Jump to content

Vaihteisto (tunneli&tanko)


mini_mika74
 Share

Recommended Posts

Kertokaa nyt tietämättömälle miten nämä vaiheistot menee, eli minkä koneen perässä on ns tunnelivaihteisto ja minkä tankovaihteisto?

Pystyykö ne vaihtamaan samaan laatikkoon vai miten nää menee?

 

Meillä on projektissa lattiassa reikä kummaskin kohtaa ja nyt pitäis päättää minkä koneen laittaa ja kumman hitsaa umpeen, kiitos tuhannesti etukäteen!

 

mika

Link to comment
Share on other sites

Jos reikä on kaasupolkimen vieressä, se on ns. pitkälle kepille eli 850 koneissa oli sellainen. Tunnelivaihteiston ja tankovaihteiston vaihdekepin reikä on ihan lähellä poikittaispalkkia ja tankovaihteisen reikä on keskitunnelin tasossa suorassa ja tunnelivaihteisen reikä on kaarevassa pinnassa ulottuen melkein lattiapeltiin asti toiselta laidalta. Eli keskitunnelin profiili on erilainen tuolla kohdalla. Tankovaihteisen vivuston kiinnitys on ylhäältäpäin roikkuva ja tunnelivaihteisen  tulee kiinni yhdellä kumityynyllä takapäästä korvakkeeseen joka on kiinni keskitunnelissa. Tankovaihteinen malli tuli Minin v 1974. Sitä vanhemmissa malleissa saattoi olla tosiaan myös aukko kaasupolkimen vieressä kasipuolikasta varten, kuitenkin tonnisissa peitettynä peltilätkällä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...