Jump to content

jarrupääsylinteri


jokinen

Recommended Posts

moro

minin kanssa semmonen ongelma,että takapyörät lukkiutuu etupyöriä ennen... pääsylinteri gmc 159 tai 160??? onko näillä jotain eroa,ja mistä erottais? ja miten tuollaiseen pääsylinteriin kuuluu letkut laittaa? ristiin,vai etu ja takapäälle? kiitos jo etukäteen.

Link to comment
Share on other sites

Mikä vuosimalli ja onko hajua ovatko jarrut alkuperäiset ?

 

GMC 159 on front/rear split ja GMC 160 diagonal split. Molemmat pyöreällä säiliöllä ja 0,70" sylinterillä, tuumaiset kierteet. Sama korjaussarja kumpaankin. Imperial voisi muistaa miten nuo erottaa.

 

Googlesta löytyi tämmöinen tarina:

 

"BMC Special Tuning offered under part number C-AJJ3388 a tandem brake master cylinder conversion kit using the GMC159 fore/aft split cylinder. Special Tuning closed 30 years ago, so do not expect to find the kit sitting on someone's shelf.

 

The GMC159 master cylinder was originally used on 1968-75 Canadian model Minis, 1969-1971 Innocentis, and later Austin Americas. From approximately 1976-1977 some Minis had a diagonal split system, and used GMC160. The same main casting was used on the GMC159 and GMC160 diagonal split master cylinder, so, externally, one can't tell the two versions apart. There are slight internal differences, such as one piston is slightly different, so these are not interchangeable with the GMC159, which is the one you should find for this conversion. You also will need a longer pushrod from the pedal, the one in the kit was 37H2769, which was 3.5" from end to end. You plumb the bottom outlet of this cylinder to the front and the top to the rear. These master cylinders are no longer available new, but rebuild kits are available if you have a used one.

 

One tip that ST spelled out is that once this tandem master is installed, one needs to bleed BOTH front and rear cylinders AT THE SAME TIME. These bold instructions are on the original sheet, and read: "Three operators and two sets of bleeder equipment will be required."

 

Mutta kannattais ehkä tarkistaa mitkä takasylinterit sulla on.

Link to comment
Share on other sites

moro

minin kanssa semmonen ongelma,että takapyörät lukkiutuu etupyöriä ennen... pääsylinteri gmc 159 tai 160??? onko näillä jotain eroa,ja mistä erottais? ja miten tuollaiseen pääsylinteriin kuuluu letkut laittaa? ristiin,vai etu ja takapäälle? kiitos jo etukäteen.

 

Kannattaisi varmaan pyytää ihan konkreettista apua joltakin asiantuntevalta kaverilta.

Vähän vaikea nettipalstan kautta neuvoa, ottaa vastuuta kun jos ei yhtään tiedä mitä kaikkee niille jarruille on aiemmin tehty.

Link to comment
Share on other sites

kiitoksia vastauksista. etupäähän oli vaan jostain syystä jäänyt ilmaa... nyt pelaa,ja kyseinen mini palaa liikenteeseen 20vuoden lepäilyn jälkeen,kun tänään sai leiman paperiin :)

 

Ok, hienoa kun syy selvisi ja oli noin pienestä kiinni! :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...