Jump to content

Harrastajalle ois töitä tarjolla...


Guest .

Recommended Posts

Elikkä, kun itsellä ei oo tallia ja peukalo on keskellä kämmentä, niin en pysty autoa huoltamaan, enkä ylläpitämään. Käytän auton normaalihuolloissa Kuopiossa, joten öljynvaihdon yhteydessä tulee yleensä noin 900-1000km ajoa. Seuraava korjausoperaatio olisi etuikkunan (ehkäpä myös taka-) irroitus ja kiinnittäminen tiiviisti takaisin. Samalla tarkastetaan ja korjataan mahdolliset ruosteet ikkunan ympäristöstä. Vaikeampi kohta lienee etuikkunan ja konepellin takareunan välinen pelti ja nimenomaan sen alapuolen tarkastus ja ruostesuojaus. Pitänee irrottaa kojelauta? Lisäksi voi olla jossain vaiheessa aihetta irrottaa puskurit ja tutkia niiden alla olevat saumat. Eikä koteloiden perusteellista suojaustakaan kai voi enää paljoa viivästää. Olen siis ajamassa autoa loppuun, mutta mieluummin tuo loppuun ajaminen sais kestää yli, eikä alle 10 vuotta. Eli ajaisin siihen asti, kun bensaa saa enään apteekista lääkärin määräyksellä... ;D

 

Jos joku lähellä pks aluetta osaa näitä hommia tehdä ja hommat saa tehtyä niin, etten joudu käyttämään julkista liikennettä kovinkaan montaa viikkoa (ehkä parempi, jos hommat voisi jakaa lyhyisiin osiin), niin voi laittaa mulle tarjouksia yksityisviestillä/sähköpostilla joko eri kohteista tai vaikka kaikista. Tai sitten voisi joku kertoa vaikkapa tämän viestin vastauksena vinkkejä, kuka voisi ehkä voida tehdä nämä hommat laadukkaasti. Kyse on siis kohtuullisen perusteellisen ruostesuojauksen tekemisestä + mahdollisesti (=todennäköisesti) alkaneen ruosteen poistamisesta.

 

Jos hommasta ei seudulla kukaan kiinnostu, niin pitää ostaa kakkosauto ja viedä auto Siilinjärvelle koko talveksi. Ajaisin kyllä mielellään vielä ensi talven ja siirtäisin Minin vasta sen jälkeen pelkkään kesäkäyttöön.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tämä on nyt toistaiseksi peruttu, koska täällä PKS-alueella ei kiinnostusta ilmene. Käytän todennäköisesti jatkossakin autoa korjauksessa, öljynvaihdossa, huolloissa jne. Siilinjärvellä. Eihän tuonne loppujenlopuksi ole kuin 430 km matka, jonka huitaisee ~4½ tunnissa suuntaansa.

Link to comment
Share on other sites

Kannattaako todella öljynvaihdon tai muun simppelin homman takia ajaa 430km? Tosin jos jotain isoa korityötä tiedossa niin se on asia erikseen.

Öljynvaihtoon sun muuhun huoltoon ei tarvi olla mikään ihme paja mininkään kohdalla.

Ja hinta tuskin on tohon syynä kun suurin osa noista helsinki/vantaa/espoon pikkupajoista tekee jopa ilman kuittia  ;D

Link to comment
Share on other sites

Kannattaako todella öljynvaihdon tai muun simppelin homman takia ajaa 430km? Tosin jos jotain isoa korityötä tiedossa niin se on asia erikseen. Öljynvaihtoon sun muuhun huoltoon ei tarvi olla mikään ihme paja mininkään kohdalla.

Ja hinta tuskin on tohon syynä kun suurin osa noista helsinki/vantaa/espoon pikkupajoista tekee jopa ilman kuittia  ;D

No, tuo ajoon menevä bensan hinta kompensoituu ehkä sillä, että samalla reissulla saa ilmaisen parturoinnin ja hiusten värjäyksen. Öljynvaihtoväli on ehkä juurikin sopiva ajallisesti tuollaiselle kotiseutukäynnille. ;) Eli arvasit oikein, ettei hinnasta ollut kyse.

 

Etuikkunan irrotus ja takaisinlaitto ei onneksi konkurssia aiheuttanut. 8h homma Siilinjärveläisessä korjaamossa maksoi 484e (tuohon päälle tuli kuluina varmuuden vuoksi ostettu uusi ikkunantiiviste) sisältäen hitsaus&maalaus&ruostesuojaus työt & materiaalit. A-pilarien juuret ja konepellin&tuulilasin välinen alue oli onneksi vielä puhdas, joten tuo alue kaipasi pelkästään ruostesuojausta. Kyllä noilla hinnoilla ajan jatkossakin tuonne.

