Jump to content

Vaihteisto (tunneli&tanko)


Recommended Posts

Kirjoitettu

Kertokaa nyt tietämättömälle miten nämä vaiheistot menee, eli minkä koneen perässä on ns tunnelivaihteisto ja minkä tankovaihteisto?

Pystyykö ne vaihtamaan samaan laatikkoon vai miten nää menee?

 

Meillä on projektissa lattiassa reikä kummaskin kohtaa ja nyt pitäis päättää minkä koneen laittaa ja kumman hitsaa umpeen, kiitos tuhannesti etukäteen!

 

mika

Kirjoitettu

Jos reikä on kaasupolkimen vieressä, se on ns. pitkälle kepille eli 850 koneissa oli sellainen. Tunnelivaihteiston ja tankovaihteiston vaihdekepin reikä on ihan lähellä poikittaispalkkia ja tankovaihteisen reikä on keskitunnelin tasossa suorassa ja tunnelivaihteisen reikä on kaarevassa pinnassa ulottuen melkein lattiapeltiin asti toiselta laidalta. Eli keskitunnelin profiili on erilainen tuolla kohdalla. Tankovaihteisen vivuston kiinnitys on ylhäältäpäin roikkuva ja tunnelivaihteisen  tulee kiinni yhdellä kumityynyllä takapäästä korvakkeeseen joka on kiinni keskitunnelissa. Tankovaihteinen malli tuli Minin v 1974. Sitä vanhemmissa malleissa saattoi olla tosiaan myös aukko kaasupolkimen vieressä kasipuolikasta varten, kuitenkin tonnisissa peitettynä peltilätkällä.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...