Jump to content

Mini Cooper -01 tekniikanvaihto?


teemu83s

Recommended Posts

Jos nyt oikein muistelen, niin aivan liikaa! Halvemmalla pääset, jos ostat suoraan ässän.

Käväise katsomassa http://realoem.com/bmw/select.do ja valitse siitä R50 ja R53 eri ikkuniin ja katso mitä eroja tekniikasta löytyy.

Uusi kone, vaihteisto ja pakoputkiston modaus on kallista hupia.

Ne koneetkaan eivät ole palikoiltaan samanlaisia, joten sisuskaluja joutuu vaihtelemaan jos meinasit vain ahtaa sen normikoneen. Mitä putkistoon tulee, niin kurkkaus autojen alle paljastaa pohjien olevan täysin erillaiset.

 

Nopealla googlauksella koetin etsiä jotain parempaa vastausta sinulle ja löysin tälläisen topicin ahtamisesta: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... y-r50.html

ja http://www.motoringunderground.com/foru ... hp?t=17547

 

Tuosta viimeisestä löytyi hyvä posti palikoista, jotka joutuisit vaihtamaan cooperin koneeseen:

everyone is saying that it isnt worth the money, however, i know that you can find parts for cheap if you just look to the right places. the main You dont necessarily need the whole S engine, you can buy the individual parts from junk yards and such to make one. However, it would be easier to just buy it straight out, but that will coast around 3-5k for engine and tranny, then you need a new hood, plus labor, unless you do it yourself.

 

you would from the S:

pistons

rods

crank

supercharger

intercooler

intercooler ducts

waterpump

head

intake manifold

all the gaskets, etc.

tranny

 

I know there are a few more things, but this gives you an idea

 

So its all sort of relative. I almost did the same thing back in 04 when i had mini just a cooper. i traded to make it easier for me.

 

On pikku kiire nyt, joten en ehdi etsiä parempaa perustetta olla toteuttamatta kyseistä projektia... eiköhän nämä muut skeptikot valista enemmän, kun lukevat postin.

Link to comment
Share on other sites

Kiitoksia vastauksista...

 

Ei ollut ajatuksena vaihtaa osia normikoneeseen vaan vaihtaa

Esim mällätystä s:stä kone kokonaisena vanhan tilalle... Ei nyt luulisi

Olevan iso urakka kun lohko on sama?

 

Perusteena tuon harkitsemiselle on että nykyisessäon n.800eur edestä äänieristettä(+johdot yms)+koriliimalla liimailtu carzonen "wide" Korisarja... :)

Link to comment
Share on other sites

No lontoon foorumilta poimittuna siihen joutuu sit vaihtamaan vaihdelaatikon koneen kanssa, kun tuo normiloota ei tahdo kestää edes cooperissa... Sit sen välijäähdyttimen kanssa joutuu säätämään ja vetämään johdot+ ecu jne.

Kamala säätö. Helpommalla pääset, jos ostat ässän ja teet siihen samat modit :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

ootko teemu jo saanu romppeet vaihdettua? ;) muaki on jo pitkään kutitellu tämä ajatus.. ässäki tuli jo melkein hommatua mut sit avk kuitenkin ehti ensin d:

kone,loota ja sen myötä vetarit ja siirtäjät plus sähköt, mikä on varmaanki se hankalin sen akun paikan takia, sulakkeetki taisivat olla jossain siellä takana. konepeiton voi jättää jos coolerin siirtää eteen. kai :p

Link to comment
Share on other sites

Eikö se olisi helpompaa turbottaa se normi Coopperi? Jotenkin tuntuu erittäin liialliselta määrältä työtä tuo tekniikanvaihto kokonaisuudessaan. Saksassa on ekukkaita ässiä ja eipä nuo Suomenkaan hinnat pahoja ole.

Mutta jos joku nyt tähän projektiin lähtee, niin toivottavissa olisi, että se löytyisi tuolta projektit-osiosta :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...