Jump to content

Näin takuu toimii!


4minis

Recommended Posts

Tämä on tekniikkaosaston ohjaustehostinjuttu mutta otan sen tänne kertoakseni esimerkin takuumenettelystä kun usein keskustellaan ja kysellään vain ostamisesta. Siis 2017kesäkuussa ostamani cooperin tehostimen pumppu lakkasi toimimasta juhannuksen aikoihin 2018. Ajettu vajaa 2000km. Ajelin kesällä ilman tehostusta kun oli niin hyvät kelit enkä jaksanut ryhtyä  remppahommiin. Lokakuun alussa otin yhteyttä ostopaikkaan eli autodoc'iin eli varaosastoreen ja... Aika moni firma on yhtäkuin autodoc. Sain ohjeet ja lomakkeet takuun anomiseen. Piti vielä todistaa olevansa kelvollinen tekemään työn itse. Mailasin ne ja sain luvan osan palautukseen . Siihen vielä mukaan samat lomakkeet. Postitin osan 12.10 ja postin mukaan osa oli perillä 19.10. 6.12eli 7vkoa myöhemmin ilmoitettiin osan vastaanottamisesta ja lähettämisestä valmistajalle tutkittavaksi. Sitten alkoi tulla kyselyjä kuluista vaikka olin kertonut tehneeni työn itse ja ainut kulu oli postitus 33€. 7.2. eli 9vko myöhemmin tuli ilmoitus että osa oli viallinen ,tosin ensimmäisessä viestissä puhuttiin jotain hyväntahdoneleenä hyvittämisestä .Olin ilmoittanut haluavani uuden osan tilalle niinkuin tälläisessä tapauksessa käsitykseni mukaan toimitaan. Minulle tarjottiin vain alkuperäisen ostoksen hintaa palautettavaksi. Kysyin että heillekö se pantinarvoinen (125-400€) osa jää. No tarjoudun maksamaan väliä kun se alkuperäinen osa tuli aika edullisesti ja nyt ne maksoivat aikapaljon enemmän. No 45€ maksoin ja sain postimaksun tilille mutta ensin myös alkuperäisen hinnan jonka rehellisenä ilmoitin ja palautin. Osa lähti Malmöstä ja oli Kuopiossa aika pian. Seuraavat palautteet saa postnord. Ei mennyt putkeen sekään kun jakelija ei osannut osoitteeseen. Kadun nimi muuttui lähes kolme vuotta sitten. Soitettiin to iltana ja selitin että kokeilkaapa entistä kadunnimeä. No ei tullut pe eikä ma ja silloin sain tarpeekseni ja hain itse. Kuvaan olisi kuulunut että olisivat laittaneet väärän osan mutta oikea näytti olevan. Maileja kaikkiaan n.30 ja aikaa n.5kk eli ei kannata  ajoon ratkaisevasti vaikuttavan osan kanssa puuhata. Tuli pitkä tarina mutta toivottavasti muilla on mennyt paremmin ja joku saa tästäkin jotain irti vastaisuuden varalle. Hyvää kevättä t. JP

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...