Jump to content

a+ koneen tehot?


pensseli69
 Share

Recommended Posts

Riippuu vuosimallista ja minkä A+ kone se on, viimisimmissä mineissä ko.koneessa oli 63hp, MG Metrossa 72hp . Ihan pikkuvirittelyllä tuo 100hp ei irtoa.

Link to comment
Share on other sites

MG metrossa oli korkeampaa puristusta, isompaa venaa ja tais nokkakin olla pirtsakampi kuin vakio metrossa. Ei kaikki Metron koneet todellakaan ole sitä 72 heppaa.

 

Pelkästään kannen plaanauksella ei vielä saa tolkkua paljonko puristussuhde on. Se kannattaa kuitenkin selvitää mittaamalla ja laskemalla.

Link to comment
Share on other sites

[Ei kaikki Metron koneet todellakaan ole sitä 72 heppaa.

/quote]

Jep eikö normi Metrossa ollut joku +-60hp, toi MG oli esimerkkinä tehokkaimmasta vapari A+ koneesta. MG:ssä oli myös parempi imu-sarja ja hyvän peltisarjan veroinen valurautasarja.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Kirjoitellaanpaas nyt vielä tännekkin ja kerrataan mitä muutoksia tehty.

Austin Metron 1300 a+ kone(63hv). Muutoksia:

-276 nokka

-säädettävä nokkapyörä

-40mm vaaka dellorto +  piper crossit

-Peltisarja/putkisto

-Kantta hiukan viistetty 0.35

Kävi penkissä ja paperille tuli vain 54kw mutta viimeisellä vedolla taisi käydä 64kw ennenkuin kytkin petti. Öljyvuotokin ilmeni joten otetaan kone irti ja sitten uusiksi penkkiin, laitan paremman kytkimen ja samalla sähköisen bensapumpun ja paineentasaajan kun näytti hiukan heittelevän bensan saanti.

Link to comment
Share on other sites

Jos noilla muutoksilla tulee 10hp lisää, niin kaikki on mennyt nappiin !!

Yhdellä kunnon 1/2 " Su:llä ja oikealla neulalla se tulisi.

Tuo dellorto voi sekottaa systeemeitä senverran, että voi jäädä tehot entiselleen ;) Ainakin ovat työläämmät löytää 8-)

Link to comment
Share on other sites

Mulla käyttöminissä rullilla 84hp

-1330 A+

-276 keihäs

-puristukset 10,5:1

-Kanavia hinkattu, vakio venat

-HIF44 ja Mini Spares imusarja

-Maniflow pakosarja ja Mini Sportin putkisto

-A-sarjan vauhtipyörä yms tasapainoitettu

 

Ja hyvin pelaa laajalla käyttöalueella.

Link to comment
Share on other sites

Jos noilla muutoksilla tulee 10hp lisää, niin kaikki on mennyt nappiin !!

Yhdellä kunnon 1/2 " Su:llä ja oikealla neulalla se tulisi.

Tuo dellorto voi sekottaa systeemeitä senverran, että voi jäädä tehot entiselleen ;) Ainakin ovat työläämmät löytää 8-)

 

Ei ne vaakaimut mitään sekoita  ;) .

Link to comment
Share on other sites

Eipä kai :). Mutta miksi tehdä niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin polttoaineen syöttö moottorille kaasuttajalla, vaikeampaa kuin tarvitsee ::)?. Kun virityksetkin ovat näin vaatimatonta luokkaa.

Ei tehojen takia ainakaan?

Näähän on näitä juttuja, jotka kaikkien täytyy itse kokeilla ja muodostaa kantansa.

Kaikkihan ovat silloin oikeassa, jos ovat tulokseensa tyytyväisiä :)

Link to comment
Share on other sites

Malinin Japella pari vuotta sitten jarrutettu tuo 84hp. Historiikki Cooperissa(1293) oli Japen rullilla 109hp ja lappeenrannassa Tepalmetin Rototestissä 110hp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...