 

Onneksi sain korjauksen ajaksi veljeltä auton lainaksi (106).

 

OT: On tosin kummallista ajaa autolla, jota kukaan ei katso. Sinällään auto on samassa hintaluokassa. Täytyy sanoa, että ei hirvittävästi motivoi tämä kokemus jatkossa harkitsemaan sellaista kulkupeliä, joka jopa maksaa enemmän kuin Mini, mutta olisi silti "tavallinen" kulkupeli (eli suurin osa <100te autot kuuluu tähän luokkaan). Mieluummin ostan talviautoksi vaikkapa 60-70 -lukuisen museorekisteröidyn Coupe Opel Kadettin. Kaipa silläkin ne pakolliset talviajot onnistuisi ja auto ois kuitenkin hinnaltaan murto-osa uuden auton hinnasta.

Link to comment
Share on other sites

Jos 30 päivää ajoa talvessa riittää, niin voihan siihen museorekisteröityä autoakin käyttää.

Muuten museorekisteri on sellainen saavutettu etu harrastajille, ettei sitä väärinkäytöksillä kannata mokata. Halpa vakuutus, vapaa käyttömaksusta.

Edut poistuvat helposti, jos väärinkäytöksiä ilmenee.

Luulenpa ettei MR rekisteröity 60 luvun Coupe Ooppelikaan ole ihan halpa.

Link to comment
Share on other sites

Jos 30 päivää ajoa talvessa riittää, niin voihan siihen museorekisteröityä autoakin käyttää.

Muuten museorekisteri on sellainen saavutettu etu harrastajille, ettei sitä väärinkäytöksillä kannata mokata. Halpa vakuutus, vapaa käyttömaksusta.

Edut poistuvat helposti, jos väärinkäytöksiä ilmenee.

Luulenpa ettei MR rekisteröity 60 luvun Coupe Ooppelikaan ole ihan halpa.

Jonkun corollan hinnalla sais 10 tämmöistä...  :P  Ja, 30 päivää vois ihan hyvin riittää jos sopivasti jakais ajopäivät 2-3 kk ajalle. Noin puolet työmatkoista linjurilla ja loput ajot voisi ajaa museopelillä. Ihan hyvin voisi kestää jopa museokelpoisena, mutta vähintäänkin ajokuntoisena. Pitäisi kyllä varmistaa, että ajotekniikan osat on ehjiä, eikä museoikäisiä ja juuri ja juuri purkalla kasassa. Ei ole käsitystä, pitääkö olla alkuperäisen ikäistä osaa, vai pitääkö auton olla oikeasti lähes uudenveroinen. Jälkimmäinen kyllä antaisi enemmän mahdollisuuksia sille, että auto voisi toimia käytössä.
Link to comment
Share on other sites

Jos 30 päivää ajoa talvessa riittää, niin voihan siihen museorekisteröityä autoakin käyttää.

Muuten museorekisteri on sellainen saavutettu etu harrastajille, ettei sitä väärinkäytöksillä kannata mokata. Halpa vakuutus, vapaa käyttömaksusta.

Edut poistuvat helposti, jos väärinkäytöksiä ilmenee.

Luulenpa ettei MR rekisteröity 60 luvun Coupe Ooppelikaan ole ihan halpa.

 

Tää menee taas vanhaan malliin tosi OT, mut kuka muu noita ajopäiviä valvoo kuin kateelliset naapurit? Vai kyttääkö ne katsastuksessa niitä noin tarkkaan? Kaveri rekisteröi juuri -73 vm 911 Porchen museorekisteriin, joten sille vois vähän asiaa valaista ja antaa vinkkiä, ettei käy ohrasesti...

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Kesäajossa ajopäivien määrä ei liene niin tarkkaa, eikä minun mielestäni tarvitsekaan, mutta voi olla varma että jos MR auto alkaa esiintyä päivittäin talviliikenteessä tai edes kovin usein, niin käry käy ja se on minun mielestäni aivan oikein ! Yleensähän monet edut pilaavat käyttäjät itse.

MR-auton pitää olla ehjä,siisti,alkuperäiskuntoinen tai entisöity alkuperäiseksi.

 

Voihan MR autostakin maksaa käyttömaksun ja normaalin vakuutuksen! Silloin voi ajaa miten tykkää !!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...