Jump to content

Uusi R50 avain, 315MHz vai 433MHz?


karvalakki

Recommended Posts

Ajattelin ostaa uuden/käytetyn avaimen eBaysta, mutta noita näkyy olevan kahdella eri taajuudella. Mistä tiedän kumman tarvitsen?

Kyseessä siis R50 '02 Cooper, suomiauto. 

Link to comment
Share on other sites

Latasin netistä auton varustelistan. Koska siinä ei ole mitään mainintaa taajuudesta, niin voiko tulkita niin, että silloin on 433MHz käytössä? Realoem:n perusteella vaikuttaisi, että listassa pitäisi olla S876A, jotta olisi 315MHz. 

Osaako joku vahvistaa tämän oikeaksi tulkinnaksi?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, next said:

433 oli ainakin omassa -04 R52 korisessa hollannintuonnissa.

Sehän ei sitten osaa kuin vain ohjata kaukolukkoa ellet käytä minillä ohjelmoitavana.

Itsehän vain uusin itse lähetinpuolen omasta kun siitä oli palanut se antennikela yms tavaraa.

 

Itseasiassa ajatuksena olikin kannibalisoida se lähetin uudesta avaimesta, koska epäilen että se on rikki. Vai saako pelkkiä lähettimiä jostain?

Link to comment
Share on other sites

Itseasiassa sulla se vanhempi avain kuin mulla. Multa löytyis ehjä kaukoavain jos avain tämän näköinen sulla.

https://www.google.fi/search?q=mini+cooper+remote+key&client=tablet-android-samsung&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTpNqcjuHYAhVnOJoKHRLzD_gQ_AUIESgB&biw=1024&bih=768#imgrc=TJV-5sGrCon4UM:

 

Ostin aikanaan oikean mutta toimitettiin väärä. Mulla siis tuosta se uudempi jonka antennin ja vahvistimen fiksasin. 

Link to comment
Share on other sites

On 1/18/2018 at 10:39, next said:

Itseasiassa sulla se vanhempi avain kuin mulla. Multa löytyis ehjä kaukoavain jos avain tämän näköinen sulla.

https://www.google.fi/search?q=mini+cooper+remote+key&client=tablet-android-samsung&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiTpNqcjuHYAhVnOJoKHRLzD_gQ_AUIESgB&biw=1024&bih=768#imgrc=TJV-5sGrCon4UM:

 

Ostin aikanaan oikean mutta toimitettiin väärä. Mulla siis tuosta se uudempi jonka antennin ja vahvistimen fiksasin. 

Yes, avain on tuonnäköinen. Laita tarjousta vaikka privaan, jos olisit siitä halukas luopumaan.

Autoni mukana tuli yksi kaukoavain ja yksi tavallinen. Molemmat toimii lukkopesästä, mutta kauko-ohjaus ei toimi. En tiedä onko vika avaimessa vai auton päässä vastaanottimessa, mutta avaintakin on vissiin koira syönyt, joten toinen avain voisi olla viisas hankinta joka tapauksessa. Siitä oli ainakin toinen mikrokytkin irronnut. Juotin sen paikalleen, mutta ihan 100% luottoa ei toimivuuteen ole; kuitenkin tämmöinen puoli-sokea kahvikuppineurootikko tinaamassa 10mm leveällä kolvilla.

Voiko avaimen tai vastaanottimen toimintaa mitenkään aukottomasti testata, muuten kuin takuuvarmasti toimivalla toisella avaimella?

Link to comment
Share on other sites

Voi, viet sen bosch car serviceen tai minille.

Omassa oli samat mietteet ja näkivät heti että vastaanotin kuuntelee mutta lähetin ei käskyä lähetä.

 

Mulla oli siis paristo(kiinteä) lähtenyt pistehitseistä irti ja tilasin sen tilalle uuden sekä itse antennissa oli vikaa ollut jo kauan(lyhyt kantomatka) niin vaihdoin sen kelan samalla.

 

Tuon yksilön saa samalla rahalla kuin itsekkin kuluineen maksoin eli 20€.

 

Uusi avainhan ei ole kyllä kallis mutta tilausoperaatio miniltä niin järjetön että jäi tekemättä(149€ maksaa itse kaukoavain tilattuna).

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...