Valtter Clubman Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 R55 Cooper clubman 1,6 Bensakoneella. vm 2009. Ajon jälkeen jää tuuletin huutamaan. Ei saa pysähtymään muutoin kuin poistamalla 40A sulakkeen (F08). Seuraavaksi tuulettimen rele vaihtoon. Onko kokemuksia? Voisiko olla moottorinohjausyksikön vika vai selviäisikö rele / pienemmillä komponenttivaihdolla?? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
skithund Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Jos harrastaa oikein spirited drivingia, niin flekti jää huutamaan hetkeksi vaikka auto sammutettu ja ovetkin lukittu. En tiedä tosin miten näin viileämmillä keleillä, mutta ainakin kesäisin melko yleistä. Mutta jos ei ota loppuakseen, niin sit jossain on vikaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Oiskohan lämpötila-anturi sökö? Pyörittää flektiä jonkun aikaa ajon jälkeen, aina,jos lämpötilatiedot on jotenkin epänormaaleja, ecun ohjaama. Tsekkaa lämmöt obd kautta.. Valtter Clubman 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
IAM Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 4. Huhtikuuta, 2019 Moi, itsellä oli kesällä 2018 samaa vikaa. Alkoi huutamaan/ jäi huutamaan kovaa ajon jälkeen. Ei myöskään antanut tehoja kunnolla. Lämpötila-anturi oli rikki. Valtter Clubman 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Valtter Clubman Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 5. Huhtikuuta, 2019 OK! Kiitos alustuksesta! Hain tänään sen lämpötila-anturin motonetistä. Huomasimpa samalla laatikon päällä suht tuoreen lammikon jäähytysnestettä, jotta oisko termari / vesipumppu jotain tiivistvikaa vielä lisäksi. Meni vain arpailuksi, että tarviiko tyhjentää nesteet ennen remppaa vai ei.. JA sitten, mistä syylärin pohjatulppa löytyy... Tuleepahan tekniikka tutuksi, kun kunnolla turaa. vuoden aika on hyvää tähän hommaan Palaan asiaan Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Huhtikuuta, 2019 No, jos on samanlainen kuin R56 MCS , kylmään moottorin kun vaihdat jäähdytinnestettä tulee ulos tyyliin kahvikupin verran. On kiinni metalli klipsillä, pitkä ohut ruuvimeisseli tms. Vedät lukko klipsin sivuun ja nostat vanhan anturin, tiivisteineen pois. Uusi tiivisteineen termarikoteloon ja klipsillä lukitus ,johto kiinni ja koekäyttö. Jos ja kun tarvetta järjestelmän ilmaukseen, muovinen ristipää kantainen ilmausruuvi sijaitsee aivan siinä vieressä. Varovasti auki/kiinni, ettei mene päreiksi.... ja vuotava,rikkinäinen termarikotelo kuuluu R56 tyyppivikoihin, sisältää usein uuden anturin...kerro sitten,oliko anturivika... Mini1380 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Valtter Clubman Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Hmm Eipä auttanut anturin vaihto. Sama pyöritys jatkuu ja vika koodi pysyy. 2F22... motonetin pisteeltä. termostaatti? voisko olla ECU:n vika joka vaatii uudelleen ohjelmointia tms korjaamokäyntiä? voisiko olla paineanturi vika? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
holkki Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Huhtikuuta, 2019 Joo,naputtelin tuon 2f22 kookleen ja eka osuma antoi NAM foorumille ja vika on "inpausible temperature signal " eli johto anturi-ecu poikki, anturi sökö tai sähköinen termostaatti sökö,mitä veikkaisin sun tapauksessa olevan....varsinkin jos se on alkanut merkkaa reviiriä eli vuotaa... Valtter Clubman 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Valtter Clubman Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2019 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Huhtikuuta, 2019 JES Jo hiljeni tuuletin. Ilmasin ja toisella koeajolla vikakoodi pois. Vaati n. 30km ajoa lämppäri täysillä. Itse asiassa ajon korjaamon pihaan, jossa tsekattiin anturivikakoodi. Jota ei enää löytyny. No samalla havaittiin vikinää seisontakierroksilla koneen vasemmalta puolen. Korjaamon mukaan ilmeisesti vesipumpun siipipyörä irronnut akseliltaan? Tässä N16 PSA:n koneessa pumppu ilmeisesti sijaitsee vasemmalla puolen? perhana Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään