teemu83s Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Hei, Olisiko kenelläkään faktatietoa mitä kaikkea pitäisi normi coopperiin vaihtaa jos siihen sovittaisi coopper s:n tekniikan? Jotta siis saisi katulaillisen auton? Ainakin tuo remmitekniikka kävisi kiinnikkeiltään suoraan paikalleen? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Jos nyt oikein muistelen, niin aivan liikaa! Halvemmalla pääset, jos ostat suoraan ässän. Käväise katsomassa http://realoem.com/bmw/select.do ja valitse siitä R50 ja R53 eri ikkuniin ja katso mitä eroja tekniikasta löytyy. Uusi kone, vaihteisto ja pakoputkiston modaus on kallista hupia. Ne koneetkaan eivät ole palikoiltaan samanlaisia, joten sisuskaluja joutuu vaihtelemaan jos meinasit vain ahtaa sen normikoneen. Mitä putkistoon tulee, niin kurkkaus autojen alle paljastaa pohjien olevan täysin erillaiset. Nopealla googlauksella koetin etsiä jotain parempaa vastausta sinulle ja löysin tälläisen topicin ahtamisesta: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... y-r50.html ja http://www.motoringunderground.com/foru ... hp?t=17547 Tuosta viimeisestä löytyi hyvä posti palikoista, jotka joutuisit vaihtamaan cooperin koneeseen: everyone is saying that it isnt worth the money, however, i know that you can find parts for cheap if you just look to the right places. the main You dont necessarily need the whole S engine, you can buy the individual parts from junk yards and such to make one. However, it would be easier to just buy it straight out, but that will coast around 3-5k for engine and tranny, then you need a new hood, plus labor, unless you do it yourself. you would from the S: pistons rods crank supercharger intercooler intercooler ducts waterpump head intake manifold all the gaskets, etc. tranny I know there are a few more things, but this gives you an idea So its all sort of relative. I almost did the same thing back in 04 when i had mini just a cooper. i traded to make it easier for me. On pikku kiire nyt, joten en ehdi etsiä parempaa perustetta olla toteuttamatta kyseistä projektia... eiköhän nämä muut skeptikot valista enemmän, kun lukevat postin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
uZu Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Muistikuva olis, että vetoakselit on erilaiset. Leimamies ei niistä varmaankaan välitä, mutta ässän vetarit on kai ihan syystä vahvemmat. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
teemu83s Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Kiitoksia vastauksista... Ei ollut ajatuksena vaihtaa osia normikoneeseen vaan vaihtaa Esim mällätystä s:stä kone kokonaisena vanhan tilalle... Ei nyt luulisi Olevan iso urakka kun lohko on sama? Perusteena tuon harkitsemiselle on että nykyisessäon n.800eur edestä äänieristettä(+johdot yms)+koriliimalla liimailtu carzonen "wide" Korisarja... :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 No lontoon foorumilta poimittuna siihen joutuu sit vaihtamaan vaihdelaatikon koneen kanssa, kun tuo normiloota ei tahdo kestää edes cooperissa... Sit sen välijäähdyttimen kanssa joutuu säätämään ja vetämään johdot+ ecu jne. Kamala säätö. Helpommalla pääset, jos ostat ässän ja teet siihen samat modit :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
wilbon Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2013 Mutta jos noin hulluun projektiin päädyt niin mulla on ylim. moottori ja laatikko ja kiinni saat priva viestillä. Löytyy myös putkisto ja kaikkee muuta tarvittaa nippeliä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
johnny Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Huhtikuuta, 2013 ootko teemu jo saanu romppeet vaihdettua? ;) muaki on jo pitkään kutitellu tämä ajatus.. ässäki tuli jo melkein hommatua mut sit avk kuitenkin ehti ensin d: kone,loota ja sen myötä vetarit ja siirtäjät plus sähköt, mikä on varmaanki se hankalin sen akun paikan takia, sulakkeetki taisivat olla jossain siellä takana. konepeiton voi jättää jos coolerin siirtää eteen. kai :p Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2013 Eikö se olisi helpompaa turbottaa se normi Coopperi? Jotenkin tuntuu erittäin liialliselta määrältä työtä tuo tekniikanvaihto kokonaisuudessaan. Saksassa on ekukkaita ässiä ja eipä nuo Suomenkaan hinnat pahoja ole. Mutta jos joku nyt tähän projektiin lähtee, niin toivottavissa olisi, että se löytyisi tuolta projektit-osiosta :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2013 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Huhtikuuta, 2013 Tässä haluttiin katulaillista, niin silloin se turbottaminen ei todellakaan ole helpompi vaihtoehto. Mutta kaiken kaikkiaan 99% tapauksista edukkain ja järkevin tapa on auton vaihto, kun otetaan huomioon jälleenmyyntiarvot yms. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään