Jump to content

Käynnistelyä ja latailua


Juibe

Recommended Posts

Mistä päin kannattaa lähteä tutkimaan ja hutkimaan kun 850 cc käynnistyy hitusen nuhaisesti? Starttia saa vääntää parikymmentä kertaa  ennen kuin herää ja sittenkin sammuilee vielä puolenkymmentä kertaa. Kärjet ja kondensaattori on vaihdettu ja sytytys on melekolailla paikallaan.

 

Mitenkäs sitten kun latausvalo ei sammu ollenkaan, eli laturi ei ilmeisesti lataa. Onko laturi sökö vaiko jännitteensäädin vinksallaan?

Link to comment
Share on other sites

Nyt vedän todellisen noob kysymyksen. Tämä alittaa kaikki rimat.

 

Mistä helekutista tiedän, että kumpi tasa- vai vaihtovirtalaturi autossa raksuttaa? Manuaali sanoo, että 850cc motissa voi olla kumpi vaan. Ei paljon auta.

 

Samoin onko teillä tullut vastaan jännitteensäädintä, jossa ei ole säätöruuveja ollenkaan. Näyttää siltä, että sen säätäminen täytyy tehdä mekaanisesti vääntelemällä. Kovaa on elämä. ;D

Link to comment
Share on other sites

Mä olen yleensä laittanut tankin täyteen syksyllä jollei ole ollut remppaa suunnitteilla. Jos on muuten terve kone niin pitäisi aika kivutta tärähtää käyntiin keväällä. Mulla tosin on molemmissa leluissa järeä sytkäpuoli joten sekin edesauttaa kevätkäynnistyksiä. Samoin sähköpumppu mutta se pitäis kaikissa mineissä olla muutenkin. Jos sattuu heräämään keväällä...

 

Turbonkin sain taas 3 vuoden tauon jälkeen tulille pikku kämmennyksen jälkeen. Etsin pitkään vikaa kun ei gasoa tullut kaasarille asti vaikka pumppu surrasi iloisesti. Aikansa kun tumpula hakee niin hoksasin että pumppu oli kytketty nurinpäin. Piuhat oikein, bensaa kaasariin ja 3 sekunnin sahaamisella mosa taas käyntiin. Seuraava murhe oli kytkin mutta sekin ongelma selvis kun laittoi sen puuttuvan niveltapin pedaalin ja sylinterinväliin. :( Taas hyvä opetus siitä että kaikki hommat pitäisi tehdä valmiiksi asti eikä jättää vaiheeseen. Ei meinaan muista enää seuraavalla kertaa mitä on tekemättä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...