Jump to content

Kierrokset jumii 4000 rpm


Streetman

Recommended Posts

Moikka

 

Minulle on kulkeutunut turbotettu Mini 1275cm...  Minin ensimmäiset kaksi vaihdetta menee hyvin. Kierrokset ja vedot antavat vastauksen kiihdyttäessä... Ongelmat tulevat 3. vaihteella kiihdyttäessä..kierroksilla 3000 alkaa ahtaa ja kulkea mutta 4000- 4500 alkaa ryntää vaan. Sama kuvio 4. vaihteella. Kaasun annostelu muutenkin varovaista. Bensanpaineet menee ihan niinkuin kuuluukin ja ennakkoa on annettu sytkälle... Olisiko jollakin jotain kokemusta?

Link to comment
Share on other sites

Onko tehtaan tyyppinen paketti paineistetulla SU:lla ? Ahtopaineet ?

"Ryntää vaan" ? Vähän epämääräinen kuvaus... mitä se tekee, lakkaa vain kiertämästä vai rynkyttää vai mitä ?

Miten paljon on sytkäennakkoa ?

Eka ajatus on että ei saa tarpeeksi sapuskaa. Vetääkö ykkösellä ja kakkosella pidemmälle täydellä kaasulla ?

Link to comment
Share on other sites

21 tuntia sitten, minorv8 kirjoitti:

Onko tehtaan tyyppinen paketti paineistetulla SU:lla ? Ahtopaineet ?

"Ryntää vaan" ? Vähän epämääräinen kuvaus... mitä se tekee, lakkaa vain kiertämästä vai rynkyttää vai mitä ?

Miten paljon on sytkäennakkoa ?

Eka ajatus on että ei saa tarpeeksi sapuskaa. Vetääkö ykkösellä ja kakkosella pidemmälle täydellä kaasulla ?

Sieltä löytyy se SU kaasutin . Se jää rynkyttämään siihen 4 tonniin... . Vetää ykkösellä ja kakkosella ihan mallikkaasti rundit pohjaan. Välistä kolmosellakin herkistyy kiertää enenmän. Seos mittarin mukaan se ohenee bensan saanti mutta ei niin radikkalisesti...

 

Link to comment
Share on other sites

Moikka

jäi edellisestä kyssäristä vastaamatta että paineita 0,6 ja sytkä ennakko on alle 20

seokset menee tyhjäkäynnillä 10-11 ja kieroksilla sitten 13-14- 15

itsellä on epäily että riittääkö kipinä... se nimittäin siinä 4000 välillä stumppaa ja suuri pamaus..

mutta tänään taas kun kävin töissä  sillä niin toimi 4 vaihteelle asti kuin unelma.. tuli. Autoa perä edellä vastaan

A3CAF3FE-20BB-4C66-B6E7-697C5925E903.jpeg

EBF6D19F-043C-4F0A-B741-6835C801F571.jpeg

5439422F-FFED-497F-A80F-65FC6266EDF3.jpeg

D20CF17A-D36A-4598-9898-5EB48CEBD0E0.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Tota noin, sulla on tossa kotikutoinen painekotelo. Onko mitään hajua millainen se on sisältä ? Alkuperäisessä plenumissa (joka ei todellakaan ole mikään virtaustekninen taidonnäyte) on kaasuttimen suulla messinkiputki joka käytännössä estää suuren osan virtauksesta kaasariin. Kun itseä se häiritsi niin otin sen pois. Koeajolla täysvedolla jossain 4000 rpm kohdalla veto loppui kuin seinään. Pistin sen putken takaisin ja toimi kuin pitääkin. Eli sen idea on hidastaa virtausta kaasariin ja samalla nostaa paine kotelossa. Paineensäädin ottaa signaalin plenumista ja nostaa bensanpainetta. Bensanpaine pitää olla aina ahtopainetta korkeampi. Ilman tota kuristusta näin ei tapahdu. Ja kun ahtopaine = bensanpaine niin kulku hiipuu. Pitää tonkia vanhoja kuvia josko tosta löytyis joku kuva.

Link to comment
Share on other sites

Mites tuo bensan kierrätys paineensäätimeltä?Meneekö takaisin tankille asti?

