Jump to content

vaihdelaatikoista..


Wellu
 Share

Recommended Posts

Morjenta!

Meni peukalo suuhun, moottorin vaihdon yhteydes.

Elikäs.. suunnitelmana oli vaihtaa vanhan ja raihnasen 1000 nokalle uusi MG metron 1275 mylly :). Koneen (1275) entinen omistaja sanoi, ettei koneessa kiinni oleva laatikko ole paras mahdollinen. Joten ajatelin heittää sen tonnisen vakio laatikon sen 1275 alle, kun se on viä tiheemmin välitetty mutta mikä neuvoksi kun 1275sen kampiakseli on sen ~3.5mm paksumpi eikä silloin 1000 koneen kytkin ja välpyörät mene yhteen.. jaot on päin vastoin, 1000=24/29 ja 1275=29/24..  :-/

 

Mikä nyt neuvoksi? Pitääkö jättää sama laatikko kiinni ja ajella sillä vai pitääkö lähtee sorvaamaan niitä välipyöriä?

Onks kokemuksia..???? 1275 sessa nyt kiinni oleva laatikko on välitetty 13"pyörälle ja merkiltään toden näköisesti aldon...

 

kiitoksia jo etukäteen. ;D

Link to comment
Share on other sites

!275 koneissa on isompi ensioratas kuin tonnisessa. Muut rattaat välipyörästössä pitäisi olla samat tonnisessa ja 1300 koneessa ELLEI sulla ole joku sekasikiö jo ennestään. Vauhtipyörä ja kytkin käyvät fyysisesti tonnisesta koneesta mutta vaihtaisin suosiola levyn ja jousiasetelma järeämpään. Tuskin kovin kauaa menestyvät isomman koneen kanssa.

 

En lähtisi ensiöpyörää sorvaamaan isommalle helalle, en ole koskaan mitannut niitä mutta äkkisestään tuntuu että materiaalia on vähemmän tonnisen pyörässä. Siitä ku hilpaisee kamaa veks isompaa helaa varten niin saattaa mennä aika ohkaiseksi. Toinen iso ongelma on se että olis hyvä saada ne helat yhdensuuntaiseksi ja ratas heitottomaksi.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...