Jump to content

Mini 2D COOPER hatchback 1.6RC31/247


Saku

Recommended Posts

Joo, ne puslat voi olla kettumaiset vaihtaa. Apurunkoa pitää hieman tiputtaa, ja voivat tosiaan olla aika piukassa. Samalla kannattaa vaihtaa etuvakaajan puslat, kun ovat samojen pulttien takana. Mutta noilla metreillä vois melkein olettaa, että tukivarsien puslat on vähintään kertaalleen jo vaihdettu. 

 

Syylärin puhaltimen etuvastus hajoaa näistä tämän ikäisistä (06 ja vanhemmat) lähes kaikista jossain vaiheessa. Ei ole iso ongelma näin talvella, mutta kesällä ilmastointia käytettäessä mekkala on melkoinen kun se puhallin huutaa vähän väliä täysillä. Ja koneen lämmöt tietty seilaa enemmän.

 

Ohjaustehostimen sähköisen pumpun hajoaminen on myös jonkinasteinen tyyppivika. Jenkeissä pumpulla on edelleen jatkettu takuu voimassa, mutta ei toki täällä. Alkaa yleensä vinkumaan ennen hajoamista. Omassa vinkuminen loppui ainakin toistaiseksi tehostimen öljyt vaihtamalla (ajettu nyt 195tkm).

 

Vanhemmissa Coopereissa (01-04) oli tyyppivikana vaihteiston porsiminen, mutta 05-06 ei ole sitä ongelmaa. Prince-moottori jakoketjuongelmineen tuli vasta 2007 korimalliin R56.

Link to comment
Share on other sites

Ohjaustehostimen sähköisen pumpun hajoaminen on myös jonkinasteinen tyyppivika.

 

Vanhemmissa Coopereissa (01-04) oli tyyppivikana vaihteiston porsiminen, mutta 05-06 ei ole sitä ongelmaa. 

 

Saako pumppu irrallisen vai meneekö koko ohjauspaketti uusiksi?

 

Mikä vaiheiston porsimisen aiheuttaa - rakennevika?

Link to comment
Share on other sites

Laatikossa heikkoa on perä itsessään.

 

Mulla on 04 vuotinen r52 korinen cabrio josta porsi laatikko lukemilla 132tkm. Ääntä on hiukan pitänyt jo 65tkm asti mutta nyt alko suuntaa vaihtaessa pamahtamaan aina kun vetoa tuli.

 

Vaihdoin ehjän uudemman mallisen ja purin vanhan niin perän planeetta rattaat olivat pinnoiltaan hajonneet.

Sanoisin että materiaalivika yhdistettynä laakereiden pienuuteen jolloin itse perä antaa periksi ja rikkoo myös sen itse pävälityksenkin. Siinäkin oli jo kulumaan.

 

Itse laatikossa ei ollut vikaa.

Näissä cooper s malleissa ja tietääkseni kaikissa joissa 6 vaihdetta on taas liian vähän öljylle tilaa perän toisella puolella.

Korjautetuissa laatikoissa on koneistettu hiukan lisää koteloon tilaa joka auttaa.

 

Tämä jälkimmäinen ei liittynyt kyllä alkuperäiseen kyssäriin....

 

Ohjausvaihde on sähköinen ja koko paska menee uusiksi jos se porsii.

Purkaamosta saa kolmella sataa ehjää.

Omani fiksasin lennossa kun ei ollut vielä tiiviste pettänyt ja öljyt päässeet moottoriin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...