Minni-72 Posted August 27, 2009 Report Share Posted August 27, 2009 Eipä ole vielä talvi ovella, mutta kyselenpä jo nyt tässä vaiheessa kuitenkin. Muutaman lämpimässä tallissa vietetyn talviunen jälkeen tulee eteen kylmäsäilytys, joten jäähdytysjärjestelmään tarvitsee pakkasenestoa tai kierto tyhjäksi. Onko kokemusta, mitä myrkkyä jäähdyttimeen kannattaa ajaa, jotta ruostumista ei tule kovin paljon. Edellisellä kerralla, kun auto oli kylmässä säilytyksessä, pistin syylariin jotain myrkkyä, joka tuntui ruostuttavan ja tämän haluan välttää. Entäs sitten kierron tyhjentäminen? Kannattaako ja miten sen saa parhaiten tehtyä (en löytänyt moottorista proppua ainakaan nopeasti katsomalla)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koirankoppi Posted August 28, 2009 Report Share Posted August 28, 2009 En tiedä mitä "myrkkyä" olet jäähdyttäjään kaadellut? :o Mutta autojen jäähdytysjärjestelmässä käytetään ympäri vuoden n. 50% pakkasneste(glykoli)/vesi seosta. Näin on toimittu autoilussa yleisesti varmaan ainakin lähes 50 vuoden ajan, eikä Mini tee siinä poikkeusta. Samalla hoituu ruosteen ja jäätymisenesto 8-). Proppu löytyy lohkon takaa, kytkimen puoleisesta päästä. Voi tosin joskus olla ruostemömmöstä tukossa, joten alavesiletku jäähdyttäjästä irti. (mukava pienikätisen homma ;)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaJ Posted August 28, 2009 Report Share Posted August 28, 2009 Ei missään nimessä järjestelmää tyhjäksi, se ruostuttaa vesikanavat. En kanssa ole muista pakkasenkestoa lisäävistä aineista kuullut kuin eri variaation glykolit, ja ne sisältää korroosionestoaineet aina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now