SE7EN Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Lokakuuta, 2012 Mites tällä kokoonpanolla mittarin saisi näyttämään oikein: Allegron vaihdelaatikko, 165/70x10 renkaat, 3,444:1 perävälitys ja vakio 850 minin mittari. Netissä laskuri (www.guess-works.com) sanoo että mittarivälitykseksi pitäisi vaihtaa Allegron 5/18 sijaan 7/18. Onkohan tuossa mitään perää, jollain on varmaan kokemusperäistä tietoa asiasta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
club75 Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2012 ajat kaasu pohjassa koko ajan, kyllä virkavalta puuttuu jos menee liian lujaa Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2012 Joskus kauan sitten minulla oli GT Mailerin mittaristo minissä, 10" pyörät ja Allegron välitys. Kävin Palannon mittaripajalla jossa suorittivat mittarin kalibroinnin. Mittari oli irti ja kiinnittivät vaijerin päähän jonkun laitteen? ja ajoivat muutaman metrin, sitten käväisivät mittarin kanssa sisällä ja homma oli siinä. Mittari näytti just eikä melkein. Tämä tapahtui vuonna 86. Äläkä kysy mitä/miten jotain tekivät? ;) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Lokakuuta, 2012 http://www.fonecta.fi/tuotteet-ja-palve ... alanto+Oy/ Palantohan on vieläkin toiminnassa ;) ...... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
SE7EN Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 No en kysy. Matematiikkaahan tuo vaan on mutta en ole niillä koulutunneilla käynyt.. Onkos se kalibrointi vaan rattaiden vaihtoa, eikö sen pysty itsekkin tekemään jos vaan tietää mitä ja minne vaihtaa.. :) Rattaita on vaihdelaatikossa ja mittarissa ja ne pyörii suhteessa toisiinsa.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 Sen verran aiheesta muistan, ettei sieltä mitään rattaita kyllä vaihdettu. Jossain penkissä pyöritettiin ja jotain säädettiin? Matkamittarin säätö vaatii kyllä varmaankin jotain välitysten vaihtoa, mutta nopeussäätö onnistunee helposti. Ja eihän Minien matkamittarit muutenkaan kovin luotettavasti pyöri ;) Käytin aikoinaan Palannolla lukemattomia nopeusmittareita, Smithsin vanhoja kiekkamittareita ja kapillaari lämpömittareita. Heillä ainakin oli tietotaito ja välineet niitten kunnostamiseen. Tosin "Pappa" Palanto taisi olla se, joka ne hommat taisi ja hänen mittarinsa tuli täyteen jokusia vuosia sitten. Hän puuhasteli niitten parissa eläkepäivien ratoksi parinkymmenen vuoden ajan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
SE7EN Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 Pitänee soitella Palannolle, jos vaikka pappa olisi välittänyt tietoa eteenpäin.. Tai onkia lisää tietoa googlella. Aattelin kun täällä kaikennäköisiä moottoreita on viritelty minin keulalle, niin joku olis tehnyt mittarilleenkin jotain. Eikö se olis kiva siitä tarkastella miten nopea peli tuli rakennettua.. Minin mittarit ei varmaan ole niitä luotettavimpia, mutta jos nyt edes sinnepäin näyttäisi. Tämä nykyinen kaipaa kyllä jotain huoltoa kun alkoi viimeksi ajellessani pitää niin perkeleellistä meteliä ja nopeusviisari heilui kuin heinämies viidenkympin ja sadan kuudenkympin välilla. (140 kmh mittari) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Lokakuuta, 2012 Aattelin kun täällä kaikennäköisiä moottoreita on viritelty minin keulalle, niin joku olis tehnyt mittarilleenkin jotain. Eikö se olis kiva siitä tarkastella miten nopea peli tuli rakennettua.. Sitä varten on Race Technology Dash2 mittaristo johon tehty "itse" GPS-nopeusmittaus ;) tarkkuus aika just eikä melkeen :)) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 24. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Lokakuuta, 2012 Tämä nykyinen kaipaa kyllä jotain huoltoa kun alkoi viimeksi ajellessani pitää niin perkeleellistä meteliä ja nopeusviisari heilui kuin heinämies viidenkympin ja sadan kuudenkympin välilla. Voi selvitä ihan pelkällä vaijerin vaihdolla. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 24. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Lokakuuta, 2012 Olen käyttänyt kaikkien kunnostelemieni Minien nopeusmittarit Palannolla aikoinaan ja kaikki ovat ainakin tienpäällä olleiden nopeusnäyttöjen mukaan näyttäneet ihan just. Viimeisimmällä on nyt ajettu n. 50 000 km ja ainakin vielä viime kesänä oli virheetön. Tietysti jos mennään taas tähän "hifistelyn" ääripäähän, niin sittenhän pitää olla "GPS" systeemit ;) Tiedä sitten mitä nykyään Palanto laskuttaa sellaisista hommista? Ja haluaako yleensä tehdä ollenkaan? Pappa teki reiluun "harrastehintaan" ja aikataulut myös sen mukaan. Silloin häneltä löytyi varaosiakin Smithsin mittareihin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ado50 Kirjoitettu 24. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 24. Lokakuuta, 2012 Tarkista vaikka navin kanssa ajaen mikä on oikea nopeus. Esim. navi näyttää 50 km/h ja mittarisi vaikka 65 km/h. Ota mittari irti ja pura se siten että pääset käsiksi mittarien neulaan ja akseliin. Käännät sormella viisari 65 km/h kohdalle ja otat sitten viisarin akselista kiinni pienellä pihdillä tiukasti. Samalla kun pidät kiinni akselista (etkä päästä sitä kääntymään) käännät viisarin sormella (se kyllä kääntyy ilman että mitään menee rikki) tuohon navin näyttämään lukemaan eli 50 km/h. Sitten vain mittari takaisin nippuun ja ajelulle. Nyt mittarin pitäisi näyttämän likimain oikein. Em. toimenpiteellä säädetään viisarin "jousi kuormaa" joka vaikuttaa nopeusnäyttöön. Tällä tavoin olen säätänyt mm. Marinan mittareita Clubman'iin käypäseksi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2012 Näin helppoo se on kotikonstein ::) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
tailke Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2012 Tätä linkkiä olen tarjonnut joskus aikaisemminkin jonkinlaisena tietopakettina: http://triumph.daveola.com/NOTES/Speedo_Repair.pdf Jos ei ihan täsmätietoa niin ainakin yleissivistävää. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2012 Itellä senverran nakkisormet, ettei hermo pidä kellosepänhommissa ;D Enää ei edes näkisi 8) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
simonits Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2012 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Lokakuuta, 2012 akkuporakoneella muutamaa vakio mittaria pyörittämällä katsoin mitä näyttää milläkin kierroksilla,ja senjälkeen huolletuista mittareista neula irti ja uuteen kohtaan jotta näyttäis oikein (140 mittarin muutos 200näyttöiseksi)tuntu toimivan Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään