Jump to content

Tervehdys pitkän tauon jälkeen ja heti ongelmia ratkottavaksi! :-)


Ministeri97

Recommended Posts

Hei kaikille!

Olin totaalisesti hukannut tunnarit tänne foorumille joten tein uudet. ;-)

Pakon sanelemaa taukoa vietetty minitouhuista muutama kesä kun katsastusmies hakkasi minin pohjan reikiä täyteen.

Nyt kun sain vihdoin sovittua ajan peltipajalle auton käyttöönotto ei sujunut kovin mallikkaasti. Probleemia oli mm konepellin avausvaijerin katkeaminen, jarrujen olemattomuus etc pientä mutta varsinainen odottamaton ongelma tuli kytkimestä. Painoin kytkintä ja se tuntui erittäin jäykältä. Annoin vähän lisää runtua sille ja se meni kuin menikin pohjaan. Ja poljin ikäänkuin jäi sinne ja muuttui tunnottomaksi. ????

Osaako joku heti sanoa missä järjestyksessä alkaa hommaa perkaamaan ja hajoitinko polkiessa mitä?!

 

Ps. Auto -97 mpi mini

Link to comment
Share on other sites

Varmaan sen verran korroosiota kytkinkaavelissa ja painelaakerin tumpissa että jäi jumiin. Nopee korjaus on koittaa vääntää/naputtaa se kytkimen käyttötappi kaavelista ulospäin ja laittaa Rostoffia samalla. Sitten vaan nitkutusta niin kauan kunnes toimii taas ja jotain voitelevampaa liukastetta väliin. Tulee jäämään jumiin tulevaisuudessakin jos on pidempi seisotus, mutta toimii viikottaisessakin käytössä ihan täydellisesti. Korjaus vaatii kytkinkaavelin irroittamista ja kunnon putsauksen/rasvauksen.

 

Tuo kohta missä on nuo isot mutterit:

http://www.7ent.net/pdf/images/tech_ezclutch_3.jpg

 

Vertossa on vissiin sen verran tiukennettu toleransseja että noin käy vanhemmiten kun auto seisoo kauemmin, ei itselle ainakaan koskaa ole käynyt vastaavaa pre-vertossa, mutta verton kanssa kyllä SPi:ssä tuli tuo ongelma kun se ostettiin ja seisoi pari kuukautta.

Link to comment
Share on other sites

Pääsin vihdoin hommaa tarkemmin tutkimaan niin tosiaan kytkin on jämähtänyt polkimen alas runttauksella irti-asentoon. Sain rostofilla ja kangella vääntämällä sen taas liikkeelle, mutta nyt tuosta mutterin päästä näkee että kytkintä painettaessa jää edelleen välystä mutterin taakse ja kytkinpoljin kolahtaa pohjaan eikä riitä irrottamaan kytkintä. Pitänee tutkia hajoitinko sylniterin tms...

post-8200-0-26677200-1493463937_thumb.jpg

post-8200-0-24238500-1493463951_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...