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, minorv8 kirjoitti:

Tota noin, sulla on tossa kotikutoinen painekotelo. Onko mitään hajua millainen se on sisältä ? Alkuperäisessä plenumissa (joka ei todellakaan ole mikään virtaustekninen taidonnäyte) on kaasuttimen suulla messinkiputki joka käytännössä estää suuren osan virtauksesta kaasariin. Kun itseä se häiritsi niin otin sen pois. Koeajolla täysvedolla jossain 4000 rpm kohdalla veto loppui kuin seinään. Pistin sen putken takaisin ja toimi kuin pitääkin. Eli sen idea on hidastaa virtausta kaasariin ja samalla nostaa paine kotelossa. Paineensäädin ottaa signaalin plenumista ja nostaa bensanpainetta. Bensanpaine pitää olla aina ahtopainetta korkeampi. Ilman tota kuristusta näin ei tapahdu. Ja kun ahtopaine = bensanpaine niin kulku hiipuu. Pitää tonkia vanhoja kuvia josko tosta löytyis joku kuva.

Tarkoitatko tuota putkea mikä kuvassa hakattu tukkoon... 

olisiko toi sitten parempi vaihtoehto? Painekotelo on jonkun sepäntekele kyllä ( no en kyllä itse osaisi parempaa tehdä) mutta jos jonkun täällä olijan tekemä niin sori... viistoutuu pojkaa kohden kyllä. Oliko tuossa kuvan versiossa muuten jousi tuossa kolon kohdalla?

84FB8A94-31A0-44E8-9998-D84559AE2D87.jpeg

image.jpg

3E9296E1-1D43-4F39-834D-ACBA97011443.jpeg

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tämmöinen on orggis plenum. Jos katsot tarkkaan niin tossa tiivistetasossa näkyy imuaukon reunassa kapea kiiltävä rengas. Siinä on se kuristus. Se on yhtä syvä kuin itse plenum. Se näyttää tossa kuvassa mustalta siellä plenumin sisällä, voi olla kuvaustekninen jutska tai sitten yksinkertaisesti paskainen. Aivan sama, mutta oleellinen juttu on että putkessa on pieni leikkaus kehällä. Se näkyy kello 7-11 kohdalla. Osa putken kehää on leikattu auki. Kokoa en muista mutta alle puoli kehää pitkä ja ehkä joku 1,5 cm korkea. Toi rako on ainoa mistä ilma pääsee kaasariin.

Mä otin ton veke ja kone ei tykännyt yhtään. Putki takaisin ja pelas normaalisti.

Kello 9 kohdalla on poraus josta uimurikammio paineistuu. Se pitää olla auki. Joskus tuli semmoinen tiiviste vastaan jossa ko. reikää ei ollut.

Vasemaan alanurkan tumpista menee painesignaali bensanpaineensäätimelle.

447366-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Joo tosiaan,tein itekin aikoinaan yhden painekotelon.Ei toiminu,alkuperäisestä sitten muuntelin sopivan.

Link to comment
Share on other sites

Ei sattuisi olemaan toi orggis paketti ylimääräisenä= myytävänä.

nykyinen painekotelo on tuosta alkuperäisestä muokattu.. tunnistaa takana olevista rivoista... pitää alkaa jostain metsästää pohjaa tai koko settiä.

 

kiitos vastauksista

Link to comment
Share on other sites

Katso ensin sisälle,onko siellä se holkki/putki paikallaan.Jos on,ei siinä sitten ole se vikana.

Miullakin on just tuo sama mutka-osa poistettu ja tein siihen kannen,johon sitten laitoin putken dumpille.

Link to comment
Share on other sites

Nyt vasta huomasin,että tuo bensapaineen säätimelle menevä painesignaali on napattu imusarjasta.Sehän pitäisi olla painekotelosta.Vai onko paineensäädin tuossa pyyhkijän moottorin vieressä?

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Katso ensin sisälle,onko siellä se holkki/putki paikallaan.Jos on,ei siinä sitten ole se vikana.

Miullakin on just tuo sama mutka-osa poistettu ja tein siihen kannen,johon sitten laitoin putken dumpille.

Sama juttu väännetty tähän kans

Link to comment
Share on other sites

Mistäs dumpin painesignaali on vedetty?Miulla se on tuosta,mikä siulla on lytyssä.

Mikähän neula siulla mahtaa olla?Miulla oli viime keväänä samantapaisia ongelmia kaasarin kunnostuksen jälkeen,kierrokset hyytyi kanssa.Vaihdoin paksumman neulan ja rupesi ottamaan kierroksia.Sai liikaa ainetta,vaikka seos mittarin lukemat ei siltä näyttänytkään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oletko saanu toimintaa yhtään paremmaksi?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...