin töissä sillä niin toimi 4 vaihteelle asti kuin unelma.. tuli. Autoa perä edellä vastaan Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Tota noin, sulla on tossa kotikutoinen painekotelo. Onko mitään hajua millainen se on sisältä ? Alkuperäisessä plenumissa (joka ei todellakaan ole mikään virtaustekninen taidonnäyte) on kaasuttimen suulla messinkiputki joka käytännössä estää suuren osan virtauksesta kaasariin. Kun itseä se häiritsi niin otin sen pois. Koeajolla täysvedolla jossain 4000 rpm kohdalla veto loppui kuin seinään. Pistin sen putken takaisin ja toimi kuin pitääkin. Eli sen idea on hidastaa virtausta kaasariin ja samalla nostaa paine kotelossa. Paineensäädin ottaa signaalin plenumista ja nostaa bensanpainetta. Bensanpaine pitää olla aina ahtopainetta korkeampi. Ilman tota kuristusta näin ei tapahdu. Ja kun ahtopaine = bensanpaine niin kulku hiipuu. Pitää tonkia vanhoja kuvia josko tosta löytyis joku kuva. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Mites tuo bensan kierrätys paineensäätimeltä?Meneekö takaisin tankille asti? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Streetman Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 1 tunti sitten, minorv8 kirjoitti: Tota noin, sulla on tossa kotikutoinen painekotelo. Onko mitään hajua millainen se on sisältä ? Alkuperäisessä plenumissa (joka ei todellakaan ole mikään virtaustekninen taidonnäyte) on kaasuttimen suulla messinkiputki joka käytännössä estää suuren osan virtauksesta kaasariin. Kun itseä se häiritsi niin otin sen pois. Koeajolla täysvedolla jossain 4000 rpm kohdalla veto loppui kuin seinään. Pistin sen putken takaisin ja toimi kuin pitääkin. Eli sen idea on hidastaa virtausta kaasariin ja samalla nostaa paine kotelossa. Paineensäädin ottaa signaalin plenumista ja nostaa bensanpainetta. Bensanpaine pitää olla aina ahtopainetta korkeampi. Ilman tota kuristusta näin ei tapahdu. Ja kun ahtopaine = bensanpaine niin kulku hiipuu. Pitää tonkia vanhoja kuvia josko tosta löytyis joku kuva. Tarkoitatko tuota putkea mikä kuvassa hakattu tukkoon... olisiko toi sitten parempi vaihtoehto? Painekotelo on jonkun sepäntekele kyllä ( no en kyllä itse osaisi parempaa tehdä) mutta jos jonkun täällä olijan tekemä niin sori... viistoutuu pojkaa kohden kyllä. Oliko tuossa kuvan versiossa muuten jousi tuossa kolon kohdalla? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Streetman Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 30. Huhtikuuta, 2019 22 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Mites tuo bensan kierrätys paineensäätimeltä?Meneekö takaisin tankille asti? Kyllä menee tankille paluu letku Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 En tarkoita. Joo, siellä on jousi ja sen päässä kupin muotoinen "mäntä". Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Tämmöinen on orggis plenum. Jos katsot tarkkaan niin tossa tiivistetasossa näkyy imuaukon reunassa kapea kiiltävä rengas. Siinä on se kuristus. Se on yhtä syvä kuin itse plenum. Se näyttää tossa kuvassa mustalta siellä plenumin sisällä, voi olla kuvaustekninen jutska tai sitten yksinkertaisesti paskainen. Aivan sama, mutta oleellinen juttu on että putkessa on pieni leikkaus kehällä. Se näkyy kello 7-11 kohdalla. Osa putken kehää on leikattu auki. Kokoa en muista mutta alle puoli kehää pitkä ja ehkä joku 1,5 cm korkea. Toi rako on ainoa mistä ilma pääsee kaasariin. Mä otin ton veke ja kone ei tykännyt yhtään. Putki takaisin ja pelas normaalisti. Kello 9 kohdalla on poraus josta uimurikammio paineistuu. Se pitää olla auki. Joskus tuli semmoinen tiiviste vastaan jossa ko. reikää ei ollut. Vasemaan alanurkan tumpista menee painesignaali bensanpaineensäätimelle. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Joo tosiaan,tein itekin aikoinaan yhden painekotelon.Ei toiminu,alkuperäisestä sitten muuntelin sopivan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Streetman Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Ei sattuisi olemaan toi orggis paketti ylimääräisenä= myytävänä. nykyinen painekotelo on tuosta alkuperäisestä muokattu.. tunnistaa takana olevista rivoista... pitää alkaa jostain metsästää pohjaa tai koko settiä. kiitos vastauksista Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Katso ensin sisälle,onko siellä se holkki/putki paikallaan.Jos on,ei siinä sitten ole se vikana. Miullakin on just tuo sama mutka-osa poistettu ja tein siihen kannen,johon sitten laitoin putken dumpille. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Nyt vasta huomasin,että tuo bensapaineen säätimelle menevä painesignaali on napattu imusarjasta.Sehän pitäisi olla painekotelosta.Vai onko paineensäädin tuossa pyyhkijän moottorin vieressä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Streetman Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 1. Toukokuuta, 2019 3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti: Katso ensin sisälle,onko siellä se holkki/putki paikallaan.Jos on,ei siinä sitten ole se vikana. Miullakin on just tuo sama mutka-osa poistettu ja tein siihen kannen,johon sitten laitoin putken dumpille. Sama juttu väännetty tähän kans Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 2. Toukokuuta, 2019 Mistäs dumpin painesignaali on vedetty?Miulla se on tuosta,mikä siulla on lytyssä. Mikähän neula siulla mahtaa olla?Miulla oli viime keväänä samantapaisia ongelmia kaasarin kunnostuksen jälkeen,kierrokset hyytyi kanssa.Vaihdoin paksumman neulan ja rupesi ottamaan kierroksia.Sai liikaa ainetta,vaikka seos mittarin lukemat ei siltä näyttänytkään. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Turbo 69 Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 16. Toukokuuta, 2019 Oletko saanu toimintaa yhtään paremmaksi? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Streetman Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 17. Toukokuuta, 2019 Nyt ei ole kerinnyt Minin kanssa askartelee. Ollut prätkä projekti työnalla... menee ens viikonlopulle niin nappaa kaasarin kilkkeineen irti ja ihmittelen mitä löytyy Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään