Jump to content

R50 öljyn vaihto


Taky

Recommended Posts

Oneen (R50, 1,6l) piti vaihtaman öljyt ja suodatin - tekemättä jäi.

 

Öljyproppu KIINNI - kantit lähtee ennen kuin aukeaa?

Onhan normi suuntainen kierre?

Voiko todella tarttua noin kiinni ettei avaudu edes 6-kulmaisella hylsyllä? Eipä ole aikaisemmin moista tullut vastaan missään autossa.

Kumpi pettää ensin kierre öljypohjasta vain proppu?

Imuvaihtajalla sai ulos 3,5 litraa (suodatin paikoillaan) - öljytikku about puolivälissä.

Tulikohan kaikki ulos - 4,5 l antaa öljytilavuudeksi?

 

Toinen problem suodatin, eipä löytynyt talosta riittävän isoa avainta kannen kantaa - onkohan 36mm? Hitusen hankala paikka mitata tarkasti ...

 

Link to comment
Share on other sites

Kyllä proppu irtoo ennenkuin kierre pettää, kannattaa hiukan kolkuttaa propun kantaa vasaralla ja avata kunnon vastakierrehylsyllä proppu kun kulmat menneet pyöreiksi.
Jippohan on siinä että propun kiristysmomentti on hyvinkin pieni ja propun kannassakin ilmoitettu kovuudeksi vain 4,8 (normi pultti 8,8) sekä se että se olisi suositeltavaa vaihtaakkin välillä kun siihen on vulkanoitu se tiiviste. Ongelmat yleensä alkaa kun proppua käytetty noin miljuuna kertaa liikaa ja kiristetty tyyliinettei varmasti vuoda tai löysty.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...