Jump to content

cooper ässän oudot äänet


nikke006

Recommended Posts

Rallatus tyhjäkäynnillä kun loppuu kytkintä painettaessa, kytkimen painelaakeria veikkaisin. Auton mallista ei mulla tietoo, mut JOS autossa on kaksoismassavauhtipyörä, se on toinen vaihtoehto äänelle. Napsahtavasta äänestä veikkaus: vetonivel löysällä tai jokin nivel väljänä.

Link to comment
Share on other sites

Laatikon irroitus kestää sen 10-13h, sillä kone pitää nostaa ja työtä riittää. Jos siihen hommaan lähdet, niin vaihda samalla 1-massa vauhtipyörä ja tuuninkikytkin!

Itse vaihdoin uuden vakkarikytkimen ja sitten alkoi kyseinen rallatus. Kaduttaa. Tosiaan nakutus alkaa, jos nostaa kytkimen nopeasti ylös, tai käynnistää auton vapaalla. Luulen, että tuplamassa vauhtipyörä on pitämässä ääntä.

Link to comment
Share on other sites

Siis verkkokaupoista voi saada hieman edullisemmin. Ja ei ne verkkokaupat nyt niin hankalia ole käyttää.

mm. Suomesta saa kytkimen halvemmalla, kun Englannista: http://www.modificars.fi/tuotteet/mini-cooper-s/Clutchmasters-FX-400-kytkinsarja-Mini-Cooper-S-1

 

http://www.clutchmasters.nl/en/shop-online/mini/mini_coopers/mini_coopers_20022006/mini_coopers_20022006_16lsupercharged/fw801sf-detail

     

Osanumero-opas kytkimelle:

On olemassa 4 ja 6 lapaisia kytkimiä:

4 lapaiset:
1-massa: 03050-HDC4-D

2-massa stock: 03050-HDC4-R

6 lapaiset:

1-massa: 03050-HDC6-D

2-massa stock: 03050-HDC6-R

 

Clutch mastersin kytkimen osanumerot:

Alumiini: FW-801-AL

Teräs: FW-801-SF

 

Yleensä on suositeltu tuota teräksistä, sillä alumiininen on enemmälti ratakäyttöön kevennetty ja saattaa aiheuttaa pientä värinää ja ääntä vaihteistosta.

 

Ja muista sitten vertailla myös sitä, että minkälaisen kytkimen tarvitset! Tuo FX400 saattaa olla ylilyönti ja voit pärjätä hyvin jollain FX200:lla.

   

 

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...